Herstelplan voor de horeca van Leefbaar, VVD en D66 unaniem aangenomen door Gemeenteraad

2021-04-11T12:27:04+02:0011 april 2021|

Lege terrassen, gesloten cafés, geen discotheken die open zijn: met pijn in het hart zien wij dat de horeca, een belangrijke levensader van onze stad, al maanden dicht is. Leefbaar Rotterdam heeft daarom samen met de VVD en D66 op basis van de wensen van ondernemers het initiatiefvoorstel Herstel Rotterdamse horeca ingediend, dat gisteravond

Robert Simons: Als terrassen open mogen, dan met een vliegende start!

2021-04-01T14:43:46+02:001 april 2021|

Het moet als ondernemer pijn doen met dit weer. Prachtig weer, maar lege terrassen.. Als ze dan eenmaal weer open mogen, moet het met een vliegende start gaan! Leefbaar Rotterdam, D66 Rotterdam en De Rotterdamse VVD hebben zich daar sterk voor gemaakt. Fractievoorzitter Robert Simons geeft tekst en uitleg. https://youtu.be/fPFqq0_zSHs

Gemeenteraad buitenspel gezet bij briefing Feyenoord City!

2021-03-30T15:53:18+02:0030 maart 2021|

Vrijdag 26 maart heeft Leefbaar Rotterdam via de media twee, vanuit het controlerende perspectief van de gemeenteraad verontrustende, zaken moeten vernemen. Allereerst moesten wij via het Twitteraccount van wethouder Wijbenga vernemen dat het voltallige college van B&W een update (briefing, aldus Wijbenga) heeft gekregen omtrent de gang van zaken rondom Feyenoord City. “Het perspectief

Robert Simons nieuwe fractievoorzitter Leefbaar Rotterdam

2021-03-29T19:01:41+02:0029 maart 2021|

De gemeenteraadsfractie van Leefbaar Rotterdam heeft uit haar midden de nieuwe fractievoorzitter gekozen. Raadslid en tevens nestor van de gemeenteraad Robert Simons zal de taak van fractievoorzitter tot het einde van deze raadsperiode op zich nemen. Simons zal vanaf de gemeenteraadsvergadering van 8 april, wanneer huidig fractievoorzitter Joost Eerdmans afzwaait, het fractievoorzitterschap gaan bekleden. Robert

Robert Simons: Slopen? Dan ook dokken!

2021-03-29T18:53:10+02:0026 maart 2021|

Menig bestuurder wist de camera wel te vinden na de avondklok-rellen: De veroorzaakte schade moest en zou op de daders verhaald worden! Want schade was er zeker. Menig winkelpui, lantarenpaal of bushok moest het ontgelden. Ondernemers, die het tijdens Corona toch al moeilijk hadden, zagen hun bezit voor hun ogen gesloopt worden. Maar de

Europese Commissie in de bres voor aardgas?

2021-03-24T15:52:30+01:0024 maart 2021|

Op dinsdagavond 23 maart opende De Telegraaf het artikel ‘Europese Commissie: aardgas is ‘duurzame brandstof’ als volgt: ‘Terwijl Nederlandse huishoudens al vier jaar wordt verteld dat ze van het gas af moeten om het klimaat te redden, staat de Europese Commissie op het punt om aardgas aan te wijzen als duurzame brandstof’ [1]. Wij

Samen maken wij Winkelcentrum Nesselande weer aantrekkelijk!

2021-03-22T16:20:21+01:0022 maart 2021|

Wie op Google de reviews van Winkelcentrum Nesselande bekijkt, schrikt zich een ongeluk: ‘met windkracht 9 moet je hier niet zijn’, ‘tochtgat’, ‘beperkt winkelaanbod’, ‘jammer dat veel winkels weg zijn’ en ‘ongezellig plein’. Bewoners op en rond de boulevard zeggen meestal hetzelfde: het strand is mooi, de Zevenhuizerplas is geweldig, maar qua veiligheid en

Stemmen tellen in Rotterdam: Een pleefiguur richting het hele land

2021-03-19T18:46:58+01:0019 maart 2021|

“De verkiezingen in Rotterdam zijn goed verlopen, daar ben ik opzichzelf blij mee”, zo opende burgemeester Aboutaleb zijn analyse van de verkiezingsprocedure bij RTV Rijnmond. Toen wij dit hoorde, klapperden onze oren. Leefbaar Rotterdam is totaal niet te spreken over de stroperige gang van zaken rondom het tellen van de uitslagen. Het begon met

Robert Simons: Rotterdamwet zeker van meerwaarde!

2021-03-15T10:44:24+01:0010 maart 2021|

'De Rotterdamwet werkt niet en is aantoonbaar discriminatoir'. Flinke woorden voor de bühne! Raadslid Robert Simons legt uit welke meerwaarde de Rotterdamwet wel degelijk heeft. Art. 9 zorgt ervoor dat bv. zorgmedewerkers voorrang krijgen. Art. 10 houd overlastgevers buiten de deur! https://www.youtube.com/watch?v=J0C6gTerg9U

Vliegende start voor horeca-ondernemers op de Rotterdamse terrassen

2021-03-09T11:53:59+01:009 maart 2021|

Gisteren, tijdens de persconferentie, vertelde het kabinet dat de terrassen op 31 maart weer open mogen als de coronacijfers dat toestaan. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Wij hopen dat dit gaat lukken. De horecasector heeft het de afgelopen maanden zeer zwaar gehad. Het is daarom noodzakelijk dat deze ondernemende vrouwen en mannen de komende maanden

Ga naar de bovenkant