Gastcolumn

Elke week kunt u op deze plek een nieuwe gastcolumn lezen. De columns zijn van de hand van verschillende bekende Nederlanders die op op prikkelende wijze hun mening met u delen. Leefbaar Rotterdam hoopt hiermee het politieke debat aan te moedigen.

De verschillende gastcolumnisten zijn: Maurice de Hond, Bram Peper, Ronald Sørensen, Robbert Baruch, Maarten van Rossem, Mr. A.M. Zwaneveld (Ombudsman Rotterdam), Dick Pels en André Krouwel.

Gastcolumns

mei 17, 2012
Verlost!
door Maarten van Rossem

mei 09, 2012
Het telefoonnummer van de Voedselbank?
door Anne Mieke Zwaneveld

april 26, 2012
Sociaal gezicht ontmaskerd
door Drs. I.C.J. Lamers-Versteeg

april 20, 2012
Het verdriet van Noorwegen
door Bram Peper

april 12, 2012
Verantwoordelijkheid
door Victor Reijkersz

april 06, 2012
De Klaagkabouters
door Paul Verspeek

maart 29, 2012
Het roer is om!
door Hugo de Jonge

maart 24, 2012
Turkije & het schoothondje
door Mohammed Benzakour

maart 12, 2012
Fortuyn tegen Melkert: Tweede Ronde
door Hans van Willigenburg

maart 03, 2012
Populisme, waarom het zo goed is!
door Ronald Sørensen

februari 26, 2012
Markerink ontbreekt
door Robbert Baruch

februari 22, 2012
Crisis in de sociaal-democratie
door Bram Peper

februari 16, 2012
Gaat Obama de verkiezingen winnen?
door Maarten van Rossem

februari 09, 2012
Bij leefbare wijken horen bibliotheken
door Arjan Vliegenthart

februari 05, 2012
Kazachstan aan de Rijn
door Maurice de Hond

januari 29, 2012
De droombaan van Pastors
door Mohammed Benzakour

januari 25, 2012
Aangifte?
door Ronald Sørensen

januari 19, 2012
Paradox voor ‘t Volk
door Paul Verspeek

januari 12, 2012
Ouder worden aan de Maas
door Anne Mieke Zwaneveld

december 22, 2011
Een dag uit het leven van de rijksambtenaar
door een anonieme rijksambtenaar

december 08, 2011
Hoe leefbaar is Leefbaar Rotterdam?
door Mohammed Benzakour

november 30, 2011
Perspolitie
door Ronald Sørensen

november 23, 2011
Broeders, hoort hoe gelijkheid spreekt
door Robbert Baruch

november 13, 2011
De Islamisering van Rotterdam
door Paul Verspeek

november 03, 2011
Hoe hypocriet kan de PvdA worden?
door Victor Reijkersz

oktober 28, 2011
Linkse Kommer & Rechtse Sprookjes
door Mohammed Benzakour

oktober 23, 2011
Bestuurlijk tranendal
door Bram Peper

oktober 16, 2011
Wie is er bang voor de vrijheid van meningsuiting?
door Dick Pels

oktober 13, 2011
De Pacificatie van Rotterdam
door André Krouwel

september 29, 2011
Massa-immigratie van kansarmen bestaat al lang niet meer
door Maarten van Rossem

september 15, 2011
Help België uit haar lijden
door Ronald Sørensen

september 08, 2011
Ombudsman, vriend of vijand?
door Anne Mieke Zwaneveld

september 01, 2011
Het verschil tussen bewoners en burgers
door Robbert Baruch

augustus 25, 2011
Naar een Europese Lente?
door Maurice de Hond

zondag, november 13, 2011

GASTCOLUMN

De gastcolumnisten schrijven volledig op eigen titel en niet op die van Leefbaar Rotterdam.


De Islamisering van Rotterdam

door Paul Verspeek

Mocht u het de laatste tijd wat schemerig vinden in Rotterdam: dat kan kloppen. Volgens één van onze hedendaagse profeten gaat namelijk in heel Europa het licht uit. Dus ook in Rotterdam.

Paul Verspeek is verslaggever en presentator bij RTV Rijnmond. Hij heeft als specialisme rechtbankverslaggeving. Hij is a-politiek, historicus en Feyenoordsupporter.

De lichtschakelaars zouden worden bediend door Allah’s kinderen. Ze voeren een doordacht plan uit, waarbij onze beschaving, die in duizenden jaren zorgvuldig is opgebouwd, tot de grond toe wordt afgebroken. ‘Islamisering’ heet dat. Sommigen gebruiken historische termen en dan weet u het al: dan zijn de nazi’s nooit ver weg.

Wat merk ik nu zelf, als eenvoudig burger, van die ‘bezetting’? Ik ben 48 jaar en geboren en getogen in Rotterdam Schiebroek. De straat waar ik opgroeide is verkleurd van wit naar zwart. Maar ‘geïslamiseerd’?

Anders dan Jehova’s Getuigen trekken moslims niet van deur tot deur om hun boodschap te verkondigen. Ze doen geen folders in de bus en staan niet op zeepkistjes in het park. Voor een ‘bezettingsleger’ is de afdeling propaganda matig bezet.

Misschien proberen zij het via de politiek? De Nederlandse Moslimpartij deed in 2010 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. De tienduizenden moslims in de stad hadden in één klap een vinger in de pap kunnen krijgen. De NMP haalde echter een schamele 0,48%, bij lange niet genoeg om de kiesdrempel te halen.

De weg van de burgerlijke ongehoorzaamheid dan? Tien jaar na WTC en zeven jaar na de moord op Van Gogh is het betrekkelijk rustig gebleven in fundamentalistenland. Na beide drama’s werd alom voorspeld dat de pleuris zou uitbreken, ook in bepaalde wijken in Rotterdam. Maar wat we zagen: geen aanslagen, brandstichtingen, of woedende menigtes die ‘Allahu Akbar’ krijsen.

Volgens schattingen is tien procent van de Rotterdammers moslim. Hebben die nou helemaal niets bereikt? Bijvoorbeeld: geen hangbuikzwijntjes meer in Blijdorp? Een boycot van Israëlische films op het Filmfestival? Sluiting van de Laurenskerk? Boekverbrandingen bij Donner? Een ham-verbod voor slagers? Winkelsluiting op vrijdag? Alle vrouwen hoofddoeken? Straatverbod voor Sinterklaas?

Hoe ver gaat die ‘totale oorlog’ van de moslims eigenlijk ?

Ik hoor het u zeggen: Rotterdam heeft de eerste islamitische burgemeester van een grote stad in Europa. Maar ik daag u uit één concreet voorbeeld te noemen waarbij Ahmed Aboutaleb zich als een ‘typische moslim’ heeft gedragen, waardoor er Westerse lampjes zijn uitgegaan. Aboutaleb houdt privé en zakelijk namelijk strikt gescheiden. Ook in zijn geval werd zo’n beetje de Apocalyps voorspeld toen hij aantrad. Ook in zijn geval bleek de angst groter dan de werkelijkheid.

En hoe zit het dan met zwemlessen voor Turkse vrouwen? Marokkaanse jongens die ‘hoer’ roepen? Imams die de taal niet spreken? Opmerkelijke of vervelende kwesties, maar toch niet wat ik mij voorstel bij een overname van de macht. Een ‘Blitzkrieg’ is het in ieder geval niet.

In de 48 jaar dat ik nu leef in en om Rotterdam kan ik niet één aspect noemen dat is beïnvloed door de islam. De boeken die ik lees, de muziek waarnaar ik luister, de films die ik bekijk, het werk dat ik doe, mijn gezinsleven, de voetbalwedstrijden die ik bezoek, de vakanties die ik plan: de islam speelt daar geen enkele rol van betekenis.

Onlangs waarde de geest van Mohammed toch rond in mijn huis. We hebben sinds kort voor enkele uren per week een Marokkaanse werkster. Rachida legt keurig de flessen wijn in het rekje, schenkt ons de worst uit een kerstpakket en bidt nooit tijdens het schoonmaken. Zij gaat niet naar de moskee, net zo min als haar acht kinderen. Naar verluidt vinden zij de Donald Duck een stuk interessanter dan de Koran.

Toch noemen we hen ‘moslims’. Sterker, zij zouden onze vrijheid stelselmatig aan het beknotten zijn. Zij zouden van onze Verlichting een Middeleeuws kaarsje willen maken. Zij zouden de voorhoede vormen van Eurabië.

Waarom merk ik daar dan niets van? Gelooft u nou werkelijk dat het de stilte is voor de tsunami? Als dat úw geloof is, dan brand ik een kaarsje voor u.




Door Victor Reijkersz op 2011 11 13

Ja… lijkt een steekhoudend verhaal maar je interpreteert islamisering natuurlijk wel op een manier die je betoog het best van pas komt.

Bij Wilders gaan kritiek op de massa-immigratie en islamisering hand in hand. Sterker nog islamisering is een gevolg van massa-immigratie en niet andersom.

Het meest zichtbare gevolg van de massa-immigratie is de enorme verandering van de etnische samenstelling van de bevolking. Niet alle nieuwe etniciteiten zijn weliswaar moslim, maar een flink aantal wel (Turken, Marokanen)… in buurten waar deze etniciteiten sterk vertegenwordigd zijn zou je dus volgens mij wel degelijk kunnen spreken van islamisering… in de zin van: dat het straatbeeld wordt bepaald door mensen die zichzelf zien als moslim en vaak ook zichtbaar zo herkenbaar zijn door bijvoorbeeld hoofddoek.

groetjes,
Vic


Door Mr. Miyagi op 2011 11 13

Het klopt, dat die moslimgasten geen jehovatuig zijn. Die deurbel- terroristen mogen ze van mij ook opsluiten in Guantánamo Bay. Vrijheid van godsdienst houd bij mij namelijk op, zodra de ander er last van heeft.

Dankzij die fijne EU verdragen en het EVRM in het bijzonder, kunnen dergelijke schooiers hun rechten ook nog eens afdwingen.

En dan moet je niet denken dat ariërs hun “Arische recht” kunnen opeisen.
Sterker nog, het betreft meestal het omgekeerde: asielzoekers die dankzij het EVRM een verblijfsvergunning afdwingen, ondanks dat men uitgeprocedeerd is en GEEN toegevoegde waarde heeft aan de NL samenleving.

Ook vind ik dat de overheid moet kunnen ingrijpen in bijzonder onderwijs. Er zijn nog steeds scholen waar men geen seksuele voorlichting geeft, homoseksuelen ontslagen worden, evolutietheorie onbesproken blijft en men het Wilhelmus niet behandeld etc..

Hoe achterlijk kunnen we wel niet zijn door dit wettelijk te tolereren EN te financieren uit belastingopbrengsten…

Ik dacht dat we niet voor niets de Verlichting al hadden meegemaakt.
Zodra we hier een islamitische revolutie dreigen te krijgen vraag ik me af hoeveel NL- ers bereid zijn om daadwerkelijk de wapens op te pakken.

Helaas zijn de meeste autochtone NL- ers drager van het Karremans-gen.


Door willem1940 op 2011 11 14

Hr Verspeek is een beetje ongeduldig, lijkt mij.

De infiltrator beidt zijn tijd, 6% is onvoldoende getal voor fysieke acties op enige schaal.

Vergelijk met alle landen die 10% en hoger scoren ....

Oneindig arrogant om te denken dat zo’n “beproefde formule” hier niet in werking zou gaan.

Percentages (2008):

% Moslims in land van oorsprong (1)

CIA World Factbook

Land van oorsprong ..... % Moslims

Turkije 99,8%

Algerije 99,0%

Marokko 98,7%

Tunesië 98,0%

Pakistan 95,0%

Bosnië-Herzegowina 40,0%

Macedonië 33,3%

Vluchtelingen 33,0%

Kameroen 20,0%

Andere landen Afrika 20,0%

Cyprus 18,0%

Israël 16,0%

Rusland 15,0%

India 13,4%

Bulgarije 12,2%

Frankrijk 10,0%

Andere landen van Azië 10,0%

Democratische republiek Congo 10,0%

Nederland 5,8%

Filippijnen 5,0%

Thailand 4,6%

Zwitserland 4,3%

Oostenrijk 4,2%

Duitsland 3,7%

Servië- en Montenegro 3,2%

Verenigd-Koninkrijk 2,7%

China Volksrepubliek 2,0%

Canada 1,9%

Andere landen van amerika 1,5%

Griekenland 1,3%

Kroatië 1,3%

USA 0,6%

(1) Voor Vluchtelingen is 1/3 moslim genomen, voor andere

landen van Azië, Afrika en Amerika een continentgemiddelde

http://www.npdata.be/BuG/100/


Door willem1940 op 2011 11 14

Door Richard* op 2011 11 14

Paul Verspeek blijkt horende doof en ziende blind. Hij wil doen geloven dat Rotterdam in de afgelopen decennia niet dramatisch verslechterd is. In werkelijkheid is het zo dat een grote groep van de autochtone Rotterdamse bewoners is gevlucht naar de randgemeenten en dat kwam niet door de zweetvoeten van de moslimbewoners die in de straat waren komen wonen.

In de werkelijkheid werd en wordt het leefklimaat in veel straten beinvloed door de moslims. Uiteraard niet door dingen hardop uit te spreken (dat is tegen de Islamwetten), maar door steeds iets verder de levensomgeving over te nemen. In veel wijken zijn vrijwel alle kleine middenstanders weg. Hun plaats wordt steevast ingenomen door een moslim met een slagerij, een theehuis of een kapsalon. Er zijn voorbeelden waar in een kleine winkelstraat 5, 6 Islamitische winkels zitten. Bij de weinige overgebleven Nederlandse middenstanders liggen om de paar weken de ramen aan diggelen of wordt er ingebroken. Door deze kostenposten zijn vele winkeltjes over de kop gegaan. De gemeente en de politie weten er meestal van, maar doen er helemaal niets aan.

Onze burgemeester is van hetzelfde laken een pak. Hij lacht vriendelijk, belooft gouden bergen en sluit ondertussen de zoveelste kroeg. Als het gerechtvaardigd zou zijn is het nog tot daar aan toe, maar dat is het meestal niet. De eigenaar wordt gepakt omdat er een of meer klanten zijn die zich misdragen. Daar zit een onevenredigheid in. Vooral in goedlopende zaken waar dagelijks honderden klanten over de vloer komen die er verder niets mee te maken hebben. Hier geldt echter sterke drank is tegen de Islam en dus is Aboutaleb de wereldkampioen kroegen sluiten. Zonder verder te kijken naar de gevolgen. Tekenend hierbij is dat een Turkse slagerij waar drugs werd gevonden niet werd gesloten enenals De Kuip na de rellen. Er wordt aan alle kanten gedraaid in het beleid en dit steeds ten nadele van de autochtone Rotterdammer.

Je ziet het overal. Op scholen op Zuid moet je de blanke kinderen zoeken. De bejaardentehuizen en de ouderenzorg worden uitgekleed. De gevangenissen zitten vol met Moslims en Antillianen. Als ik het Rotterdam van nu vergelijk met het Rotterdam van mijn jeugd is het er niet beter op geworden. Het wordt alleen maar slechter in deze stad.

Af en toe ga ik naar Schiedam, Vlaardingen, Barendrecht of Capelle en dan kom ik veel gevluchte Rotterdammers tegen. Die mensen willen voor geen goud terug naar hun oude straat waar het sterft van de vreemdelingen. Dat moet te denken geven.


Door Ronald Sorensen op 2011 11 14

De term islamisering is het eerste gebruikt door Fortuyn in zijn boekje tegen de islamisering van onze cultuur. 1979 Bruna. Utrecht.
De reacties waren van dien aard dat hij wel gelijk moest hebben. Minderwaardig mens, Eichmann en nazi liggen nog vers in het geheugen.
Je wilt ergens een discussie beginnen, die nu overigens overal gevoerd wordt, en er wordt zo gereageerd.
Kern van de zaak is dat Fortuyn wees op het bedreigende karakter van het cultuurrelativisme. Weg met ons slavenhalers en koloniale oorlog ophitsers.  Hij noemde het taboewoord Islam en om ook even te Godwinnen de politiek correcte reactie was:” Volk sta op, storm breek los.” De ongekende heftigheid van de reacties illustreerde hoe ver we al weggezakt waren. Het RD maakte zelfs het woonadres van Pim bekend!
Wat Fortuyn zei lijkt duidelijk. Wij moeten net als islamieten trots zijn op onze cultuur en dat doodgewoon zeggen. Dat hij dat niet mocht, maar iedere iman wel, illustreert in welk geestelijk moeras we verzonken waren. Fortuyn wilde zo’n iman trouwens niet verbieden zijn onverdraagzame boodschap te doen, maar gewoon tegenwicht geven.
De islamisering is dus niet alleen een verschijnsel van steeds meer islamitische invloeden in ons dagelijks leven, maar ook tegengas geven tegen het cultuurrelativisme.  Fortuyn rekende er op dat een “koude oorlog” een einde zou maken aan de islamitische deken van onverdraagzaamheid, die over een groot deel van de wereld hangt en die steeds grotere invloed kreeg in ons land. Een proces, dat mede door Pim aan de kaak is gesteld en gedeeltelijk (tijdelijk vrees ik) tot stilstand is gebracht.


Door Ronald Sorensen op 2011 11 14

Het betoog van Paul is heel simpel.
Ik heb een Marokkaanse werkster en die is aardig dus alle moslims zijn aardig. Daarna volgt een aaneenschakeling van constateringen die ik graag één voor één doorneem.

Moslims lopen niet als Jehova;s langs de deur. Hoeven ze ook niet want via de staatsomroep kunnen ze reclame genoeg maken.  De veronderstelling dat islam geen messianisme kent is absoluut onjuist. Het is de plicht van een moslim zijn godsdienst te verspreiden, desnoods met geweld (Djihad)

De moslimpartij is een mislukking geworden, omdat moslims allang een plek hebben gevonden binnen de regentenpartijen. Waarom een nieuwe fiets kopen als de oude goed voldoet? Via de voorkeurstemmen kunnen zelfs meer moslims gekozen worden dan via directe stemmen, omdat slechts ¼ van de kiesdeler nodig is en de plaats op de kieslijst niet meer bepalend is! Feijenoord!

Geen fundamentalistische aanslagen. Wat geweldig! Daar zijn we enorm blij om. Aanslagen van moslims hebben altijd iets met getallen te maken. Overal in de wereld waar ze een stevige minderheid hebben is het hommeles. Of het nu in China is of in Nigeria, in Thailand of Rusland. Het aantal is nog niet zo groot om het nu al tegen de meerderheid op te nemen. Kwestie van calculeren.  De islam is een internationale politieke theorie. Nu andere landen, morgen wij! Door het tegenspel van nu wordt even gas teruggenomen.

Er is vrouwonvriendelijkheid, eerwraak, doodsdreiging bij uittreding, antisemitisme en een zeer ondemocratische instelling. Vooral achter de voordeur van de moskee. Daarnaast sterke sociale controle zoals in alle strenge geloofsgemeenschappen.  Wie de stemdwang en de stemcontrole bij de vorige verkiezingen voor ogen houdt weet genoeg. Voor het eerst in Nederland stembusfraude en stemdwang. Door wie eigenlijk en met welk doel?

Dat Paul geen aspecten kan noemen die zijn beïnvloed door de islam komt omdat hij niet wil kijken. Is er geen nieuwe homohaat? Dragen veel meisjes geen hoofddoek om niet lastig te worden gevallen? Wat te denken van de nieuwe kuisheid, die ik als biologiedocent ervoer? Het allerergste is het latente verschijnsel van de zelfcensuur, dat mensen maar niets zeggen. Cliteur was het eerlijkst: ”Ik houd mijn mond want ik heb vrouw en kinderen!”
Zag van de week hoe kinderen mochten reageren op een foto van de paus. Prima, maar een foto van een islamitische geestelijke zou nimmer genomen worden.

De hetze die uitbrak na het boekje van Pim is een bewijs hoe er met twee maten gemeten wordt. Kritiek op Staphorst gereformeerden, Katholieken en Jehova’s getuigen is grappig, maar kritiek op de islam is schandalig en leidt tot repercussies.

In Nederland nemen we elkaar al sinds Geert Grote op religieus gebied de maat.  De kille deken van de politieke correctheid verbiedt kritiek op de islam en het gros van de islamieten is daar zeer tevreden over.


Door Ronald Sorensen op 2011 11 14

Is er echt geen andere foto van Paul?
Moet natuurlijk zijn. Bruna 1997 Utrecht


Door Agnes Nobel* op 2011 11 14

@Victor: Islamisering of islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Bij ‘samenleving’ gaat het natuurlijk niet over één straat of wijk, maar over een heel land. Waarbij het aspect wetgeving bovendien niet van toepassing is op de wijken met veel moslims. Iedereen heeft zich gewoon aan de Nederlandse (niet op de islam gebaseerde) wet te houden.

Verspeek interpreteert het woord islamisering dus gewoon correct.


Door Agnes Nobel* op 2011 11 14

"Ik heb een Marokkaanse werkster en die is aardig dus alle moslims zijn aardig.”

U had vroeger vast geen hoog cijfer voor tekstverklaring. Ik geloof dat de strekking van die alinea is: de meeste mensen zijn gelukkig gematigd en normaal, misschien moeten we daar eens wat meer op gaan vertrouwen. Want is het niet juist wantrouwen dat mensen in fundamentalisme jaagt?


Door willem1940 op 2011 11 15

Ha, al dat wereldomspannende moslim-fundamentalisme komt dan zeker door de wantrouwende “anderen”, hè Agnes?

Allemaal leugens op Net, zeker?

http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder

http://www.metaseek.nl/search/web/1/youtube+muslim+murder


Door Agnes Nobel* op 2011 11 15

Dat is zelfs aantoonbaar. Fundamentalisme treft vruchtbare bodem daar waar veroordeeld en onderdrukt wordt. Als mensen het gevoel krijgen dat ze zich moeten verdedigen voor wie ze zijn of wat ze vinden/geloven, dan gaan de hakken in het zand.

Ter vergelijking: hoe harder en afkeurender ik mijn kinderen behandel, hoe rebelser en dwarser ze zullen worden. Of: als ik op site kom waar atheïsten allerlei rare dingen naar hun hoofd geslingerd krijgen, dan merk ik hoe ik vanzelf een fanatieke, compromisloze atheïst word (iets wat ik in het normale dagelijkse leven niet ben).


Door R.S.* op 2011 11 15

Fundamentalisme en met name islamitisch fundamentalisme waar hier sprake van is vindt haar oorsprong in jaloezie.
Hoe is het te verklan dat het opperwezen het verschrikkelijke Westen en die gruwelijke joden steunt! Daar is welvaart, vrijheid en worden de rechten van de’mens gerespecteerd.
Er zijn maar twee oorzaken, die elkaar trouwens aanvullen.
1e. Het is werk van de duivel
2e. Het Opperwezen straft ons omdat we ons niet strik aan zijn/haar regels houden.


Door willem1940 op 2011 11 15

Agnes: ..... Fundamentalisme treft vruchtbare bodem daar waar veroordeeld en onderdrukt wordt. .....

Omgekeerde logica want in “hun” landen (zanden) is juist die “onderdrukking” het ergst .... daar geven de fundamentalistische moslims de toon aan en dat is wat men op korte tot middellange termijn ook elders wil doordrukken. Koran noemt minder strijdvaardige moslims “niet de beteren”.

Procentje voor procentje vorderen in “dar-al-harb” de strubbelingen, die uiteindelijk moeten leiden tot terugkeer naar de middeleeuwen.


Door willem1940 op 2011 11 15

Door willem1940 op 2011 11 16

Door Mr. Miyagi op 2011 11 16

Door willem1940 op 2011 11 17

Door johanne op 2011 11 17

’Fundamentalisme treft vruchtbare bodem daar waar onderdrukt en veroordeeld wordt’

Ben het roerend met Willems reactie eens.

‘Als ik op een site kom waar atheisten allerlei rare dingen naar hun hoofd geslingerd krijgen, dan merk ik hoe ik vanzelf een fanatieke, compromisloze atheist word’.

Agnes, als dat zo werkt bij jou, dan zou je misschien moeten proberen objectiever tegen zaken aan te kijken, dus minder beinvloedbaar zijn.


Door Agnes Nobel* op 2011 11 17

@Willem: Onze westerse middeleeuwen bedoel je dan, neem ik aan. Laten we trouwens niet vergeten dat die onderdrukking vaak in stand is gehouden met steun van het westen.

Overigens wilde ik fanatisme/terrorisme wel iets breder trekken als je het niet erg vindt. Niet alleen moslims maken zich daar - de wereldgeschiedenis in ogenschouw nemend - schuldig aan namelijk. En altijd blijkt het om volkeren of groeperingen te gaan die op enigerlei wijze gekleineerd of onderdrukt worden. De meeste mensen vervallen namelijk pas in terrorisme als ze niets meer te verliezen hebben.

Overigens ontgaat het mij oprecht wat al die linkjes met bovenstaande column te maken hebben.


Door Johanne* op 2011 11 17

"Agnes, als dat zo werkt bij jou, dan zou je misschien moeten proberen objectiever tegen zaken aan te kijken, dus minder beinvloedbaar zijn.”

De mens is a priori geen objectief wezen. Dat maakt ons mens. Dus als je me er nu van beschuldigt menselijk te zijn: dank je;-)


Door Agnes Nobel* op 2011 11 17

Excuses, bovenstaande reactie was gericht aan Johanne, maar heb haar naam per abuis in het afzenderveld geplaatst. Berichtje was dus van mij (maar dat zal a.h.v. de inhoud wel duidelijk zijn).


Door willem1940 op 2011 11 17

Agnes: ik denk dat jij niet WILT zien hoe de links betrekking hebben op de column; denk ook dat jij als moslim(a) ze niet eens hebt geopend.


Door Agnes Nobel* op 2011 11 18

Een atheïstische moslima dan toch en net zo uit de Hollandse klei getrokken als jij waarschijnlijk. En ik heb uiteraard wel een aantal links geopend, anders had mij niet kunnen ontgaan wat ze met de column te maken hebben.


Door johanne op 2011 11 18

Agnes: Ik beschuldig niet. Ik wilde je er alleen op wijzen dat als iets een bepaalde uitwerking op jou heeft, dat niet perse voor anderen geldt.
Groet.


Door Rob Veldman op 2011 11 18

Willem 15/11: “Omgekeerde logica want in “hun” landen (zanden) is juist die “onderdrukking” het ergst .... daar geven de fundamentalistische moslims de toon aan en dat is wat men op korte tot middellange termijn ook elders wil doordrukken. Koran noemt minder strijdvaardige moslims “niet de beteren”.

Procentje voor procentje vorderen in “dar-al-harb” de strubbelingen, die uiteindelijk moeten leiden tot terugkeer naar de middeleeuwen”.

Dat is helder en ook zeer juist gesteld. Er zijn voor moslims (of die nu zogenoemd/zogenaamd gematigd of fanatiek zijn maar drie werelden/landen.


Door Rob Veldman op 2011 11 18

(vervolg) 1.DAR EL ISLAM (Land van de Vrede) wat inhoud: in deze landen geld alleen de Sharia en word de Christelike minderheid óf meerderheid onderdrukt. ‘n Goed voorbeeld is Irak en Iran waar groepjes Moslims de diens uitmaken.

2.DAR EL HARB (Land van de Oorlog). In deze landen heersen de ongelovigen (Hier moet gelezen worden: zij die niet in Allah geloven maar bijvoorbeeld in God of in Boedha of in helemaal niks)

3.DAR EL SOEHL (Land van de Wapenstilstand). Hier ís de Islam nog in de minderheid en moet zich voorlopig aanpassen maar iedere Moslim die in dat land woont, moet veel moeite doen om de Islam te laten triomferen. Ze moeten proberen om aparte begraafplaatsen Koranscholen en Moskeeën te stichten. Heel veel landen zijn al in deze 3e fase waaronder Frankrijk, Engeland en Duitsland.  Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland zijn nog niet in deze fase maar dit is slechts een kwestie van tijd. Bekend is dat ze steun krijgen van socialisten en communisten.


Door Mr. Miyagi op 2011 11 18

Deze reactie is verwijderd.


Door Mr. Miyagi op 2011 11 18

@Rob

4 DAG EL ISLAM.(land zonder gelovigen) Hier heeft de islam dus niks te vertellen. Een voorbeeld is te vinden in het voormalig Joegoslavie.


Door Rob* op 2011 11 19

En iedere dag zijn de moslims in het nieuws. Links doet er alles aan om negatieve berichten te verdoezelen of te bagateliseren


Door hectorvanlaak* op 2011 11 19

Agnes Nobel is zo’n ‘nuttige idioot’ die al geislamiseerd is, zij gaat al denken voor de moslims en zij gaat zich schikken naar de moslims.

Beangstigend!

Agnes vergeet ook dat zij en de haren (de heulers) door beiden het meest geminacht wordt, door de Nederlanders omdat ze haar land, volk, cultuur verloochent en door de moslims omdat voor hen iemand die niet achter zijn/haar land, volk, cultuur staat (en daarvoor opkomt) totaal onbetrouwbaar is en die dan ook zeker hen zal verraden.


Door Pantera op 2011 11 20

"Overigens wilde ik fanatisme/terrorisme wel iets breder trekken als je het niet erg vindt. Niet alleen moslims maken zich daar - de wereldgeschiedenis in ogenschouw nemend - schuldig aan namelijk. En altijd blijkt het om volkeren of groeperingen te gaan die op enigerlei wijze gekleineerd of onderdrukt worden. De meeste mensen vervallen namelijk pas in terrorisme als ze niets meer te verliezen hebben. “
interessante opmerking, er zijn mensen in bv afrika die niets hebben, zelfs geen eten, maar ze blazen niemand op, er zijn mensen die alles verloren hebben door rampen, blazen niets op

wat mij opvalt aan terrorisme is dat de meeste terroristen helemaal niets meer te verliezen hebben, ze hebben iets af te nemen, en nog belangrijker ze hebben een ideologie die het ze toestaat of zelfs oproept ertoe. Zelfs die groepen die kunnen claimen dat ze onderdrukt worden hebben op een gegeven moment na het wegvallen van die reden nog steeds de ideologie, waarom ging de ira door, de eta, de farc?

Heel simpel het is ideologie, of het nu in de vorm van politieke (raf, rode brigades etc is) of religie men heeft een schaamlapje dat zegt het is goed wat je doet


Door Rob* op 2011 11 20

Ja Hector je hebt (helaas) gelijk.  Mensen zoals Agnes worden door moslims niet voor vol aangezien en omdat ze haar volk verraad niet als betrouwbaar geacht


Door Rob* op 2011 11 20

http://ejbron.wordpress.com/2011/11/20/nederland-glijdt-de-afgrond-in/

Ronald wat dacht je hier dan van. Dit bericht spreekt m.i. ook boekdelen


Door Henk Rotterdam op 2011 11 20

Door Pantera op 2011 11 20

als 2000 tot heden ons 1 ding wel geleerd heeft is dat religies, in navolging van de islam, het luidruchtige herontdekt hebben.

men is verontwaardigd, men is beledigd, met trekt een scheur open, zwaait met boeken.

Dus krijgen een paar christenen zover dat ze meer rechten hebben dan normale mensen, men mag geluidsoverlast maken, men kan ermee weg komen te discrimineren..

Erger nog zijn de agnesjes van de wereld, die kunst weghalen voor het geval dat, die gescheiden zwemmen volkomen logisch vinden, die na de gescheiden rijles nog zijn aan het nadenken over gescheiden fietspaden


Door Ronald Sorensen op 2011 11 20

Zelfs de klassieke leer van de islam gaat er vanuit dat het kwaad van ketterij en ongeloof weliswaar met wortel en tak moet worden uitgeroeid, maar dat de fysieke vernietiging van ketters soms best even kan wachten.

Zo lang de ketters hun mond houden en belasting betalen aan de leiders van de islam, zo lang verleent de theorie van de islam uitstel van executie aan al diegenen die als ze niet tot het ware geloof toetreden uiteindelijk opgeruimd zullen moeten worden.

Dit is van http://www.hoeiboei.nl Uit een column van Hans Jansen.Arabist.

Vlak na de 2e WO woonden er in vele landen van het Midden Oosten grote christelijke minderheden. In Libanon zelfs een meerderheid. Zie wat er van geworden is.


Door Rob* op 2011 11 20

Ronald mijn vrouw kent een collegaatje die moest vluchten uit Iran. Zij vertelde aan ons hoe de islamisering te werk gaat. Het gaat sluipenderwijs en nauwelijks merkbaar net als een soort van slang die door het gras kruipt op weg naar zijn prooi.  Ze zei:  “Toen ik in Iran woonde leefden moslims en wij eerst vreedzaam samen. Dat veranderde toen er steeds meer moslims bij kwamen uit andere landen. Op een dag hoorde ik dat we een islamitische hoofdcommissaris van politie hadden en daarna volgden al snel een islamitische burgemeester en begon de invloed van de islam toe te nemen. je merkte het doordat er bijvoorbeeld. kledingvoorschriften kwamen. Vrouwen (ook niet -moslims) mochten niet meer onbedekt over straat lopen en als ze naar de markt of naar een winkel wilden moesten ze door een man begeleid worden”. Ze werd omdat ze geen moslim was opgepakt en in de gevangenis gestopt. Ze heeft daar verschrikkelijke dingen meegemaakt waar ze liever niet over praat. Op een geven moment kon ze vluchten. Ze zei ons dat alleen de PVV ons land nog kan redden.


Door Ronald Sorensen op 2011 11 20

In een van de laatste commissievergaderingen verzamelde zich een grote groep islamiten rondom de vergadertafel. Geen plek onbezet 0m 15.00. Het probleem bleek het sluiten van een islamitische school. M.T. ex-raadslid en een sieraad van onze samenleving (twee speeches in vier jaar!)voerde de kliek aan.

Wat mij opviel was de grote hoeveelheid mannen! Die hoefden klaarblijkelijk niet te werken!
Hier is dus de dummy belasting! Subsidie en uitkering! Het mond houden zoals prof Jansen vermeldt, wordt door de Linkse kerk in samenwerking met de Groene Kmehr bewerkstelligd.


Door Rob* op 2011 11 20

Dummy’s of Dhimmi’s that’s the question Ronald of toch niet? 

De dhimmi’s zijn in mijn ogen de jaknikkers en de meteen in de houding schietenden als er weer eens een nieuwe eis van moslimzijde word ingebracht. Ik geloof dat deze naievelingen werkelijk geloven dat ze nadat Nederland is geislamiseerd een mooi baantje krijgen (opzichter of zo) maar ze zullen van een koude kermis thuis komen.


Door Pantera op 2011 11 20

zie indonesie, zie maleisie

het kwaad van religie is niet het geloven per se, geloof is iets persoonlijks, het kwaad zit hem in het stellen dat je religie het recht geeft anderen jouw opvattingen door de strot te douwen.


Door Rob* op 2011 11 20

@ Pantera neem daarbij ook het feit dat de islam helemaal geen religie is maar een ideologie. Het is een wolf in schaapskleren


Door Mr. Miyagi op 2011 11 20

Fijne ideologie, andersdenkenden dingen opleggen, mogen discrimineren en ook nog subsidies vangen…

http://www.ivir.nl/rechtspraak/elmoumni.HTM


Door Pantera op 2011 11 21

alle religies zijn ideologieën

geloven is iets individueels en ook niet exclusief iets met opperwezens, geloven kan dus per definitie door zijn 1 op 1 niet (ver)oordelen.

religie betekend doctrine,regels en organisatie, een wij v zij indeling

maar dat geld eigenlijk voor de meeste ideologieën of je nu in een bebaarde man op een wolk, de arbeider of het kapitaal geloofd.

Probleem is dat religie baat heeft bij domme mensen, immers mensen die zelf denken en dingen vragen die vliegen geen gebouwen in, ze knielen niet en ze geven ook niet zomaar geld.

dat is ook het verschil tussen geloven en religie, je kiest iets te geloven, een religie wordt erin gestampt


Door willem1940 op 2011 11 21

Ik denk dat het een vorm van gekte is, om te “geloven” in, ofwel zich bezig te houden met, onbewijsbaarheden; zie dat voor mijzelf als ergerlijke verspilling van beperkte levenstijd.

http://www.patcondell.net/


Door Rob* op 2011 11 21

Door Ronald Sorensen op 2011 11 21

Even iets anders.
Lees mijn posting op deze site na dit nieuws.

De Belgische formateur Elio Di Rupo is onderweg naar koning Albert II.

Voor de goede orde: Om zijn ontslag aan te bieden.


Door willem1940 op 2011 11 21

Door hector* op 2011 11 22

Agnes haat haar land, Agnes haat haar cultuur en waarden, Agnes haat haar vrijheid, Agnes haat haar (voor)ouders, Agnes haat zichzelf…

ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.avi

http://www.youtube.com/watch?v=1GaH2MqXfxM&feature;=player_embedded

Zeer belangrijk! laat iedereen het weten, het gaat ook om onze kinderen en kleinkinderen. Laat Rutte, deJager en Cohen ons land, onze vrijheid, onze soevereiniteit en onze welvaartstaat (verzorgingsstaat) niet verraden. Kom in opstand tegen het roven van ons belastinggeld, onze spaargelden, onze pensioenen enz. Kom in opstand tegen het eurofascisme!

In juli heeft dit kabinet al een en ander ondertekend (met steun van PvdA, GL, SGP, CU en D66) en nog dit jaar zou het door de TK moeten, het ultieme landverraad. De PVV (staat toch voor Nederland en onze vrijheid?) dient haar steun aan dit kabinet direct te beeindigen als Rutte c.s doorgaan met euro, noodfonds (later dus het ESM geworden) en ECB (Europese Criminele Bank, koopt illegaal voor honderden miljarden aan waardeloze staatsobligaties op van Griekenland, Italie, Spanje etc. ook met ons geld!)
Wij worden feitelijk slaven van de bankenelite en EU, een schuldenunie, ook onze kinderen en kleinkinderen…

(dat even terzijde)


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Eigenlijk is de islamisering van Rotterdam al jaren een feit. Ik ben er van overtuigd dat als LEEFBAAR ROTTERDAM niet haar opwachting had gemaakt in de Rotterdamse raad, het proces zich nog sneller had kunnen voltrekken. Voor de mensen die nu zeggen:  “Ja maar ook LEEFBAAR heeft die moskee op zuid niet kunnen verhinderen:  zou ik willen zeggen: “Nee dat lijkt me ook nogal wiedes omdat de PvdA al zo ver gevorderd was met de islamisering”.


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Ook en linkse uitvinding. Ik moet toegeven ze zijn goed in dingen bedenken.
;((

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/11/antillianen_snappen_seks_niet.html


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Ook weer het gevolg van het pappen en nathouden en pamperen beleid van links: Vreemdelingen wisten en weten ook nu nog dat ze van alles kunnen maken en ook nog gesteund worden door links. Ik zie de anti-discriminatie bureaus al in gedachten reageren: “U had volkomen terecht het was gewoon misselijk wat deze Zwarte Pieten deden. Hier was duidelijk sprake van minachting voor uw zwarte huid”. Bah waarom moet links de poten onder oeroude tradities ieder jaar weer een stukje verder afzagen. Ik vraag me echt af of ze wel plezier in hun leven hebben door alles maar af te kraken en af te doen als ‘xenofoob’ racistisch’ en fascistisch’ Dat ze daar op den duur geen genoeg van krijgen snap ik echt niet.......

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11017692/__Kopstoot_voor_Zwarte_Piet__.html?sn=binnenland


Door Pantera op 2011 11 28

@rob

de vergunningen voor de moskee zijn nog snel even voor de beroemde fortuynverkiezingen erdoor gejast. Meen dat gl meijer daar voor was


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Het is juist wat je schrijft. LEEFBAAR heeft gedaan wat ze kon maar het kwaad was al geschied. Ik heb in 2009 een stukje hierover geschreven

VREEMDELINGE HET MEER REGTE AS NEDERLANDERS
postdateiconVrydag, 11 September 2009 11:33 | postauthoriconGeskryf deur RJ Veldman - Nederland | PDF | Afdruk | E-pos

[Mnr RJ Veldman]

Mnr RJ Veldman
Die ongelyke behandeling wat die Beukes-egpaar van die Pretoriase voorstad Faerie Glen in Pretoria ondervind het toe hulle sogenaamd onwettige aanbouings summier platgeslaan is terwyl miljoene Swartes se onwettige en onooglike strukture met rus gelaat word, is nie alleen kenmerkend vir Suid-Afrika nie maar is ook in Nederland die geval, dalk met die verskil dat dit hier darem nog nie platgeslaan word nie, maar die diskriminasie teen Nederlanders word al hoe duideliker.
‘n Voorbeeld hiervan is die feit dat daar nie maklik toestemming verleen word wanneer ‘n Nederlander die aansig van sy woning wil verander nie, of selfs wanneer hy ‘n nuwe gebou wil oprig gaan dit maar moeilik om eie keuses uit te oefen.
Hier volg die getuienis van ‘n man wat graag annoniem wil bly:

“Toe ons die permit gekry om te bou is ons nie baie keuses gelaat nie, en daarbenewens moes ons hierdie gebou binne ‘n jaar voltooi anders sou die permit ingetrek word. ‘n Jaar later was daar ‘n stuk grond wat ons wou koop maar ons het nie toestemming gekry nie. Twee jaar later het uitlanders wél toestemming gekry om daar te bou. Ek voel om so teen Nederlanders te diskrimineer snert is. Volgens my is die stadsraad bang vir die vreemdelinge en daarom word hulle anders behandel.”

Daar is meer voorbeelde, onder andere die onvoltooide Rotterdamse Essalam Moskee in die voorstad Feyenoord (Nederlanders noem dit ‘stadsdeel’). Daar word reeds 6 jaar hieraan gebou. Was dit ‘n Nederlander se poging was die permit lankal teruggetrek maar vir die vreemdelinge geld heeltemal ander reëls. By hierdie moskee-bouery was daar reeds twintig verskillende boukontrakteurs en staan die bouery nou weer stil omdat die werkers nie betaal word nie.

LEEFBAAR ROTTERDAM, die party van wyle mnr Pim Fortuyn eis al lank dat die moskee-bouery gestop moet omdat die termyn waarin gebou mag word reeds lank verby is. Bowendien voel hulle dat so ‘n struktuur nie pas in die Nederlandse samelewing. Ons hoop dat hulle spoedig steun sal kry van ander partye maar behalwe die Staatkundig Gereformeerde Party wat in kombinasie met die Christen Unie in die Raad is het nog geen ander party sy steun gegee nie.
Van die Sosialiste (Party van die Arbeid) kan LEEFBAAR ROTTERDAM heeltemal niks verwag nie omdat die vreemdelinge in hierdie party oorverteenwoordig is.


Door Ronald Sorensen op 2011 11 28

Klopt. Sterker nog voor de moslim broeders werd een uitzondering gemaakt op het toen bestaande erfpachtbeginsel. De arabische (democratische?) sheik, die de moskee wilde financieren, zou dat alleen doen als de grond gekocht kon worden (grond van ongelovigen is kostbaar) De peeveda Dhimmies onder aanvoering van Henderson vonden de oplossing. Een postzegeltje grond oner de bestaande moskee werd geruild voor de hectare waar de nieuwe moskee moest komen.
De Dhimmies ruilden niet alleen hun ziel, maar ook hun principes in om hun islamitsiche opdrachtgever ter wille te zijn!


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Vertaling van wat woorden:

dalk = mogelijk
darem = minstens
permit= vergunning
uitlanders= vreemdelingen


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Wat zijn we toch blij met die pvda ;((


Door Henk Rotterdam op 2011 11 28

Veldman,als deze site straks door de islamitische rechtbank wordt verboden waar ga je dan je gif spuiten ?


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Daar is ons duveltje uit een doosje weer....


Door Mr. Miyagi op 2011 11 28

Een islamitische rechtbank in NL?
Dan moet er toch eerst een burgeroorlog zijn uitgevochten…


Door Rob Veldman op 2011 11 28

Henk lijkt zich er al bij neer te leggen....


Door willem1940 op 2011 11 28

Sharia vordert wel degelijk, sluipenderwijs .....

http://vorige.nrc.nl/article2294850.ece


Door Pantera op 2011 11 29

de sharia komt meer tot stand door gedogen en het faciliteren dan door actie van moslims

misschien 5 tot 10% behoort tot groepen die vergelijkbaar zijn met zoals in uk en belgie die actief zoeken naar manieren om de samenleving te vormen naar hun geloof, dat is op zich het probleem niet. Ze zijn net zo gevaarlijk en potentieel dodelijk zelfs als neo nazi en extreem links, ze kunnen problemen veroorzaken maar zullen nooit hun doel bereiken

wat veel gevaarlijker is is het “algemeen accepteren” zo is het al heel gewoon dat conflicten in de moskee worden opgelost, ook als daar normaliter in een rechtbank een heel andere uitspraak over zou komen (erfkwesties), is trouwen voor de moskee (maar niet voor wet) heel gewoon en dan heb ik het nog niet over enabelers die helpen met dingen af te scheiden, kunst censureren, potjes geld regelen etc allemaal om een leefwijze in stand te houden en in sommige gevallen te creëren zoals die vroeger in de woestijn gewoon was.

Tot niet zo lang geleden had je die leefwijze zelfs in de meeste arabische landen niet meer, al zie je met de zogenaamde lente dat de 5 a 10% wel veel meer macht aan het krijgen is


Door rudi op 2011 11 29

De aap komt snel uit de mouw (u hoort mij niet zeggen de islamitische),
in de alle Arabische landen van de zg. Arabische lente. Nadat de verkiezingen zijn gehouden, te beginnen met Egypte, weten we wat de werkelijke agenda is (geweest). Als orthodox islamitische partijen deze verkiezingen winnen zullen we van de Arabische lente in de extreem islamische drup zijn gekomen. De hele linkse kerk zal dan na hun initieele euforie terug keren naar een depressieve werkelijkheid. Of zou het zo zijn dat men dit alles verwachte en met hulp van hun broeders de socialistisch/islamitische heilstaat wil stichting volgens Khadafi model ?


Door Rob Veldman op 2011 11 29

Beste Pantera ik verwijs wat ik op 20-11 schreef over dat collegaatje van mijn vrouw uit Iran.Zélfs die paar procent kan al heel wat macht hebben.

Denk ook hierbij aan Hitler die vóór dat zijn NSDAP zo groot was (ik heb het dan over de jaren twintig) al aardig wat zaken naar zijn hand kon zetten en ook al behoorlijke druk kon uitoefenen.


Door Rob Veldman op 2011 11 29

Heel goed en spitsvondig verwoord Rudi. Naar mijn mening hielden de dictators in die landen een te grote islamitische invloed nog tegen. Nu echter is er geen redden meer aan. Toegegeven in een land als Marokko zegt de zogenaamde gematigde islamitische partij die daar hoge ogen scoorde. dat het zo ver niet zal komen en dat ze alleen maar wat aan de wijdverbreide corruptie en de armoede wil doen maar dat zal schone schijn blijken....
De Moslimbroeders in Egypte zullen ook al snel hun maskers afgooien en hun ware aard tonen.


Door Rob Veldman op 2011 11 29

Voor degenen onder de linksen die mijn link met de islam ideologie en de nazi ideologie niet snappen:  Als ze eenmaal de touwtjes stevig in handen hebben zijn het beiden totalitaire regimes


Door Mr. Miyagi op 2011 11 29

@Rob

Daarom moeten NL maar eens zeer kritisch kijken naar het budget van ontwikkelingszaken.

Van mij mag er flink in worden gesneden.Het kan toch niet zo zijn, dat mijn belastingcenten worden gebruikt om een stelletje fundamentalistische baardapen te financieren.


Door Henk Rotterdam op 2011 11 29

"Het kan toch niet zo zijn, dat mijn belastingcenten worden gebruikt om een stelletje fundamentalistische baardapen te financieren.”
Troostrijke gedachte ?
Het is al zo!!!!!


Door Henk Rotterdam op 2011 11 29

Ik leg me nergens bij neer!!!!
Maar het eindeloze geschreeuw en gebrul van een aantal mensen op deze site en in de politiek van dat alles wel zou veranderen als zij het voor het zeggen hadden en dat.......ja wat eigenlijk ?
Kijk,de door jullie vervloekte LINKSE hobby’s zijn nu RECHTSE hobby’s geworden!!!!!
Onze poen blijft naar de andere landen gaan, de bonus cultuur is nog nooit zo GROOT geweest,het aantal uitkeringen blijft stijgen,de vrienden baantjes blijven doorgaan en de asielzoekers mogen dadelijk allemaal blijven!!!!!!!
Wat wat hebben jullie nu echt veranderd ?
O ja,als je toetert krijg je een extra grote boete.


Door Mr. Miyagi op 2011 11 29

@Henk

Mijn beeld van rechts zou zijn, dat de overheid beperkt tot de volgende zaken: veiligheid(politie+ leger), onderwijs(beroepsgericht) en infrastructuur(wegen, verlichting, deltawerken, kerncentrales etc.).

Je hebt een punt, dat de rechtse partijen ervoor moeten waken, dat het niet overslaat richting een kostbare rechtse hobby. Een overheid heeft niks in iemands slaapkamer te zoeken (met uitzondering van incest). Dat mensen er meerdere vrouwen en/ of kinderen op na houden is prima: zolang het uit eigen middelen wordt gefinancierd(geen bijstand, geen kinderbijslag).

Bezuinigen op sociale zaken, asielzoekers, ontwikkelingszaken vind ik een zeer acceptabele aanpak. Mensen die geen enkele toegevoegde waarde hebben, worden op deze manier gestimuleerd om elders hun geluk te zoeken.

De overheid moet zich enkel bezighouden om het huishoudboekje rond te krijgen. Oudjes en gehandicapten mogen als enige groep op coulance rekenen (mits er nog iets in de spaarpot is overgebleven).

De zorgstaat moet veranderen: eigen verantwoordelijkheid eerst!
Harde werkers worden keihard genaaid en parasieten, worden gepamperd.

Dat mensen een andere religie hebben is prima, maar ze moeten mij niks proberen aan te smeren/ door de strot te duwen. Ook weiger ik een financiële bijdrage te leveren(voor scholen, gebouwen, omroepen etc.)

Recht op zelfverdediging, vind ik veel belangrijker dan vrijheid van godsdienst.


Door willem1940 op 2011 11 30

Kerkelijk huwelijk mag volgens Nederlandse wet pas nadat het burgerlijk huwelijk op het gemeentehuis is gesloten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkelijk_huwelijk#Kerkelijk_huwelijk_en_burgerlijk_huwelijk

===
Ongeveer 30% van de moslims in onze heidense landen hoopt op vestiging van islamitische staat en sharía.

http://www.youtube.com/watch?v=-ti4XazXuNo

http://www.artikel7.nu/?p=69640

Engeland (heeft krappe 6% moslims tegen Nederland inmiddels al 7.5(!!)):

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/309092/Radicale-Britse-moslims-voeren-shariazones-in.htm]


Door Pantera op 2011 11 30

ik denk dat elke goede overheid zichzelf neutraal moet opstellen tov alles

De eerste vraag die de overheid zich moet stellen is “moet ik dit doen” dan kom je een aantal dingen tegen waar het antwoord ja op is, niemand zit te wachten op “politie rotterdam by securicor” of “deze bom werd gedropt door een klm f16”

de 2e vraag is “als het niet strikt nodig is, is het misschien beter als we het doen” ook daar zal het antwoord soms ja zijn, immers iedereen zijn eigen wegen of stroomnet is verspillend en niet praktisch

de laatste vraag is “van de dingen die we niet doen, hoe houden we toezicht zodat de markt de klant niet naait”

eigenlijk heeft de overheid, simpelweg doordat ze vaak keuzes maakt op ideologische ipv praktische basis op al deze punten gefaald

men heeft daar waar marktwerking een kans had (ov,zorg etc) niet toegeslagen en daar waar de markt wel wat mocht (telecom) gefaald in het beschermen van de burger.

wat mij nog het meest irriteert (nu ik toch bezig ben) is de euroleugens
vanmorgen de baas van de rabo meer
“we moeten door met de euro want europa heeft ons zoveel voordeel en welvaart gegeven:” een leugen verpakt in waarheid.

immers de successen van europa zijn behaald in het eeg tijdperk, toen handelsbarrières werden opgeheven, dit overigens zonder politieke eu, brusselse machines,euro, parlement en dergelijke

de voordelen die nederland heeft behaald door de invoering van de euro zijn denk ik nu wel door de nadelen ingehaald


Door Henk Rotterdam op 2011 11 30

Pantera, de hele euro is gewoon een grote leugen die had moeten staan aan de basis van de VS van Europa.
Het trieste is dat dat geheel onze door rechts( wel met medewerking vam links) door onze strot is gedrongen.
Kijk hoe allen nu staan te liegen en naar elkaar te wijzen inzake de verantwoordelijkheid.
Kijk nu naar de MP die staat te kronkelen in het Witte Huis om mee te MOGEN tellen bij de GROTE.
Dat dit gedraai ons miljoenen per uur kost is voor hem em zijn maten niet van belang.
Het gaat om hun persoonlijk belang.
De overheid heeft een aantal kernzorgtaken voor zijn inwoners,
Maar dit is na de tweede WO overgegaan in een marktwerkende overheid met services die hun weerga niet kende.
Waarom is de zorgverzekering zo duur ?
Wel eens opgelet wat dit pakket allemaal omvat wat van overheidswege versterkt wordt.
Waarom regelt de gemeente de inrichting van de weekmarkten?
De kosten zijn hoger dan de te heffen retributie.
Het is gewoon een teringzooitje gemaakt door links en rechts en met elkaar.

Waarom heeft men het nooit over inleveren van wat inkomen van de politici ?
Nee,dan raak je hun eigen ego en dat willen ze niet!!!!!
Deeelraadslid met een vergeding van 1200 per maand naast hun salaris of ander ( soms uitkering) inkomen.


Door willem1940 op 2011 11 30

We gaan te ver off topic nu.


Door Ronald Sorensen op 2011 12 03

Op http://www.hoeiboei.nl schrijft Hans Jansen op 1 december j.l. het volgende:

Deze brigade heeft een aantal aanslagen uitgevoerd, en tenminste één sluipmoord, die op Theo van Gogh. Sluipmoorden op Geert Wilders en op Kurt Westergaard, de beroemde Deense tekenaar van de Mohammed-cartoons, zijn steeds mislukt, wegens de strenge maatregelen ter bewaking van de bedreigden. Maar het gevolg van deze permanente dreiging is dat boekwinkels, uitgevers, drukkers, distributeurs, schrijvers, krantenredacties en journalisten zich wel duizend keer bedenken voor ze iets doen dat mogelijk de toorn zou kunnen wekken van deze testosteronbrigade. Dat ‘zich duizend keer bedenken’, dat heet ‘zelfcensuur’.


Door Pantera op 2011 12 03

@henk
het laatste wat men wil is een verenigde staten van europa

wist je dat obama in de vs niet lang zoveel te vertellen heeft als de burocratie in brussel. De vs heeft niet eens een minister van binnenlandse zaken van het soort dat nederland heeft (the secretary of the interior heeft alleen iets te vertellen over federaal land zoals natuurparken, reservaten en militair terrein)

in nl mag men bullbars op auto’s niet verbieden, net zoals men teruggefloten werd toen men alleen superschone diesels wilde toelaten. In de vs mag obama niet eens de maximumsnelheid vaststellen.

in de vs werkt men van klein naar groot, als de gemeente iets niet kan, doe de county het, kan die het niet dan doet de staat het. De federale overheid bemoeit zich alleen met zaken die meerdere staten aangaan (bv fbi met kidnapping) en zaken die naar buiten gericht zijn.

in europa zie je juist het omgekeerde gebeuren


Door Rob Veldman op 2011 12 05

http://burgerjournalisten.wordpress.com/moskeeen/

De islamisering van heel Nederland......


Door Mark* op 2011 12 05

Ongelooflijk Wat een paranoïde nazi-geklets zeg. Moet je voor de grap het woord “moslim” vervangen door “jood”. En dan net doen of het z’n 70 jaar terug is.
Zoek de verschillen!


Door willem1940 op 2011 12 06

Op basis van reciprociteit/wederkerigheid-wederzijdsheid zou het mij verstandig lijken de islam te verbieden in alle niet-moslim-landen; men misbruikt hier de vrijheid die de islam aan niemand gunt. Waarom de intoleranten tolereren?


Door Rob Veldman op 2011 12 06

Wel off-topic maar dat moeten jullie me dan maar niet kwalijk nemen. Ben toch blij dat wij Rutte hebben....

http://www.polizeibericht.ch/ger_details_34855/Bizarre_Forderung_der_deutschen_Kanzlerin_Angela_Merkel_Wir_muessen_Migrantengewalt_akzeptieren.html


Door Mr. Miyagi op 2011 12 06

Dus de overheid moet gewoon de Chinese aanpak volgen inzake religies: afwijken van de norm is verbieden en vervolgen…

Ben het religiegezeik meer dan zat, nog veel kwalijker vind ik dat mijn belastingcenten worden uitgedeeld aan een eo, moslimomroep.

Ook las ik dat er binnenkort een baardaap naar NL komt, die pedofilie in de lijn van “ de leer” vindt passen. Het kan toch niet zo zijn dat pedofilie onder het motto religie wordt getollereerd.


Door Mr. Miyagi op 2011 12 06

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/324293/PVV-Sluit-Haagse-moskee-als-pedofielimam-toch-komt.htm

Pedofilie, het promoten, tollereren en/of actief beoefenen hiervan, zijn voor mij goede argumenten om de doodstraf direct weer in te voeren.


Door Rob Veldman op 2011 12 06

Mr Miyagi de islam is geen religie of godsdienst. Het is alleen een ideologie ;p


Door Pantera op 2011 12 06

"Ongelooflijk Wat een paranoïde nazi-geklets zeg. Moet je voor de grap het woord “moslim” vervangen door “jood”. En dan net doen of het z’n 70 jaar terug is.
Zoek de verschillen! “
tja doe dat met de koran, oh wacht das niet nodig


Door Rob Veldman op 2011 12 06

@Pantera voor links is alles wat niet in hun straatje past ‘nazi-geklets’....


Door Henk Rotterdam op 2011 12 07

Door willem1940 op 2011 12 07

@Henk Rotterdam: Nee, ik denk dat het los van elkaar staat (want ellende liep al voordat er honger in Nederland ontstond) maar je roert wel een belangrijk “nieuwer” probleem aan dat de situatie zou kunnen verergeren .... denk ik.

Toevallig vang ik via kennissen sinds een jaar of 3 nogal wat op over de inspanningen/tekorten bij voedselbanken en ook van een allochtone, zeer betrokken winkelier. Het probleem is landbreed, mijn bronnen zitten uiterst ver weg van de Randstad.

Hopelijk zit er wat vordering in zo op het oog kansmakende ideeën waar mensen zich voor inzetten, zoals hier een voorbeeld:

[-url]http://www.voedselbankalmelo.nl/Van-de-Voorzitter[/url]

Zonder particulier initiatief èn vrijwilligerswerk zal het niet gaan, vrees ik:

http://www.voedselbankgouda.nl/nieuwsbrief


Door willem1940 op 2011 12 07

Door Mr. Miyagi op 2011 12 08

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/3070106/2011/12/08/Van-der-Laan-Politieoptreden-De-Balie-correct.dhtml

En de volgende keer duiken die baardapen in Rotterdam op…

Kunnen we de Mossaad niet om hulp vragen? Zij zijn de beste in het opsporen, aanpakken en/ of uitschakelen van terroristen.


Door willem1940 op 2011 12 09

Notabene de ME was daar .... en slechts 2 van 22 “Belgen” ingerekend. Het woord “knuppel(s)” lees ik nergens in de berichtgeving.

Zolang die griezels hier zachter worden aangepakt dan in hun (niet-Belgische) thuislanden kunnen we nog zat herhalingen verwachten.

Tijdens maximaal voor-arrest, op een dieet van varkensvlees zetten en alleen luchten onder begeleiding van de hondenbrigade.

Het moet toch mogelijk zijn om lieden die hun thuisland-oorlogen hier importeren, uit te zetten.


Door Rob Veldman op 2011 12 21

http://www.heise.de/tp/blogs/8/151077

Ik weet al wat de linksen op dit bericht zullen antwoorden:  “Dat zal HIER nooit gebeuren hoor”


Door Rob Veldman op 2011 12 21

Hier voor degenen die het Duits niet machtig zijn het originele bericht: PESHAWAR: The Taliban on Sunday seized and set on fire around 300 cellular phones and over a dozen computers from tribesmen in Wana, headquarters of South Waziristan.

Tribal sources said the Taliban had earlier issued leaflets in Wana in which they termed cellphones with camera as the source of promoting obscenity and vulgarity and banned the use of such mobile phone sets.

The Taliban, who are led by Maulvi Nazeer in Wana and Shakai, had pointed out that the youth in Wana and its adjoining villages were involved in misuse of cellular phones with camera and asked the tribesmen to stop using such cellphones in future. The Taliban said they had already banned watching movies and listening to music. Some of the people, they claimed, were still using their computers for watching movies and music and they had to initiate action against them.

According to sources, dozens of armed militants in the morning started searching vehicles and shops in Wana’s Rustam bazaar and seized 300 cellphones from the tribesmen, mostly youngsters, and over a dozen computers. The seized material was later burnt in the bazaar. The Taliban said they would continue to discourage cellphones with cameras and computers and warned the violators of severe punishment.


Door Henk Rotterdam op 2011 12 22

Ik wens jullie allen een heel fijne kerstmis.


Door Pantera op 2011 12 22

mr miyagi het opsporen van deze mensen is niet het probleem, immers ze zijn open over wat ze willen (een islamstaat waar de sharia heerst, geen plaats is voor ongelovigen) hoe ze het willen(op elke manier incl geweld zie kalashnikov gevonden bij lid) en ze weten donders goed dat ze onaantastbaar zijn

vergelijk de behandeling van wilders met die van deze mensen
wilders werd aangeklaagd, deze mensen kunnen al jaren hun vuil spuiten (voor wie een bloemlezing wil zou ik de engelse versie eens bekijken, deze hebben inmiddels hele wijken onder controle en staan in grote groepen te schelden als dode soldaten begraven worden)

als wilders een scheet laat staat er een cartoon en wat haatcolumns online bij joop en de tamme linkspers.

waarom durft men deze mensen niet aan te pakken? heel simpel als je een vinger uitsteekt roept men dat het een aanval op de islam is en zelfs al zullen de meeste nederlandse moslims dat onzin vinden en het gedachtegoed van deze mensen absoluut niet steunen, zo’n oproep doet de laffe dhummies van links meteen in de stress schieten, gevolg men doet niets


Door Rob Veldman op 2011 12 22

Pantera het komt ook omdat men zo dom is de islam als een normale godsdienst/religie te beschouwen. Doordat zoveel mensen naief zijn kunnen ze doen wat ze nu al jaren doen.

1. Een ware terreur in onze steden uitoefenen: Culemborg, Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Veenendaal

2. Datzelfde doen op onze stranden: Hoek van Holland, Zandvoort, Scheveningen

3. Iedere dag weer nieuwe eisen stellen die dan ook bijna meteen worden ingewilligd

4. Zich niet aan willen passen (uitzonderingen bevestigen de regel)

5. Andersdenkenden dwingen om ook hun ideologie aan te nemen


Door Herla* op 2012 02 01

That hits the traget dead center! Great answer!


Door Rob Veldman op 2012 02 29

Het is een al weer wat ouder bericht maar het zegt genoeg over deze voormalige CDA politica....

Hanja Maij wil geen varken als logo
NRP - Nederland, mei 2006
De Brabantse commissaris van de koningin Hanja Maij-Weggen verbiedt het afbeelden van een zwijn in het logo voor de viering van 900 jaar hertogdom Brabant. Het ‘verboden’ logo was geïnspireerd door een miniatuur uit omstreeks 1334. Hertog Jan III van Brabant wordt daarop voorgesteld als everzwijn. Maij vindt dat niet netjes tegenover de moslimbevolking in Brabant.


Door Rob Veldman op 2012 02 29

http://search.babylon.com/imageres.php?iu=http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/files/diversen/geert.jpg&ir;=http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/indexb40a.html?pagina=769&ig;=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYjgEr_GmaRFJ-jf_0_NjYtjOuHo6OYZ317TgDOy8dAfK8paG73Mtj6WM&h;=176&w;=163&q;=Maij%20weggen%20verwijderd%20varkentjes&babsrc;=adbartrp


Door Mr. Miyagi op 2012 02 29

@Rob

Jehovatuig weet inmiddels ook dat men niet bij mij aan de deur moet kloppen.

De eerste keer vraag ik vriendelijk, maar wel dwingend of dat men asap wil opzouten.

De tweede keer zou ik enkel de deur openen en direct de hond “loslaten”. Mocht het moslimtuig betreffen zou ik identiek handelen(Ik discrimineer niet).

Om het beestje bij de naam te noemen:
Jodentuig ken ik niet. Wel heb ik respect voor Israel hoe men moslimtuig daar stevig durft aan te pakken..

Laten we direct beginnen om een muur bouwen om zuid. Dus geen bontkraagjes meer in het centrum.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Israëlische_Westoeverbarrière


Commentaar pagina 1 van 2 paginas  1 2 >

Geef commentaar:



Tik het woord hieronder over:





*=bijdrage door ongeregistreerde reageerder