Uit het Groenlinks verkiezingsprogramma: “teveel jongeren verlaten het onderwijs zonder startkwalificatie. Hieraan ligt een scala van oorzaken ten grondslag. Van persoonlijke problemen (…) tot slecht Nederlands spreken” en “Groenlinks wil dat de gemeente zelf het goede voorbeeld geeft”. Over het goede voorbeeld gesproken.
Ook Groenlinks is er alles aan gelegen allochtone stemmen te winnen. Voor de Nederlandse kiezer is het evenwel gissen naar wat lijsttrekker Jamal Challiui nu precies met de deelgemeente voor heeft.
Gisteren ontstond er nogal wat commotie omtrent de Turkse verkiezingsposters van de PvdA in Delfshaven. Over de reden achter de Turkse posters, wringt de PvdA zich in alle bochten en er doen ondertussen al minstens drie verschillende versies de ronde. Tegen de NOS redactie werd gezegd dat de posters een reactie waren op het volplakken van een verkiezingsbord met Leefbaar posters. De kandidaat in kwestie vertelde in de Metro dat hij op deze wijze “een moeilijk bereikbare groep wilde bewegen naar de stembus te gaan.” In de Telegraaf zegt PvdA deelraadvoorzitter Goncalves dat de Turkse posters bij wijze van ‘grap’ opgehangen werden.
Lijsttrekker Schrijer zit met het ‘betreurenswaardige incident’ in zijn maag en doet aan damage control in de onderhand zo typerende PvdA traditie. In de Telegraaf zegt Schrijer heel stellig “posters met leuzen in een vreemde taal zijn strijdig met de interne partijlijn”. Maar ook deze partijlijn is betrekkelijk. Diezelfde Schrijer beweert in de Metro dat de partij richtlijn wel toestaat een vreemde taal te hanteren, als er maar een Nederlandse vertaling bijstaat. Duidelijke taal begrijpen we allemaal…
Is dat de hele poster of hangt buiten zicht onderaan nog een lap vertaling in het Nederlands?
Groen Links en de PvdA nemen zichzelf kennelijk niet helemaal serieus. Of wellicht juist wel. Dan zou het voor Groen Links en PvdA een manier kunnen zijn om de kiezers alsvast voorzichtig te laten weten dat zij niet echt van plan zijn uit te voeren wat zijn in hun verkiezingsprogramma roeptoeteren?
Arno Bonte vindt bovenstaande allemaal niet zo belangrijk blijkbaar. Zie zijn laatste reacties op twitter vanmorgen. Even knippen en plakken..
arnobonte 1. Wat een ophef om niks weer, over de Turkstalige verkiezingsposter van de PvdA. Sorensen loopt weer blauw aan. Gewoon laten hangen jongens!
arnobonte 2 Volgens mij was Leefbaar/LPF de eerste partij met een niet-Nederlandstalige verkiezingsposter: “At your service
check maar op geen stijl staan er nog veel meer
Vergeleken met de asociale “plak de bord maar vol gedrag’ gedrag van (on)leefbaar Rotterdam ( zie kruispunt heemraadsingel, nw. binnenweg stelt dit niks voor. Leefbaar is nu al begonnen met het uitsluiten van bevolkingsgroepen, maar jaaa, dat is de fatsoen van leefbaar…
"De” bord en “de” fatsoen ....
"De” gedrag ...
@Delfshavenaar,
Uitsluiten van bevolkingsgroepen, daar zeg je wat.
Ik en mijn bevolkingsgroep begrijpen niets van die Arabische posters. Bedankt hoor.
Kennelijk moeten de Nederlanders dus op wat anders gaan stemmen. Pvda, Cda en Groenlink vallen ook al af door posters in talen die Nederlanders niet machtig zijn.
Het lijkt mij wel nodig dat er vertalingen van die teksten worden uitgebracht want er zouden zaken in kunnen staan die verboden zijn in Nederlandse Wetten..
@Delftshavenaar,
Er zijn wel meer politike partijen, clubs, verenigingen, disco’s etc die hele zuilen en muren volplakken. Als je daar al om moet huilen dan raad ik je aan om te verhuizen naar een stad met een totaalverbod op posters plakken.
Verder sluit LR bij mijn weten niemand uit, en zeker geen hele bevolkingsgroepen. Kun je een concreet voorbeeld geven, of schreeuw je zo maar wat?
Wat men daar in Gouda voor signaal geeft aan relschoppers, is ook te gek voor woorden.
Mensen moeten zich niet laten (op)naaien door murkse trollen.
Geachte belangstellende,
Graag wil ik u meegeven dat er zeker ook in een straal van 10 cm de vertaling hangt. Natuurlijk zal men dit niet meenemen, maar ieder is vrij om informatie te verschaven aan derden. Jammer dat niet het complete plaatje wordt vertoond.
Media hebben mij benaderd en gevraagd hoe het zit: binnen de deelgemeente hebben we te maken met meerdere subgroepen die de samenleving maken in onze deelgemeente. Zo hebben we flyers voor jongeren, ouderen en een algemene flyer. Natuurlijk is er dan ook de flyer in het Arabisch voor de mensen die 40 jaar geleden naar Nederland zijn gehaald en geselecteerd zijn op het analfabeet zijn in de westerse letter. Het gaat om de mensen die naast een drieploegendienst en gezinsleven geen andere sociale contacten hadden in de samenleving. Ook daar ben ik een volksvertegenwoordiger!
Voor vragen mag u gerust contact opnemen met mij:
Analfabeet in de Westerse letter, bestaat zoiets? Zeker na 40 jaar zou je denken dat mensen minder selectief zouden zijn geworden.
Maar ok. Nederlanders begrijpen weer weinig van het Arabische Groenlinks gebrabbel en zullen dus uitwijken naar een partij die ze wel verstaan.
Gewoon omdat ze analfabeet zijn in de Arabische letter.
Geachte heer Challiuil,
Ik ben het met u eens dat het vrij staat om onformatie aan derden te verschaffen, maar let wel dat wij in Nederland wonen en een ieder die van buitenlandse afkomst teminste de Nederlandse taal moet kunnen lezen laat staan schrijfen.
hoort dat niet bij het intregeren van een samenleving? en moet dan de nederlanders tegen deze posters aan kijken ? Intregeren doe je door de taal te kunnen bergrijpen en spreken !! dus al die posters in een andere taal van welke Partij dan ook dienen met onmiddelijke ingang verwijderd te worden.Daarnaast digene die verantwoordelijk zijn hiervoor onmiddelijk van de kieslijst verbannen en uitsluiten VAN KANDIDATUUR VOOR EEN RAADSZETEL OG EEN ZETEL IN DE GEMEENTE RAAD.
"Informatie verSHCAVen” .... het moet toch niet nog gekker worden.
Laten wij ons verzetten tegen het oprukkend murks.
* verschaVen” bedoelde ik aan te halen; kalote, mijn vingers bibberen ervan.
Ja das duidelijk Willem iedereen maakt wel eens een foutje. Je punt is helder dat murks moet verdwijnen.
Je weet dat links er voor heeft gezorgd dat het ‘murks’(voor degene die niet weet wat dit is: een samenraapsel/allergaartje van Marokkaans,Turks,Papiaments en Nederland)zich zo kon ontwikkelen.
Links vond namelijk dat hun lievelingetjes,geknuffelden,gepamperden en gepoeierden best hun eigen taal konden blijven spreken(uiteraard onder het genot van een glaasje onvervalste muntthee. Van uit dat perspectief gezien was het een kleine stap naar het verder uithollen van onze mooie Nederlandse taal.
volgens mij moet je mensen die zo ver van de nederlandse samenleving staan dat ze niet eens de moeite nemen om deze te leren lezen of praten geen stemrecht geven. Immers iemand (vul maar in) moet dan zeggen “stem op hem"want hoe kun je zonder kennis van de taal nu weten wat er in nederland gaande is, weten wie wie is, hoe kun je een stemhokje inlopen als je niet eens het stembiljet kan lezen, tenzij iemand je verteld waar je je hokje rood moet maken?
Ja maar de stategie van die kandidaten is alleen : Stem op mij want ik ben een van jullie”.
Dat links dat dit allemnaal toelaat/toejuicht zegt veel over die partijen.
De nonchalance waarmee Bonte van GL de bezwaren wegwuift zegt veel zo niet alles.
Het punt is dat Schrijer helemaal niets meer over de PvdA te vertellen lijkt te hebben (begrijp dat de posters nog steeds overal hangen) langzaam maar zeker glipt het heft hem uit handen en word het overgenomen door individuen en groepen die eigengereid de koers van de deelgemeenten gaan bepalen, maling hebbend aan iedere partij disciplinerende maatregel die Schrijer zou willen nemen.
Kwestie van tijd voor er uit de deelgemeenten de eerste proefballonnen worden opgelaten over plaatselijke beperkte invoer van sharia recht.
Juist! Kijk naar wat recentelijk in Feijenoord gebeurde. Dit zijn de eerste voorbodens van het knuffel & troetelbeleid van links
Ik vind het al heel lang gek dat in Nederland aan vreemdelingen éénzijdig en vrijblijvend stemrecht wordt verleend.
Minstens had dit voor mij “wederkerig” gemogen: stemrecht alleen voor uitlanders uit die thuislanden waarin Nederlanders op vergelijkbare wijze worden onthaald.
Een jaar of (pakweg) 20 geleden heb ik dat eens zo gezegd in een radio-inbel-programma .... de presentatrice bleef bijna deaud dus zal wel een linkschje geweest zijn (een term waarover ik toen nog nooit echt had nagedacht, optimistisch-gelovig als ik altijd was in Gezond Verstand).
het feit dat ik nog geen poster met schrijer heb gezien zegt ook wel wat
Hoezo; dat wou je toch niet echt?
Ja Willem met wederom dank aan linksch.
Indien een vreemdeling echt Nederlander wil worden en zich gewoon gedraagt dan mag deze voor mij als Nederlander beschouwd worden en dus ook stemrecht krijgen maar als deze vreemdeling vreemdeling wil blijven en alleen maar hier is vanwege de vele subsidies en uitkeringen dan mag hij/zij subiet vertrekken
nee maar het valt op overigens die kop van wouter “er komt geen crisis, er valt geen bank om, uw geld is veilig"bos of hamer zijn ook niet goed voor je spijsvertering
btw misschien idee voor over 4 jaar
al die rotterdammers die nu in gemeenten om ons heen wonen willen ook lr stemmen
in barendrecht kan je nu kiezen uit christelijk, christelijker heel christelijk en d66 en pvda ofzo
Deze mail stuurde ik vanavond naar de heer Challiui n.a.v. zijn reactie op deze site.
Met grote verbazing heb ik gelezen dat u deze posters heeft opgehangen voor de mensen die 40 jaar geleden naar Nederland zijn gekomen.
Als docente ben ik jarenlang verbonden geweest aan ROC’s als docente NT-2. Slechts een zeer klein percentage betrof de oudkomers, de mensen die al jaren werkzaam zijn in het Nederlandse bedrijfsleven.
Taal leert zich absoluut veel makkelijker aan als mensen kunnen lezen/schrijven. Dit is echter geen excuus. Het is zeer goed mogelijk een taal te leren, zonder deze te kunnen lezen/schrijven. Zelf heb ik 2 jaar in Tunesië gewoond en gewerkt. Alhoewel ik de taal niet kan lezen/schrijven, kan ik de taal wel spreken.
Alleen voor deze kleine doelgroep zijn deze posters afgedrukt?
Het spijt me zeer, maar dat is wel een erg slap verhaal.
Feit is gewoon: als je je vestigt in een land is het niet alleen je verantwoordelijkheid maar ook je plicht (ook t.a.v. je kinderen) de taal te leren.
Als je de taal niet machtig bent, kun je geen debatten op televisie volgen, kun je er niets over lezen en zou je mijns inziens ook niet moeten kunnen stemmen. Waar stemt men dan op? O, misschien op een naam die bij hun achtergrond past?
En geen sociale contacten? Onzin, die zijn er wel, alleen geen/nauwelijks Nederlandse. De motivatie om de Nederlandse taal te leren is vaak nauwelijks aanwezig, er wordt zeer weinig naar de Nederlandse televisie gekeken, de betrokkenheid bij het leerproces van de kinderen laat het vaak afweten etc.
Jammer, door deze manier van politiek bedrijven creëer je juist een splitsing tussen verschillende geloven en achtergronden. Of is dat soms de bedoeling? Juist dat is pas echt een gevaar voor de Nederlandse samenleving. Het pamperen van mensen, het niet actief meewerken aan hun integratie en taalontwikkeling maar ze juist bevestigen in hun idee dat dit niet nodig is. Immers, zelfs de verkiezingsposters zijn geschreven in hun eigen taal.
Nog een vraagje: u stelt dat deze bedoeld zijn voor de mensen die zich 40 jaar geleden hier gevestigd hebben en analfabeet zijn in het westerse alfabet. Volgens u zijn ze daar speciaal op geselecteerd. Waren er nog andere kenmerken? Heb toch echt nooit geweten dat deze mensen om hier te kunnen werken alleen werden toegelaten als het vinkje ‘analfabeet in westerse letter’ was aangevinkt. Weer wat geleerd. Mochten tatoeages wel/niet. Of was daar geen vinkje voor?
Als moeder van een half Tunesische zoon vind ik dit een zorgelijke ontwikkeling. De woede in de media doen de hele onvrede die er al bestaat geen goed. Als Nederlandse kiezer maken partijen die deze zorgelijke keuze gemaakt hebben het voor mij gelukkig een stuk makkelijker. Ik zal nooit en te nimmer stemmen op een partij die mij niet in mijn eigen taal oproept te stemmen. Ben namelijk alfabeet in de niet westerse letter.
Ik ben een stemmer voor leefbaar, maar begint de laatste week hevig te twijfelen nu pastors vorige week bij Paul en Witteman niet uitsluit in zee te willen met de PVDA. als dat zo is gaat mijn stem in iedergeval nergens heen.
Ook zijn domme uitspraak vandaag dat bij winst van leefbaar rotterdam aboutaleb de laan uit gaat is taktisch gezien oliedom gewoon. Je kan er nu gif op innemen dat vele moslims nu uit bescherming op de PVDA gaan stemmen.Leefbaar moet naar buiten toe UITSLUITEN dat ze in zee willen met de PVDA. voor Leefbaar stemmers is dat een horror senario, begrijp pastors dat dan niet?
@Pantera: als er in die randgemeenten genoeg mensen zijn die politiek “leefbaar” willen gaan, dan kunnen ze toch een lokale partij oprichten en vriendschapsbanden aanknopen met LR?
@Kees69: geen vuiltje aan de lucht als ..... LR meer stemmen krijgt dan PvdA in Rotterdam, want die laatste zal dan moeten (leren) gehoorzamen.
Ik vind dat Marco het heel goed en eigenlijk toch vriendelijk zegt.
Goed verhaal nelle.
PvdA kan makkelijk in een coalitie. Leefbaar krijgt zowat alle posten en de PvdA mag alleen maar op architectuur en hoogbouw en sport zitten. Dat is 1 van de weinige dingen die ze goed doen of kunnen doen. De rest doet Leefbaar Rotterdam. Aan veiligheid mag de PvdA dus nooit zitten, want die doen daar niets aan.
op zich wel willem maar vind het geen slecht idee om lr regionaal te laten gaan immers al die rotterdammers die weggejaagd zijn willen een stem.
overigens heeft geenstijl nog wat extra posters gevonden nu van amsterdam asscher blijkt ook turks te schrijven nu
begint er op te lijken dat het gewoon een gecoördineerde actie is ik geloof er geen ruk van dat dit allemaal individuele acties zijn.
Inderdaad een mooi verhaal Nelle. Chapeau. Sportief trouwens van jamal om op onze site te reageren. Zijn partijgenoot en leider Bonte scheldt liever op afstand.
Over regeren met de PvdA. Marco heeft het gezegd:"In uiterste noodzaak, omdat stadsbelang boven partijbelang gaat en het is in het belang van de stad als wij in het bestuur komen.
Aboutaleb ontslaan. We hebben een motie van wantrouwen ingediend tegen Aboutaleb en de hoofdcommissaris. Verantwoordelijke in de volgorde die ik noem. De hfd.c. heeft zijn conclusie getrokken. Marco heeft trouwens gezegd als we een absolute meerderheid krijgen. Dat is dus heel concequent. Draaien laten we aan anderen over.
Tsja mijn vrouw kwam 45 jaar geleden naar Nederland. Was nog de tijd dat als je als vreemdeling betrapt werd op winkeldiefstal zonder pardon de grens werd overgezet. Na anderhalf jaar radio luisteren, kranten lezen en gewoon je best doen om Nederlands te praten, leverde dat al een baan op in de administratie. Ja en dan doorgroeien na de functie als plaatsvervangend hoofd administratie van een politiekorps.Haar hart slaat voor haar geboorteland maar voor de rest is ze af en toe meer Nederlands dan ik ben. En Maxima wil ze naar de oog en oorarts sturen.
@ Ronald Sorensen
Ik moet zeggen dat ik me aardig heb lopen opvreten over de media berichten omtrent het ‘ontslag’ van Aboutaleb. De reacties van menig persoon gooien het over de ‘rascisme’ boeg. Hoe gaan jullie hiermee om?
Zou het niet handig zijn om een aanvullend persbericht de deur uit te doen waarin vermeld wordt dat Aboutaleb niet op zijn afkomst, maar op zijn functioneren wordt beoordeeld? Overigens ben ik zelf van mening dat Rotterdam een Nederlandse burgervader moet hebben met een Rotterdamse achtergrond/ mentaliteit, maar dat terzijde.
De strekking nu is over het algemeen dat LR een rascistische partij is geworden. Misschien gaat dit juist stemmen kosten. Men is niet helemaal op de hoogte klaarblijkelijk van de werkelijk situatie omtrent de burgermeester. Nu weet ik dan men graag selectief leest en (voor)oordelen geeft. Maar inspelen op die negatieve asociaties en juist deze mensen met feiten om de oren slaan zal (hopelijk) die struisvogel kritiek (kop in het zand, selectief oordelen) doen verstommen!
Weet je Icon de kiezers die op LEEFBAAR stemmen laten zich geen zand in de ogen strooien noch afschrikken dat LEEFBAAR ROTTERDAM ‘rascistisch’zou zijn. Ze weten wel BETER.
Beste Rob,
Dat klopt. Maar ik heb bij verschillende opmerking van LR stemmers toch enige twijfel gezien na de persberichten in de Telegraaf en het AD over het ontslag van Aboutaleb. LR stemmers die door het stuk gaan twijfelen of ze nog wel LR moeten stemmen. En dat is een gevolg wat niet gewenst is.
Begrijp me niet verkeerd, LR heeft mijn stem. En ik weet ook wel dat links Nederland bij het minste of geringste de link met rascisme leggen en dan alleen maar doelloos kunnen schreeuwen. Het gaat mij juist om de twijfelaars die wel of niet LR willen stemmen. Het nieuwsbericht stuurt menig 1 de verkeerde kant op.
Beste Icon ja er zullen altijd wel twijfelaars zijn die bij het minste of geringste(sorry dat ik het zo hard stel) gaan draaien,beredeneren en praktizeren.
Ik ben zeker niet iemand die blindelings achter LEEFBAAR ROTTERDAM aanhobbeld (dat laat ik aan de linkse polonaise over)maar weet wel dat deze partij het beste is wat Rotterdam zich kan wensen.
Het ergste is dat deze partij doordat de PvdA met behulp van haar vreemde kiezers zo groot kon worden niet echt alles heeft kunnen doen wat zij voor ogen had.
Toch heeft zij met de riemen die ze op dat moment had geroeid(om maar een uitdrukking wat vrij te formuleren) en zich niet neergelegd dat de PvdA ook vrij veel in de melk te brokkelen had en daardoor het eerder ingezette herstel op allerlei gebied te niet zou doen cq om zeep zou helpen.
Natuurlijk lieten de socialisten zich niet kennen en schermden ogenblikkelijk met termen als ‘racistisch en ‘xenofoob’maar ja dat kan je van hun verwachten. Als ze niet kunnen winnen moeten ze toch wat en daar komt bij het zijn zeer slechte verliezers die elke kritiek op hun beleid pareren met reeds eerder genoemde termen.
Beste Rob,
Absoluut, maar ik zag ook hier en daar een aantal fervente LR stemmers die twijfel kregen. De uitspraak is door de media gewoon heel direct, niet genuanceerd, onderdoordacht en niet onderbouwt gepresenteerd.
Nu weet ik ook dat de media het zo presenteert zoals het hen uitkomt en waarmee de discussie opgelaaid kan worden, alleen geeft het nu de verkeerde aandacht aan LR. Het wordt zo links wel heel makkelijk gemaakt om van de hoogste torens te blazen.
Beste Icon Toch blijf ik erbij dat mensen niet bij het minste of geringste bericht van de linkse pers kan gaan twijfelen. Dat aantal fervente LEEFBAAR stemmers zou toch moeten weten waar deze partij voor staat.
Als ik zo zou redeneren dan zou ik dus ook niet op de PVV kunnen stemmen want deze partij is ‘rasicistisch, ‘extreem-rechts’(volgens Pechtold) ‘onverdraagzaam jegens anderen’ en ze ‘sluit mensen buiten/uit’(Halsema)
Ja, “regionaal”, daar zit ik hier in Sittard ook naar uit te kijken.
Door Pantera op 2010 02 17
op zich wel willem maar vind het geen slecht idee om lr regionaal te laten gaan immers al die rotterdammers die weggejaagd zijn willen een stem.
overigens heeft geenstijl nog wat extra posters gevonden nu van amsterdam asscher blijkt ook turks te schrijven nu
begint er op te lijken dat het gewoon een gecoördineerde actie is ik geloof er geen ruk van dat dit allemaal individuele acties zijn.
Beste Rob,
Absoluut, de fervente stemmers die weten hoe de vork in de steel zit. Maar is het niet zo dat je als partij ook de andere mensen wil overhalen om te stemmen? Hen overtuigen om LR te steunen, zeker als je als doel hebt een meerderheid binnen te halen?
De peiling stond kortgeleden op 17 zetels, terwijl minimaal 23 nodig zijn om een meerderheid te krijgen. Dat betekent dat die overige 6 zetels o.a vanuit twijfelaars gehaald moet worden. En dat probeer ik hiermee aan te geven, is dat dergelijke media aandacht die twijfelaars juist de verkeerde kant op worden geduwd. De motivatie vanuit LR is kristalhelder, maar met zo een uitspraak moet de motivatie er ook bij staan.
Die posteractie is natuurlijk geen individueel aspect maar gewoon gecoördineerd. Net zoals de actie van de PvdA met de blanco stembiljetten 4 jaar geleden. Kat in het nauw maakt rare sprongen en elk excuus wordt aangeboord. En zo wie zo snijdt de PvdA zichzelf al in de vingers, want als het wel een eenmansactie zou zijn, klopt er intern iets niet. Dus hoe je het ook verteld, PvdA heeft een blunder begaan.
Beste Icon is zeker waar.
Wat de peilingen betreft: ik heb een ander getal in mijn hoofd dan 17. Leefbaar kan minstens 19-20 zetels halen.
Je hebt gelijk dat degenen die nu nog een andere partij voor ogen hebben als ze op 3 maart gaan stemmen over de streep geholpen dienen te worden.
In 2002 dachten de regentenpartijen met voorop de PvdA dat Leefbaar een tijdelijk verschijnsel was. Ondanks de toen al bestaande hetze stemde ook 1/3 van de allochtonen op ons.
Toen bleek dat we de stad goed bestuurde
ging men het over een andere (racistische) boeg gooien. De paniek brak uit toen we met een rapport Middelkoop (inderdaad!) kwamen over omvangrij misbruik van subsidies.
Op initiatief van Kombrink en Verdel werd de tactiek, iedere kritiek op iemand van niet Nederlandse afkomst is discriminatie, gestart. Gevolg: Van Heemst kreeg bijna 20.000 stemmen minder dan Marco, maar de PvdA won op voorkeurstemmen.
De twee elementen die tot die overwinning leidden waren 1e. Stem eigen volk eerst (zelf de huidige burgemeester deed lekker mee) en het 2e. Kritiek op allochtonen is racistischdus dus Leefbaar is racistisch.
Wij hebben ons er niet tegen verzet omdat we (allochtone familieleden)de beschuldigingen te absurt vonden. Daar prikt men toch wel door? Helaas niet dus en daarom gebeurt het nu weer.
Een motie van wantrouwen houdt in dat je iemand wilt ontslaan. Uiteraard doe je dat gemotiveerd. Hebben we dus al een maand in ingediend! We vonden o.a. dat Aboutaleb moest optreden tegen Meiboom (heeft zelf de concequentie getrokken)
het is dus weer hetzelfde wanhopige liedje.
Moet ik Feyenoord supporter en 33 jaar docent op een zwarte school gaan bewijzen dat ik geen racist ben.GVD nooit. Ik laat ook de donkere vrouwen, kinderen, kleinkinderen en andere familieleden van mijn fractiegenoten niet opdraven omdat de beschuldiging zo laag bij de gronds is, dat we er absoluut niet op in gaan. ook de alloctenen op onze lijsten worden hiet expliciet genoemd tegen de beschuldigingen, omdat we ze niet als allochtoon maar vanwege hun capaciteiten op de lijsten geplaatst hebben. Principe heet dat!
Als men geen argumenten heeft gaan regenten liegen om hun macht te behouden. Domela werd van majesteitschennis beschuldigd en veroordeeld, de 10 over Rood generatie, die voor het grootste deel hun abities heeft verloochend is door de toenmalige AIVD gescreened en van alles beschuldigd.
Fortuyn vertelde me als ze geen argumenten hebben gaan ze vals beschuldigen. Ze zullen mij wel van pedofilie gaan beschuldigen terwijl ik niets van jonge jongens moet hebben. Gisteren zag ik een “leuke"poppenkastspeler op Rijnmond TV Pim postuum nog even beschuldigen.
Als dat tuig constant blijft wijzen en liegen, dan is het alsof je een emmer beer over je heen krijgt. je kan wassen wat je wil maar er blijft altijd een luchtje hangen en dat is precies wat ze willen.
Ze staan dus gewoon op herhaling.
Allemaal even je best doen om die twijfelaars over de streep te trekken!
Door te praten met mensen die echt geinteresseert zijn over de politieke toestand in Rotterdam kan er heel veel gewonnen worden.
Gebruik ook het recht om te stemmen met 2 machtigingen!zoek ze op!
Ik en m’n vrouw stemmen samen op 3 Maart zodoende 6x op LR !!!!was 4 jr. geleden maar 2x helaas......
Wat is eigenlijk de bovengrens van een geloofwaardig stemmenaantal; ik taxeer dat een absolute LR-meerderheid alleen bereikt kan worden als de opkomst van “anderen” laag uitvalt?
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2009/05/autochtonen-in.html
Geachte heer Challiui,
Waarom geen flyers in het Chinees? Chinezen zijn immers ook ‘analfabeet in de Westerse letter’? Uw volksvertegenwoordigerschap beperkt zich kennelijk slechts tot ‘subgroepen’ van Arabische afkomst.
Uw uitspraak: ‘natuurlijk is er dan ook de flyer in het Arabisch voor de mensen die 40 jaar geleden naar Nederland zijn gehaald en geselecteerd zijn op het analfabeet zijn in de westerse letter’, roept bij mij 40-45 sentimenten op. U doet namelijk voorkomen alsof Arabische mensen 40 jaar geleden gedeporteerd naar Nederland zijn. Na analfabetisme – positief getest te zijn, moest men hier in drieploegendienst gedwongen aan de slag.
Het is nog altijd zo dat deze Arabische mensen vrijwillig naar Nederland gekomen zijn, vrijwillig hebben gekozen voor gezinshereniging, vrijwillig Nederland tot hun thuisland gemaakt hebben en zich (derhalve) vrijwillig in een land bevinden waar Nederlands de officiële voertaal is.
Zin in zo’n toekomst?
Nee alsjeblieft, bespaar me…
Ach RuuT dat lijkt dankzij links ook ónze toekomst te worden.
Alleen LEEFBAAR EN DE PARTIJ VOOR DE VRIJHEID kunnen het tij keren en in mindere mate Trots op Nederland en de SGP/CU. In tegenstelling met de eerste genoemde partijen durven ze zich niet zo uit telaten over het multikulti drama. Kijk bijv. naar die meneer Slob van de ChristenUnie die toen Geert Wilders hem tijdens het Groot Verkiezingsdebat vroeg naar zijn mening over de Islamideologie deze meneer dit niet durfde.Hij beperkte zich met: “We moeten allemaal met elkaar samen leven”. Geert merkte ook terecht op: “Dat vroeg ik niet"en “hij beantwoord mijn vraag niet”.
Ook de SGP die wel erkend dat allah en God niet hetzelfde zijn durft gewoon geen keihard standpunt in te nemen. Een deel van de SGP jongeren(de grootste organisatie van het land met 1400 leden) dreigt nu op de PVV te gaan stemmen. Ook deze jongeren dringen bij de SGP aan op meer helderheid wat betreft de islam ideologie.
Deze situatie kan er in Rotterdam toe leden dat de SGP achterban daar wellicht op LEEFBAAR ROTTERDAM stemt omdat deze toch het dichtste bij de PVV zit qua standpunten alhoewel er verschillen zijn.
Nu laten ze misschien zelfs het kabinet vallen om Leefbaar Rotterdam in de wielen te rijden , lees dit stuk van Maurice de Hond maar
Delfshavenaar, islam is gebaseerd op het uitsluiten van niet-moslims. ‘Eigen Volk Eerst’ is een van de vele perverse islamitische grondbeginselen.
Alleen al om die reden zouden moslims geen gebruik moeten kunnen maken van ons gelijkheidsbeginsel dat alleen zou moeten gelden voor alles en iedereen die dit beginsel onvoorwaardelijk onderschrijft en belijdt.
Met andere woorden: tot de Verlichting heeft toegeslagen: geen passief kiesrecht voor moslims, geen moslims op politieke bestuursfuncties.
Gelijke monniken, gelijke kappen is het toch? Nou dan!
Flyers in het Pools… is dat geen idee?
Die mensen werken immers hard voor het karig loontje dat ze ontvangen.
Ik begrijp dat Geert Geel bedoelde dat hij geen actief kiesrecht (het kunnen stemmen op personen) en geen passief kiesrecht (het gekozen kunnen worden) vindt toekomen aan aanhangers van de islam. Hij geeft daar, -volgens mij- een goede argumentatie bij.
lees dit gedrocht ook maar eens
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2010/02/verlies-van-pvd.html
op zich heeft geert gelijk tenminste tot op een zekere hoogte
partijen die een geloof willen opdringen (en daar reken ik zeker ook sgp en eigenlijk ook cu toe) aan de samenleving horen niet thuis in democratische instellingen. Wie echter gewoon democraat is maar toevallig ook gelovig moet gewoon aan het proces deel kunnen nemen.
Ik zou wel ivm fraude de regel willen instellen dat als je niet in staat bent het kiesformulier te lezen je ook niet mag stemmen.
Door jacques123 op 2010 02 17
Nu laten ze misschien zelfs het kabinet vallen om Leefbaar Rotterdam in de wielen te rijden , lees dit stuk van Maurice de Hond maar
Nee, geen locale partij is op dat niveau zo belangrijk dat daar een kabinet voor moet vallen.
PvdA heeft echter wel een sterk punt met die Uruzgan-kwestie want erg veel Nederlanders, niet alleen “links”, waren en zijn TEGEN het zenden van Nederlanders naar Verweggistans voor doodschiet-doeleinden. PvdA/Wouter zou wel achterlijk zijn om dit niet uit te buiten.
Van Heemst, de destijds in Rotterdam neergeplempte Pvda’er, ziet de bui al hangen.
De Pvda zal meer dan gehalveerd raken en naar alle waarschijnlijkheid, (zie de polls die Rotterdam betreffen), het veld moeten ruimen voor Leefbaar Rotterdam, dan dan zijn succesvolle beleid van vier jaar terug kan voortzetten.
Na het puinruimen natuurlijk, want de Pvda heeft ook in deze stad vele steekjes laten vallen. Nou ja, zeg maar stéken.
Nu probeert hij in een wanhoopsoffensief de kaart ‘Aboutaleb’ te spelen. Bij gebrek aan beter. Leefbaar met deze pamperburgemeester zou een onvruchtbare samenwerking opleveren.
Wel, simpel dan toch? De Rotterdamse burger heeft zich straks op 3 maart in groten getale uitgesproken vóór Leefbaar.
En dan moet Aboutaleb, die er meermalen blijk van gegeven heeft als onervaren burgemeester niet op zijn taak berekend te zijn, maar wijken als dat nodig is.
Zijn falen is in alle media in meer dan een geval duidelijk naar voren gekomen.
Als Van Heemst, die overigens zélf op een merkwaardige manier in Rotterdam binnenkwam, het nu via Aboutaleb wil spelen, is dat een zwaktebod van jewelste met nare tendentieuze trekjes.
Vier jaar is de Pvda aan het roer geweest en vooruitgang is er niet geboekt. De Rotterdammers ervaren dat en beseffen dat.
En DAT is de Rotterdamse Realiteit, meneer Van Heemst!
Rotterdammers willen GEEN PVDA-WOORDEN, MAAR LEEFBAAR-DADEN !!!
Een realiteit waarin overigens niet eens de ‘draaikonterige’ landelijke Pvda-politiek speelt of hoeft te spelen.
Wederom een leugen van Aboutaleb:
Justitie: verdachten HvH géén voetbal-hooligans
En als je de video’s aandachtig bestudeert kun je dat zelf ook constateren
Esther en Pantera, de fout die de meeste mensen maken is dat ze moslims zien als individuen. Of als ras. Terwijl ‘moslims’ niets anders is dan een verzamelnaam voor mensen die een ideologie delen. Het begrip ‘moslims’ is technisch gezien dan ook volledig inwisselbaar voor ‘communisten’, ‘socialisten’, ‘fascisten’ of ‘ongelovigen’. Het grappige is dat iedereen het normaal vindt wanneer (neo)nazi’s niet aan de verkiezingen mee mogen doen. Sterker nog, een nazi-partij wordt zomaar verboden. En zeer terecht, als je het mij vraagt. Maar zeg je zoiets over moslims, mensen wiens 1ste identiteit, de antidemocratische moslimse identiteit is, dan zijn opmerkingen over de (on)wenselijkheid van islam in de politiek ineens ‘discriminatoir’. Bespottelijk, natuurlijk, en voor zover het bestaat, zeer gevaarlijke jurisprudentie.
Geert je hebt gelijk behalve met dat woordje ‘ongelovigen’ want dat zijn wij in hun ogen.Wij die hetdurven wagen om in God of mischien in helemaal niks te geloven.
Je telt alleen maar mee als je in die allah gelooft.
Rob, niet voor niets wordt ieder inhoudelijk gesprek over islam uit de weg gegaan. En met inhoudelijk bedoel ik de vraag; is islam vergelijkbaar met ideologieën als het nazisme? Want zou dat zo zijn, dan is het ‘achterstellen’ van moslims niets anders dan onze plicht.
En de linkschmensch moet dat helemaal met mij eens zijn, want allah, wat doet het Rode Leger haar best om de PVV en LR in de fascistische hoek te duwen om ze daarmee politiek uit te schakelen.
@willem misschien wel maar een regering in een tijd van crisis laten vallen voor electorale winst zegt een hoop.
@geert
moslims zijn individuen geknecht door hun geloof. Je hebt gelijk als je bv het stuk ziet waar ik boven naar link, waarin wordt gezegd stem links want lr is slecht voor moslims, kun je je voorstellen hoeveel kabaal er zou zijn als iemand oproept om lr te stemmen omdat links stemmen slecht is voor blanken?
Moslims zijn individuen geknecht door hun geloof? Ik zie dat toch anders. Moslims zijn slachtoffers van ‘s werelds grootste sekte die anderhalf miljard slaven houdt. Van geloven is helemaal geen sprake. Was het maar zo, dan lagen de zaken wellicht minder gecompliceerd. Een moslim wordt getypeerd door de hem opgelegde levensbeschouwing. Daaraan kan hij niet ontsnappen, op straffe van....
Wie hoopt op een spontane moslimse Verlichting, die verwijs ik naar de enorme stapel studiemateriaal over sekten. Vergeet het maar. Zo’n verlichting moet je afdwingen, en dat lukt alleen als de groep niet te groot is. Alleen dan voelt de moslim, het is een simpel psychologisch verhaaltje, de drang om zich aan te passen, waarna een eventuele Verlichting toe kan slaan.
Helaas zitten we opgescheept met ruim een miljoen slachtoffers van islam, en de grenzen staan nog steeds wijd open. Sterker nog, de EU roept om nog eens 50 miljoen extra moslims. Neem van mij aan dat er geen enkele sprake zal zijn van integratie, doodgewoon omdat de noodzaak er niet (meer) is. Wat betekent dat we op de onvermijdelijke clash of civilizations afstevenen, tenzij we NU onderdrukkende maatregelen nemen. In het belang van onze democratie, in het belang van onze (klein)kinderen en in het belang van moslims.
Inderdaad die ideologie wordt ten onrechte beschouwd als godsdienst en geniet daarom rechten die haar eigenlijk niet toekomen.
Door Pantera op 2010 02 18
@willem misschien wel maar een regering in een tijd van crisis laten vallen voor electorale winst zegt een hoop. ..............
Duidelijk, maar ik denk dat geen politicus daarvoor zou terugdeinzen, vooral als-ie tevens partijbaas is.
Wel iets anders, dat het in het debat wat ik nu op radio heb aanstaan lijkt alsof Balkenende en Bos om beurten jokken. Ik zal eens zoeken naar de P&W;-uitzending waarin Wouter iets over een hem onbekende brief-van-groot-belang zou hebben gezegd.
Uitzending Wouter Bos bij P&W;11.02.2010 gevonden:
http://player.omroep.nl/?aflID=10632196
Het lijkt inderdaad dat-ie (minstens) vandaag heeft staan te jokken en dan nog wel over iets wat-ie op 11.02 zat te jokken .... ???
@Pantera: Geert maakt het wel bont .... zeker weten dat nu alle partijen van het vallend kabinet voor eeuwig boos op hem blijven .... wat een spotvogel.
Evengoed is hij het met Wouter “eens” (eigenlijk ook met mij)
dat de Nederlanders als de donder moeten worden teruggehaald uit vecht-verweggistans.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task;=view&id;=2589&Itemid;=1
oh daar discussiëren we niets over die hoop stenen is geen nederlandse levens waard. Heb zowiezo een oplossing voor al die brandhaarden zoals sudan (ook islam) stuur er maar indonesische of maleisische troepen heen, geen arabieren maar wel moslim.
Nou, nee niet precies wat ik bedoel. Ik vind het van de gekke dat mensen elkaar doden en alle deelname aan zulks, tenzij in direct lijfelijke zelf-verdediging, fout. Veel verder dan wat studenten uit griezelcontreien hierheen uit te nodigen maar MET TERUGKEERGARANTIE moet het niet gaan: vergelijkingsmateriaal aanbieden en maar hopen dat daar iets van blijft hangen.
mensen zullen elkaar om een hoop reden doden, macht, haat, liefde, geldelijk gewin en natuurlijk de koning van alle ideologie en religie
dat veranderd echt niet
zag van morgen in de tram
cda lijsttrekkers charlois en feijenoord
erdal en yashir oid
echte christelijke namen
gokje dat gl d66 minimaal ook iets in die richting hebben sp? geen idee
Ja Pantera alle Linkse partijen behalve de CU
kijk.. Pers is een fijn krantje met interessante achtergrond artikelen.
Spits schreeuwt, Metro blèrt mee maar heeft een Rotterdamse editie. En wat schets mijn verbazing?
Jawel op koopavond en Metro Beurs blijken de bakken van het dagblad Metro vol te liggen met Pevedea partijkrantjes!
Of de PevedeA powned Metro… of Metro werkt samen met het pokitburo van Schrijer… Ik kan me niet voorstellen at een kwaliteitskrant als Metro editie Rotterdam haar krantenbakken uitleent aan de PevedeA…
Deze miniposter gaat nog steeds elke dag op de borden,