donderdag, januari 12, 2012


Zadkine horecaschool sluit restaurant tijdelijk na bezoek Smaakpolitie

Bron: AD Rotterdams Dagblad, 11 januari 2011 – door Barbara de Jong
ROTTERDAM – Raadslid Dries Mosch van Leefbaar Rotterdam wil een onderzoek naar het restaurant Maasstede van Zadkine. Afgelopen zondag werd Rob Geus in zijn SBS6-programma de Smaakpolitie ‘niet vrolijk’ van de keuken. Volgens Geus – die voor zijn programma onaangekondigd de hygiëne controleert – waren de pannen vies en zat schimmel op messen.

Mosch heeft er geen woorden voor. “Je mag toch verwachten dat leerlingen op een horecaschool hygiëne hoog in het vaandel hebben. Ik heb zelf in scheepskeukens gewerkt en die waren altijd brandschoon. Dit is schandalig.” Het raadslid heeft inmiddels schriftelijke vragen gesteld.

Zadkine laat weten de adviezen van Geus niet in de wind te slaan en heeft een extern onafhankelijk bureau heeft gevraagd de zaak te onderzoeken. In afwachting daarvan is de keuken gesloten.

De opleiding zegt ‘het zeker voor het onzekere’ te nemen en heeft vertrouwen in de afloop. Volgens woordvoerder Fleur Miermans geeft Geus een verkeerd beeld van de zaak. “Hij kwam binnen toen we in de opstartfase van het schooljaar zaten. Het restaurant was dicht en de leerlingen waren een lunch aan het voorbereiden voor docenten.”

Docent Henny Helsemans vindt de kritiek van Geus overdreven. “Hij zag stof op de messen. Maar dat is niet zo gek als de tent negen weken dicht was. We lopen elke dag meerdere keren alles na. Dit is nergens op gebaseerd, behalve dat het kijkers scoort voor zijn programma.”

Volgens Miermans stelde Geus dat zijn programma een ‘coachende en opbouwende opzet’ had. “Maar hij verviel snel in zijn oude rol. Complimenten die hij gaf, zijn uit het programma geknipt.” Geus is zelf verbaasd over de ophef en stelt met open vizier te hebben gefilmd.  “De school mag zich de kritiek best aantrekken. Ik ben altijd bereid een workshop hygiëne te geven.”

Zie ook:
- Schriftelijke vragen over Smaakpolitie op horeca-opleiding van Zadkine




Door frans groenspaan op 2012 01 12

Je zou dit toch niet raar moeten vinden met het type leerlingen. Zou het bij hen thuis anders zijn?


Door Rob Veldman op 2012 01 12

Dat zal wel hetzelfde zijn bij hun thuis


Door Pantera op 2012 01 13

als het een lunch is voor docenten moet dat kunnen smile


Door tjebbe op 2012 01 15

hallo,

nee dat is niet hetzelfde bij hun thuis beetje jammer dat jullie leerlingen zo over een kam scheren. Rob de Gues durft alleen maar langs te komen bij scholen omdat die hem niks doen maar hij durft bij geen een zaak in rotterdam langs te gaan. Ik ben het wel eens dat de keuken brand schoon moet zijn. maarja zoals meneer Helsemans al aangaf was de keuken voor 9 weken dicht. Doe dit is met je eigen keuken en kijk maar wat er gebeurt. owja en voor frans dit type leerlingen? is toch een beetje racistisch moet ik eerlijk zeggen jammer dat dat word toegelaten op een site die leefbaar rotterdam moet vertegenwoordigen. Helaas!


Door willem1940 op 2012 01 16

Wat bedoel je met “racistisch” Tjebbe?


Door Rob Veldman op 2012 01 16

Dat vraag ik me ook af Willem. Ben zeer benieuwd wat Tjebbe zal antwoorden....


Door willem1940 op 2012 01 16

Veel mensachtigen gooien met een woord zonder dat ze de taalkundige betekenis ervan (willen) kennen.

Viespoezen zijn/hebben geen ras, netzomin als smeerpijpen.

====

Als een keuken voor 9 weken dicht moet zou ik veronderstellen dat daar een degelijke schoonmaak aan voorafgaat.


Door Pantera op 2012 01 16

en dat je alles opbergt op een manier dat er geen stof ed opkomt


Door Henk Rotterdam op 2012 01 16

Een schone keuken op school staat en valt met de begeleiding door de docenten.
Net als moeder de vrouw of tegenwoordig eenb “huisman” het doet,dient ook de docnet de laatste te zijn die de keueken verlaat en het licht uitdoet en niet gehaast weggaat naar een"vergadering" of andere kutsmoes om maar niet te hoeven blijven en het schoonmaken oevrlaat aan de leerlingen.
Niet zeiken nu “dat is verantwoording aanleren” ,gewoon erbij blijven en controleren en heel MISSCHIEN hebben ze dan in het laatste opleidingsjaar verantwoordlijksheidbesef genoeg gekregen om het zelfstandig te mogen doen!!


Door Pantera op 2012 01 16

ach ik zat laats bij een bijeenkomst waar een leraar zat te klagen dat zijn leerlingen meer met hun telefoons dan met de les bezig waren

dus ik zei nog, dan zeg je ze af te zetten en anders pak je ze af tot einde les

begon hij uit te leggen dat dat niet kon, want hij wilde geen “bazig figuur"in de klas zijn, want dat zou de “sfeer"verpesten en zijn “een zijn met de leerlingen” in een “machtsverhouding"veranderen

pffff


Door Henk Rotterdam op 2012 01 17

Kijk Pantera en daar gaan we kapot aan het slappe gelul van de leerkrachten.
Ik maakte op het ROC Albeda College mee dat een leerkracht 2 A4-tjes volschreef over een leerling van mijn klas.
Die had boven op de gang uit een koffiezetapparaaat een bakkie pleur genomen en de lul had dat gezien.
Dit apparaat was alleen voor leerkrachten.
2 A4-tjes !!!!!!
En de locactie directeur was ingeschakeld.
Voor een goor bakkie koffie
Kijk daar had de man tijd voor maar om een beetje orde in zijn klas te houden was te veel gevraagd.
Met de komst van de R.O.C.-en is veel vakmanschap en inzet naar de klote gegaan want bijna geen hond meer die er nog belang bij heeft in het reslutaat van de leerling.


Door Pantera op 2012 01 17

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3125041/2012/01/17/Doodziek-na-kerstdiner-bij-horecaschool.dhtml
was geen incident dus

maar je hebt gelijk henk, het probleem is meervoudig, zowel de leerkrachten die geen orde kunnen houden (en dan nog de pvv uitlachen als ze zeggen dat het een probleem is) als de slechte organisatie in het algemeen, nog erger gemaakt door het feit dat scholen zichzelf zien als opvoeders terwijl ze nu eens moeten beginnen met scholieren te leren denken ipv ze een set waarden te proberen bij te brengen


Door tjebbe op 2012 01 17

Door frans groenspaan op 2012 01 12

Je zou dit toch niet raar moeten vinden met het type leerlingen. Zou het bij hen thuis anders zijn?

Door Rob Veldman op 2012 01 12

Dat zal wel hetzelfde zijn bij hun thuis

okay mischien is racistisch niet het juiste woord maar het gaat hier om een punt alleen omdat ik daar op school zou zitten zou ik dus een bepaald type leerling zijn en worden er bij mij thuis ook mensen ziek omdat de keuken vies zou zijn? dat lijkt mij toch een vooroordeel wat voor een site als dit niet echt gepast vind maarja ik ben blijkbaar z’n type leerling dus weet niet of je mij serieus neemt maargoed of je dat wel of niet doet ik wilde alleen even mijn mening geven.


Door Rob Veldman op 2012 01 17

Racistisch is zéker niet het goede woord. Het word te pas en te onpas gebruikt en zelfs misbruikt. Alles is al gauw racistisch als iemand alleen zijn/haar mening uit.


Door willem1940 op 2012 01 17

Ik denk dat Tjebbe het “politiek-incorrect” (moeilijk woord hè?) vindt om zomaar waarheden te bespreken .....

Zeker ook “ongepast” van een krant als AD?

http://www.youtube.com/watch?v=ijwww25Ef6g


Door Pantera op 2012 01 18

zo moeilijk is het niet rob

als iemand jou een varken noemt is het belediging, als je turk een turks varken noemt is het discriminatie


Door willem1940 op 2012 01 18

Dat kan ook zonder varken.


Door Pantera op 2012 01 18

de grap is natuurlijk dat als je hem vraagt wat hij is hij het woord turk (al dan niet in combinatie met wat anders) gegarandeerd gebruikt

beetje raar eigenlijk dat dat zo selectief is

persoonlijk heb ik zo iets van als hij zegt dat hij een turk is, dan zou ik wel gek zijn als ik hem niet als een turk zie, aangezien ik niet geloof dat je een turkse nederlander of een nederlandse turk kan zijn is het 1 of het ander


Door willem1940 op 2012 01 18

Schelden is nooit grappig en zelden nuttig, heel soms hooguit zinvol.


Door tjebbe op 2012 01 18

hoi willen en rest,

nee totaal geen moeilijk woord hoor en het is geen probleem om waarheden te bespreken dacht juist dat deze site ergens in die zin voor bedoeld was of ja te bespreken. Maar even als voorbeeld kijk even naar het programma er zijn 4 punten waar de keuken op woord afgekeurd en daar ben ik het ook zeker mee eens. maar geloof dat bij het programma zelf van rob, wat jullie denk ik alleen gezien hebben en dus niet met eigen ogen die keuken hebben gezien punten ook goed zouden kunnen zijn want het was wel erg kort het fragment? maar goed denk wat je wilt het maakt mij niet uit want je word hier toch een beetje behandeld als minderwaardig en dat is eigenlijk waar rotterdam van kapot aan het gaan is oftewel respect voor elkaar hebben. en bedankt voor je leuke youtube filpmje erg grappig dat je dat er bij zet! erg leuk!


Door willem1940 op 2012 01 18

Tjebbe je wilt de waarheid niet waar hebben.

Als een vreetschuur gezondheidsbedreigend smerig is, dichtpleuren en de verantwoordelijken straffen, plus beroepsverbod.

Dit heeft geen donder met “respect” te maken en geen overige “goede punten” tellen daarin mee.


Door Rob Veldman op 2012 01 18

Pantera ik kende een turks meisje die zich beledigd voelde als je haar ‘;n Turkse’ moemde


Door Rob Veldman op 2012 01 18

Foutje: dit moet natuurlijk zijn ‘als je haar een Turkse noemde’ Als je haar Nederlandse noemde was ze trouwens ook beledigd want dan zei ze “ik ben geen Nederlander maar een Turkse”..
Kan je je voorstellen wat die multikulti waanzin allemaal te weeg heeft gebracht. Verwarring en nog eens verwarring....


Commentaar pagina 1 van 1 paginas

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.