donderdag, maart 11, 2010


Volmachten

Er is veel ophef ontstaan over de oproep van Leefbaar Rotterdam over het gebruik van volmachten voor de gemeenteraadsverkiezingen. De Kieswet zou overtreden zijn. Leefbaar Rotterdam is het hier niet mee eens.

Leefbaar Rotterdam heeft voor de verkiezingen een e-mail verstuurd naar de eigen kandidaat-raadsleden. Met deze e-mail heeft Leefbaar Rotterdam deze kandidaat-raadsleden er op attent willen maken dat, indien een kennis van hen niet kan gaan stemmen, er de mogelijkheid bestaat tot het overdragen van de stem d.m.v. een volmacht. Het is natuurlijk zonde wanneer mensen die sympathie hebben voor Leefbaar hun stem verloren laten gaan. Met het afgeven van een volmacht komt hun stem alsnog op de goede plek terecht.

Initiatief
De Kiesraad heeft via de media laten weten dat de oproep van Leefbaar Rotterdam volgens hen niet mag, omdat het initiatief tot het afgeven van een volmacht bij de kiezer zou moeten liggen. Volgens Leefbaar Rotterdam is dit onjuist. Uit de wet blijkt namelijk dat het initiatief niet noodzakelijk bij de kiezer hoeft te liggen. Zo staat de Kieswet bijvoorbeeld een oproep via een huis-aan-huisblad toe, waarin mensen worden opgeroepen om hun volmacht in te leveren bij een politieke partij.

Bovendien heeft de Kiesraad het over ‘een grijs gebied’. Grijze gebieden zijn per definitie onduidelijk en lokken verschillende interpretaties uit. In ieder geval geeft dit aan dat de Kiesraad ook niet zeker van de zaak is. Leefbaar Rotterdam staat achter haar interpretatie van de Kieswet. Maar het is een goede zaak om duidelijkheid te verkrijgen, indien er volgens sommigen toch sprake zou zijn van een grijs gebied.

Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie heeft laten weten dat zij op eigen initiatief een verkennend onderzoek zijn gestart naar de e-mail van Leefbaar Rotterdam. Dat is een goede zaak, want zo kan er meer duidelijkheid komen over wat nu wel en niet is toegestaan. Leefbaar Rotterdam ziet dit onderzoek met vertrouwen tegemoet. Leefbaar hoopt dat tevens de misstanden die de afgelopen week naar buiten zijn gekomen, door het OM aan een onderzoek zullen worden onderworpen.

Breder onderzoek
Naar aanleiding van de recente berichtgeving, komen er steeds meer berichten over acties van andere politieke partijen. Leefbaar Rotterdam hoopt dat het OM ook deze andere gevallen, ook uit andere delen van het land, gaat onderzoeken. Pas dan zal er een volledig onderzoek zijn dat kan leiden tot duidelijkheid.

Vervolg
Leefbaar Rotterdam vindt het belangrijk dat er onderzoeken plaatsvinden naar alle handelingen bij de afgelopen verkiezingen en dat aan het licht komt wie welke bepalingen heeft overtreden. Leefbaar Rotterdam wacht de uitkomsten af.




Door jessica op 2010 03 11

Het gaat hier om artikel Z 8 van de Kieswet. Ten eerste heeft degene die de e-mail heeft geplaatst niet zelf stelselmatig of persoonlijk mensen benadert om een handtekening en kiezerspas af te geven. Uitlokking van dit delict is het ook niet. Bovendien is het heel moeilijk om te bewijzen dat iemand benaderd is OM zijn kiezerspas en handtekening af te geven. Men kan ook iemand opzoeken zonder dat er de intentie bestaat om een volmacht op te halen. Bijvoorbeeld door het geven van informatie over het geven van een volmacht, hoeft er nog geen bedoeling te zijn om een volmacht op te halen bij iemand.


Door Ivonne op 2010 03 11

Wie wil ingaan op mijn stelling:

http://www.kiesraad.nl schrijft:
“Stemmen in Willekeurig Stembureau
Met ingang van januari 2010 is het bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in heel Nederland mogelijk te Stemmen in een Willekeurig Stemlokaal met een stempas. Het Stemmen in een Willekeurig Stemlokaal houdt in dat kiezers hun stem uit kunnen brengen in een stembureau naar keuze, binnen hun eigen gemeente welteverstaan.”

Stelling: De stem telt mee voor de deelgemeente waar de stem is uitgebracht.

M.a.w. als veel mensen nabij hun werk gestemd hebben, zijnde in een andere deelgemeente dan waar zij woonachtig zijn, dan klopt de zetelverdeling sowieso niet.
Omdat ik ‘gewoon’ in mijn eigen buurt stem, heb ik hier werkelijk nog nooit over nagedacht.


Door Ivonne op 2010 03 11

De betekenis van ronselen in de zin van de Kieswet: “stelselmatig kiezers vragen namens hen te mogen stemmen”

Bron: http://www.kiesraad.nl


Door Bas Berkhof op 2010 03 11

Heb onderstaande mail naar het AD, de Pers, Metro, RTL-nieuws, Rtv Rijnmond en de Telegraaf gestuurd

bedankt voor al jullie links!!!!!!!!

Geachte,

Ook via uw media heb ik kunnen vernemen dat wordt de politieke partij “Leefbaar Rotterdam” verdacht van het ronselen van volmachten voor de gemeenteraads verkiezingen van 3 maart 2010.

Via deze mail wil ik nogmaals benadrukken dat het ronselen van volmachten door meerdere partijen gebeurd, daarom bied ik u de onderstaande links aan.

http://www.google.com/search?q=volmacht+site:pvda.nl

“U weet niet zo gauw iemand aan wie U Uw stem wilt toevertrouwen en U wilt PvdA stemmen? Neem contact op met het PvdA secretariaat”

http://www.tholen.pvda.nl/nieuws/nieuws/stemmen+bij+volmacht.html

En dan blijkt de site gewist te zijn, maar dan hebben we de cache nog, en maken we natuurlijk een screenshotje

http://bit.ly/crGcQB

http://twitter.com/jupke1/statuses/10283729391

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/om_begint_onderzoek_volmachten.html

http://foto-uploaden.nl/img/3/cg0saet.jpg

http://twitter.com/barteigeman/status/9936068687

http://www.gelderlander.nl/specials/gemeenteraadsverkiezingen/kiesachterhoek/6337596/CDA-Aalten-Advertentie-is-een-stap-te-ver.ece?start=1&sort;=desc

http://twitter.com/barteigeman/status/9936068687

http://www.vvdgeldermalsen.nl/actueel_6801/24437/

http://www.pvdarotterdam.nl/agenda/agenda_item/t/verkiezing_gemeenteraad_en_deelraden

http://www.google.nl/search?hl=nl&q;=verhinderd+stemmen+volmacht&meta;=&aq;=f&oq;=verhinderd+stemmen+volmacht&cad;=h

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/260290/OM-start-onderzoek-naar-Leefbaar-ook-PvdA-wierf-volmachten.htm

http://dietsland.eu/2010/03/10/shockingnews-pvda-klaagt-lr-aan-maar-ronselde-zelf-ook/

Zoals een goed journalist betaamd was u hier natuurlijk al volledig van op de hoogte, waarom wordt hier door de meesten van u geen woord over gerept.

Erger nog de andere partijen doen het ronselen gewoon opelijk via de website, twitter, affices e.d. en daar hoor je de landelijke pers niet over.

Uitkijkend naar volledigheid in de media verblijf ik.

Met vriendelijke groet;

Bas Berkhof


Door jessica op 2010 03 11

Ivonne,

Stemmen in een willekeurig bureau:

De kans dat mensen meerdere keren een stem uitbrengen is dan veel groter. Men moet dan alsnog na vergelijking met de andere kiesregisters de onterecht-uitgegeven stembiljetten bij telling eruit halen, wat zeer omslachtig is.
Art. Z 8 van de Kieswet heeft het over het stelselmatig vragen of persoonlijk benaderen om iemand te bewegen een volmacht af te geven. Dat is iets anders dan stelselmatig kiezers vragen namens het te mogen stemmen.


Door Binnenlander op 2010 03 11

Bas Berkhof besluit zijn e-mail met de zin:

‘Uitkijkend naar volledigheid in de media verblijf ik.

Media en volledigheid zijn,

(ZEKER TEN AANZIEN VAN DIE “FOUTE” PARTIJ
Leefbaar Rotterdam)

allesbehalve grote vrienden van elkaar.

Overigens is die mail, wel een goede aktie, waarvoor hulde.

Dat LR Rotterdam nu ineens als een insect onder de microscoop wordt gelegd m.b.t. volmachten, is typisch weer een gevalletje
‘selectieve verontwaardiging’ door de propandazenders van de linkse kerk, zoals TV-Rijnmond en c.s.


Door Ivonne op 2010 03 11

Hoi Jessica,

Ik begrijp jouw antwoord niet op mijn stelling.

S: “De stem telt mee voor de deelgemeente waar de stem is uitgebracht”

A: “De kans dat mensen meerdere keren een stem uitbrengen is dan veel groter”

Maar het kan aan mij liggen. hoor! (ik teer momenteel op paracetamol, otrivin en tissues) ;-(

Overigens staat mijn stelling los van mijn post over de betekenis van ronselen.


Door Wouter van Dis op 2010 03 11

Als dit een mail is die naar kandidaat raadsleden is gestuurd en vervolgens uitgelekt is, dan zit er dus een mol bij LR? Of denk ik nu te ver door?


Door Ivonne op 2010 03 11

Hoi Bas,

Top-actie! Of de media er iets mee gaat doen zullen we af moeten wachten, maar ik vrees dat Binnenlander gelijk heeft.

Desalniettemin zouden meer mensen acties kunnen ondernemen richting de media.

Van mijn kant heeft zo’n beetje heel media-Nederland een mail gekregen, waarin ik zo’n beetje alle misstanden benoem, zonder ook maar met één vinger te wijzen naar politieke partijen.

Samen sterk!


Door willem1940 op 2010 03 11

Ik denk niet dat er met vrijwillig gegeven volmachten “technisch” te frauderen valt, zelfs al heeft iemand er méér dan de formeel toegestane 2.

Veeleer maak ik mij bezorgd om mogelijk geritsel binnen de stembureaux, vervanging en mogelijke aanvulling van stemformulieren.


Door Vinquel op 2010 03 11

Wel heel eng dat nu ineens het OM om de hoek komt kijken.

Het verhaal wordt steeds vreemder.
Hoe is die mail boeven water gekomen?
En waar dook de mail op?
Als straks de hertelling positief uitvalt voor LR komt er zeker een herstemming.
Links gaat wel heel ver deze keer.


Door Binnenlander op 2010 03 11

Immers andere partijen doen dit al veel langer en op grotere schaal zo toont o.a. Bas Berkhof aan.


Door theodorush op 2010 03 11

Beste mensen,
Laten we even genieten van de relatieve rust vandaag.
Wellicht moeten we morgen,als de uitslag bekend word weer flink aan de bak.


Door Binnenlander op 2010 03 11

Of er een mol zit bij LR?

Tjah visuele bewijzen zul je daar moeilijk van krijgen,
mollen zijn doorgaans niet echt royaal in het zichtbaar achterlaten van sporen over hun functie als ‘mol’....!

De kans dat de geheime agenten (AIVD) van het huidige regime mollen binnen LR heeft, of andersinds de agenda en de ontwikkelingen rond LR NIET ZOUDEN volgen en monitoren, lijkt mij nagenoeg uitgesloten!!

Reken maar dat het regime er alles voor over heeft om LR kapot te krijgen…
Het is ze bij de LPF gelukt nadat een aktivistische geestverwant van het regime kapitein Pim van het schip geschoten heeft…

Dus waarom zou het ze niet lukken bij LR??

M.a.w. LR, moet niet al te paranoïde en achterdochtig gaan worden, maar zeer zeker wel heel voorzichtig omgaan met het (te vroeg) ventileren en uitdragen van toekomstplannne, acties e.d....

En zolang de LINKS-EXTREMIST Arno Bonte van Groen-Links ZWIJGT over zijn bron die hem die info. leverde zijn er veel opties mogelijk als antwoord op de vraag hoe hij aan die mail komt.


Door Waarnemer op 2010 03 11

Beste mensen, stop nou es met dat gezeur over hoe een e-mail is ‘uitgelekt’ en door wie. En meer van die vruchteloze dingen.

Het is een símpele zaak: Ronald Buijt heeft gemeld en aanbevolen hoe je volmachten moet hanteren, en dat is precies hetzelfde als wat ALLE partijen doen. Een OK-zaak.
Want waarom níet?....behálve als het onnozelen, onwetenden, zwaar te beïnvloeden en onze taal niet sprekende of lezende mensen betreft.
En dat zijn nu juist de mensen die de Pvda áltijd al benaderd heeft om hun stem te ‘verwerven’.
Een inhoudloze stem dan, en een min of meer afgedwongen stem dus in dat soort gevallen. Zoals geconstateerd is.

Tegen Leefbaar is, waarneembaar, net zo een hetze gaande als landelijk tegen de PVV. Een hetze uit angst voor ontdekking van de kwalijke motieven van ‘links’.
Het wordt tijd om de koppen bij elkaar te steken.
Al wás het maar om Nederland, en ook met name de grote steden, te redden van de -weliswaar ondergaande- verschroeiende zon van het anti-Nederlandse, dus linkse Nederlandsevolks-verkopersgedrag.
Wat bezíelt die lui eigenlijk? Zijn ze ‘knettergek’? Of alleen maar intens dom?

Wat Ronald Buijt deed is OK. Hij benadert geen vanb niets wetende analfabeten, zoals de Pvda dat wél doet.


Door Ramona op 2010 03 11

Allereerst sta ik nog steeds volledig achter Ronald Buijt.

Ten tweede ben ik benieuwd wanneer we iets horen over de uitslagen van de hertelling. Aboutaleb zei en ik citeer: “Er zijn vooralsnog geen noemenswaardige afwijkingen.”

Dat betekent toch eigenlijk er zijn WEL afwijkingen, maar ik ga ze NIET noemen....

Of zoek ik nou te ver door....


Door Waarnemer op 2010 03 11

Aboutaleb’s weke mond (zie aldaar) staat in rechte verhouding tot zijn weke uitspraken en gedrag, Ramona.

Behalve als het JOU betreft, denk ik.
Foei! Hoe durf jij een omhooggesmeten ALLOCHTOON aan te spreken op zijn uitspraken!!!

Bij deze telling komen overigens de échte fraudegevallen niet boven water.
HERSTEMMEN dus, onder strikte controle!!!


Door Ramona op 2010 03 11

Helemaal mee eens, maar ben bang dat we mede door die uitspraak van Abu nooit een herstemming gaan krijgen....


Door Bas Berkhof op 2010 03 11

Door Binnenlander op 2010 03 11 Bas Berkhof besluit zijn e-mail met de zin:

‘Uitkijkend naar volledigheid in de media verblijf ik.

Media en volledigheid zijn,

Altijd leuk toch sarcasme!!!!


Door Ramona op 2010 03 11

ROTTERDAM - Het resultaat van de hertelling van de stemmen die zijn uitgebracht voor de gemeenteraad in Rotterdam wordt vrijdag 12.00 uur bekendgemaakt in het stadhuis. Dat gebeurt door voorzitter Remco Oosterhoff van de Commissie Onderzoek Geloofsbrieven.
De persconferentie wordt gegeven in kamer 113. 
© NU.nl

Ben benieuwd.....


Door Bas Berkhof op 2010 03 11

Door Ivonne op 2010 03 11 Hoi Bas,

Top-actie! Of de media er iets mee gaat doen zullen we af moeten wachten, maar ik vrees dat Binnenlander gelijk heeft.

Desalniettemin zouden meer mensen acties kunnen ondernemen richting de media.

Van mijn kant heeft zo’n beetje heel media-Nederland een mail gekregen, waarin ik zo’n beetje alle misstanden benoem, zonder ook maar met één vinger te wijzen naar politieke partijen.

Samen sterk!

Ionne,

Inderdaad lekker stalken die media!!!!

Hoe meer hoe beter.

Ze doen er toch niets mee, maar kan het gewoon niet laten.

Gr


Door Bas Berkhof op 2010 03 11

sorry ivonne de V doet soms niet


Door Binnenlander op 2010 03 11

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10864

Na het lezen van deze link vraag ik me echt serieus af,

‘Hoe relevant dus dat oriënterend (voor)onderzoek van het OM naar die volmachten door LR’

dus is?

Als ik deze tekst dus moet geloven nagenoeg niks, of HELEMAAL niks?

Weer is een duidelijk voorbeeld van criminalisering en demonisering van LR, door het regime c.q. de driehoek, linkse kerk / linkse machtsdriehoek MEDIA / POLITIEK EN JUSTIE....
vermoedelijk.


Door Binnenlander op 2010 03 11

Door Binnenlander op 2010 03 11

Anderzijds wijk ik met voorgaande reacties m.b.t. tot die volmachten teveel af van de belangrijkste focus, namelijk
NIET alleen herTELLEN,

MAAR

herSTEMMEN!

(Die kwestie van die volmachten is slechts een onbelangrijke zijstraat,
vergeleken met die chaos / fraude en intimidaties!)

Wat mij betreft moet het onderste uit de kan gehaald worden, en alle registers open om een herSTEMMING te bepleiten en uiteindelijk gewoon te organiseren....

De aard, ernst en omvang van de chaos en ondubbelzinnig duidelijk bewezen fraude van deze verkiezingen zijn zodanig dat die niet alleen opgelost wordt door te herTELLEN.

HerTELLEN is slechts een cosmetische manouvre...!

Dus herSTEMMEN,
niks meer, niks minder dan dat.


Door Pantera op 2010 03 11

het is op zin minst opmerkelijk dat een email met een fout woord (bewegen) waarvan niet eens duidelijk is of iemand die ter harte heeft genomen en er dus ook maar iemand benaderd is veel breder in de pers besproken wordt en veel serieuzer genomen wordt dan de uitgebreid gedocumenteerde gevallen van fraude in rotterdam en inmiddels ook in den haag.

ik vraag me af of de door mensen als danen al eerder genoemde opstand van de ambtenaren al niet preventief is begonnen

De vraag is blijft het bij vuilspuiten of gaat het straks verder?


Door ethan op 2010 03 12

Door ethan op 2010 03 12

@ Bas Berkhof

Heel veel screenshots van PvdA sites die openlijk actief mensen aansporen hun volmachten in te leveren, en aanbieden mensen te ronselen om die volmachten te verziveren.

link nogmaals:
http://contradicere1.wordpress.com/2010/03/11/bewijzen-volmacht-ronselen-van-de-pvda/

Schijnt ook dat het OM het onderzoek gaat uitbreidden

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1358250.ece/OM_breidt_onderzoek_uit


Door Binnenlander op 2010 03 12

Ethan schreef:

Schijnt ook dat het OM het onderzoek gaat uitbreidden

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1358250.ece/OM_breidt_onderzoek_uit

Tjah Erthan!

Nu is even zien hoe de altijd ‘neutrale’/ ‘objectieve’/ onafhankelijke’ en vooral ‘onpartijdige’ / ‘evenwichtige’ media deze laatste ontwikkeling
(dus ook het betrekken van de PvdA in dit onderzoek door het OM!)
BREED (vermoedelijk SMAL)
naar buiten gaan brengen…

Eigenlijk is het kwaad (de negatieve beeldvorming door dat volmachten-verhaal door “alleen” LR..!)
al weer geschied…

De (onderbewuste) boodschap voor de publieke opinie was zoiets van

‘Zie je wel LR is hypocriet en is zelf ook heel erg de fout in gegaan met de verkiezingen’


Door Marcel1964 op 2010 03 12

Lees net in de Volkskrant dat misschien alleen een herstemming volgt in de “getroffen wijken” over verkiezingsfraude gsproken! Dit zou bijvoorbeeld afgebakend kunnen gebeuren door alleen die mensen die in de bewuste stembureaus hebben gestemd een nieuwe uitnodiging/kiespas te sturen. Wat een vreemde gang van zaken weer, wat zou dit nou helemaal op kunnen leveren. Voorts is het toch wel heel duidelijk als de aantallen stempassen en de uitgebrachte stemmen van één stembureau niet overeenkomen dat e.e.a. daar niet klopt en dat dan vervolgens de uitslag ongeldig moet worden verklaard van dat bureau (!?). Herstemmen wordt een steeds reëlere optie, maar dan wel in heel Rotterdam! Enne wie is eigenlijk die Peter van Heemst, ik heb hem eventjes in 2006 gezien en vervolgens nu weer in 2010, waar zat hij eigenlijk in de tussenliggende 4 jaar? Hij verdient wel weer een Oscar, wat een briljante (tragi-)comediant is die man…


Door Ivonne op 2010 03 12

Is het OM toch ‘om’?

Bron: De Telegraaf.
“ROTTERDAM - Het openbaar ministerie in Rotterdam betrekt de oproep tot het afgeven van volmachten door de PvdA uit 2006 bij het oriënterend onderzoek naar onrechtmatigheden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van vorige week.”

Zie het gehele artikel op: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6266417/__OM_richt_pijlen_ook_op_PvdA__.html?cid=rss


Door Borknager op 2010 03 12

de PvdA en LR.
aan de slag , samen praten , let by-gone’s be by-gone’s.....
het zou de toekomst moeten zijn die de stad toelacht!!!

als de ‘gezworen vijanden’ van de eigen en elkaars fouten kunnen leren, elkaars water bij elkaars wijn kunne doen , dan komt iedereen verder.

D66 erbij en hop! we gaan beginnen !

Lang leve Rotterdam.


Door Icon010 op 2010 03 12

@ Ethan,

Misschien is het juist handig om al die links niet alleen naar de media te sturen, maar ook kenbaar te maken aan het OM! Kunnen ze dat meteen meenemen in hun onderzoek!

Nogal overtrokken en overduidelijke afleidingsbeweging van de PvdA om de focus van hun misstappen in de schaduw te zetten. Die breed uitgemeten mail van Ronald geeft maar weer aan hoe de media partij kiest. Een lid van de kieslijst van de PvdA die in het Turks stemmen staat te ronselen in het stembureau zelf, vind ik veel schadelijker!

En wat is die Van Heemst dan ook een hypocryte **** (censuur), samen met die Schrijer. En wat blijkt dan ook weer hoeveel struisvogels er in dit land leven die hun kop dieper en dieper in het zand begraven. Lijkt wel agendapunt nummer 1 geworden om een hetze tegen rechts te voeren! Allemaal bang voor hun warme pluche plekje.


Door Ivonne op 2010 03 12

Broknager (best een goede band overigens…),

Het liefst zou ik zien dat jouw idee dé ultieme oplossing is, maar ik vrees – vooralsnog – met grote vrezen…..

Een ‘huwelijk’ sluiten tussen mensen die elkaar meer in de haren vliegen dan een gezond dialoog aangaan, is denk ik gedoemd om te mislukken. Er zal toch een ‘dijker van een relatietherapeut’ (en dan ook nog een onafhankelijke en objectieve) aan te pas moeten komen, wil het enige kans van slagen hebben.

Parallel hieraan, zullen de misstanden van de stembusgang onderzocht moeten worden en zal er gezorgd moeten worden dat de verantwoordelijken van deze blamage openlijk ‘op de blaren’ gaan zitten. De rotte appels eruit, waarmee ik bedoel de types die er meer voor eigenbelang of partijbelang zitten dan voor het lands- en/of stadsbelang.

Als de ‘relatietherapeut’ zijn werk succesvol heeft gedaan, dan is het pas tijd voor een formateur….. zó triest is het m.i. gesteld. Het gaat immers momenteel niet alleen om verschillen in de visies voor de stad.

Een beetje wantrouwen jegens elkaar is gezond, maar elkaar met argusogen aankijken is verre van gezond.

Hoewel ik op de klok kijk – over 2 uurtjes de uitslag van de hertelling – blijf ik van mening dat herstemmen – in het kader van een integere democratie – de enige oplossing is.

Lieve groet,
Ivonne


Door Jasterke op 2010 03 12

de opdracht…

de opdracht aan de dames en de heren
die nu de kiezer geeft is duidelijk en luid :
begin nu eindelijk eens samen te regeren
en schakel die partij-belangen uit
ga met vereende krachten ons Gezag herstellen
negeer die drang tot ’t spelen op de man
verspil geen macht aan toetertjes en bellen
werk samen aan ’n Herstel- en Richtingsplan
er is geen ruimte voor verréchtsen of verlinksen,
Partijen-stokpaardjes interesseren ons geen fluit
Regeren is geen speelveld voor de slinksen
aanvaard uw opdrachten en voer uw taken uit !
3 maanden nog hebt u nu ruimte te bewijzen
in staat te zijn te doen wat u moet doen
en Nederland zal u als één man prijzen
óf deze taak door béteren laten doen…

Jasterke


Door Marcel1964 op 2010 03 12

Een typisch voorbeeld van een tanende partij die met zijn regenteske instelling het eigen (partij) belang stelt boven dat van de bevolking en de stad, en alles doet om maar op dat Pluche te blijven zitten…


Door Ivonne op 2010 03 12

Via contradicere1.wordpress wilde ik de site van Ahmed Marchouch bekijken.

Spreekt het inmiddels voor zich dat de site van Ahmed uit de lucht is?

YEP!


Door Ivonne op 2010 03 12

Herstel en excuus ‘namens contradicere’..... In het artikel wordt verwezen naar MarcHouch en het is Marcouch....

De site http://www.ahmedmarcouch.nl is nog in de lucht.


Door Wouter van Dis op 2010 03 12

Maar Wouter ‘draaikont’ is pleite. De eerste ratten verlaten het zinkende schip. Wie volgt? Dominic S.? Peter van H?


Door Wouter van Dis op 2010 03 12

Shit


Door Henk Rotterdam op 2010 03 12

Rotterdam is naar de KLOTE met dank aan de 4 hoofdrolspelers die binnenkort alle 4 elders zitten en Rotterdam met de pleurisszooi achterlaten !!!!!!
Dit zal nog vel jaren nadreunen als het ooit nog goed komt met ONZE stad,maar dat betwijfel ik.
Hte einde van een prachtige stad is nu echt in gang gezet!!!!!


Door whisper op 2010 03 12

wat een land...niet te geloven.


Door Kees69 op 2010 03 12

Had iemand wat anders verwacht dan? Een zwaar gemanipuleerde yuitslag dit die je van te voren al wist. Er zijn zelfs 1-3 stemmen meer getaled voor de pvda. hoe gek kunnen ze het verzinnen. Het zal wel gedaan zijn voor de geloofwaardigheid zodat ze niet ongeloofwaardig zouden overkomen. Want stel je toch eens voor als het eerlijk was gegaan bij de hertellingen en LR was als winnaar uit de bus gekomen? dan was rotterdamte klein en had aboutaleb zijn biezen kunnen pakken samen met vele anderen die de verkiezingen in goede banen had moeten lijden....1 grote farce deze ondemocratische verkiezingen...Rotterdam is genept, dat weet je, dat voel je, maar je kunt er geen klote aan doen. De pvda zit vastgeworteld in alle gelederen van instanties. Zie de politietop, daar mogen blanken geen promotie krijgen en hebben geen recht op een hoge baan. ALLOCHTONEN GAAN VOOR, DAT GEVEN ZE GEWOON RUITERLIJK TOE. En wij simpele ‘niet links denkenden’wordt dit ons opgedrongen en hebben het maar te slikken....modern communisme noemen ze dit.


Door Henk Rotterdam op 2010 03 12

Kees69,was het nu nog maar communisme dan wist je tenminste waar je aan toe was!!!!
Want hoe geloofwaardig is men nog als 4 hoofdrolspelers straks toch met elkaar gaan praten,want D.S. heeft de deur nu op een “kier” gezet.
Na al deze wederzijdse strontgooierij moet we straks geloven dat ze samen de stad kunnen helpen ?
Die kansen hebben ze gehad en niet gepakt,de wonden die geslagen zijn laten hele diepe sporen na die over vele jaren nog merkbaar zullen zijn.
het wantrouwen blijft,de achterdocht blijft.
Kijk maar na de uitlatingen wederzijds gedaan na de bekendmaking van de uitslagen van de hertelling.


Door Henk Rotterdam op 2010 03 12

Jasterke, mooi gedicht, maar wel tegen egoïstische zich zelf verheerlijkende dovenmansoren gericht


Door Waarnemer op 2010 03 12

De uitkomst van die ‘doekje voor het bloeden’-hertelling viel te voorspellen.
De fraudegevallen zijn nog altijd niet aangepakt, en hoeveel gevallen waren dat dan wel?
Herstemmen onder strikte controle van de stembureau’s is de enige échte oplossing voor deze onverkwikkelijke zaak.
Doet men dat niet, dan blijft het wantrouwen overgroot bestaan. En dat terécht!


Door Ivonne op 2010 03 12

Wat een emotionele uitingen lees ik hier toch allemaal. Niet geheel onterecht, dus gooi het er maar even uit. Eerst even ongenuanceerd schelden, vloeken en tieren, waarna het hoofd weer op ‘koel’ kan worden gezet.

Een ‘micro’ analyse:

We spreken over een minimaal verschil van 0,3%, misschien is het wel een nieuw record. Zijn er ooit in Nederland twee politieke partijen geweest, waarbij het verschil in aantallen stemmen minder is dan 0,3%? Voor zover ik weet niet, maar verbeter mij vooral als ik het mis heb.

Het draait dus om 0,3% en dat is – gezien de hoogte van het percentage – een hard gelag of misschien een hard gelach.

Kun je spreken – met dit verschil – van een winnaar of een verliezer? Volgens de regeltjes wel.
Het percentage daar gelaten; we spreken over 14 zetels tegenover 14 zetel. Dat is toch een aardige win/win-situatie.

Mogen we twijfelen aan de hertelling op zich? Ik denk het niet. Mogen we nog steeds twijfelen aan de integriteit van de stembusgang? Ik denk het wel.

Er zijn 1.334 ongeldige stempassen gevonden. Dat aantal is meer dan het cruciale verschil aan stemmen tussen de PvdA en Leefbaar Rotterdam. Wat is de commissie van plan om met dit gegeven te gaan doen? Interessante vraag.

Er zijn onderzoeken gaande naar mogelijk ronselen, maar een stemmetje in mij zegt dat er hooguit zo links en rechts (wat toepasselijk) een reprimande wordt gegeven of misschien zo links en rechts iemand op non-actief wordt gezet. Maar misschien sla ik nu de plank mis.

Er zijn – naar ik mag hopen – onderzoeken gaande naar het verhaal over de gestolen stembiljetten. Wat komt er uit dat onderzoek en wat gaat de commissie hier mee doen? We zullen het pas weten, als we het weten.

We zullen het pas weten, als we het weten. Dinsdag? Herstemmen?

Is ‘Rotterdam naar de klote’? De sfeer onderling – momenteel – misschien wel, maar morgen rij ik weer over de Brienenoordbrug en dan denk ik, bij het zien van de skyline, “wat is het toch een geweldige stad!”.


Door Henk Rotterdam op 2010 03 13

Pantera, het gaat niet direct om het woord “bewegen"maar wel in welk zinsverband het woord is gebruikt.
Als je stelt “mensen te bewegen tot” staat dat gelijk aan “overhalen “ en “aanzetten “ .
Daarbij staat er duidelijk op de stempas dat de volmachtgever ZELF de stempas dient in te vullen.
Het is dan wel heel vreemd dat Marco de dag na de verkiezingen eist dat alle volmachten worden nagekeken of het handschrift van de ondertekening en de invulling hetzelfde zijn anders zijn deze passen ongeldig.
Dan is het triest dat er uit je eigen partij een oproep komt die oproept om dit zelf te doen.
“een gesneuvelde soldaat kent geen zege”


Commentaar pagina 1 van 1 paginas

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.