Dries Mosch Weblog

januari 02, 2011
Het kerstpakket

december 19, 2010
Een oude zaak, machteloos 2

december 03, 2010
Machteloos

november 28, 2010
Beroerde Bestuurders

maart 13, 2010
In de gevangenis

februari 20, 2010
Het Plakspel

januari 15, 2010
Toen kon het wel!

december 30, 2009
Het strooibeleid

november 22, 2009
Tasjes vullen

november 10, 2009
De poeptoeters

oktober 28, 2009
De laatste regenten

oktober 18, 2009
Gekker moet het niet worden

november 06, 2008
Hoe ervaar jij dit

november 21, 2007
Hoera ik was een held

maandag, maart 22, 2010


Oekraine aan de schie, de gestolen winst



Ja, dat kan ik voluit beweren, ik bestrijd, dat de PvdA gewonnen heeft in Overschie. (Zij hadden slechts 4 stemmen meer.)
Terwijl de meerderheid berust in de uitslag en dat de telling heel snel goedgekeurd werd omdat er geen ongeregeldheden in Overschie zouden zijn geconstateerd wil ik stellen dat er juist wel ongeregeldheden in Overschie zijn geconstateerd.

Op stembureau 78-Oranjestraat 6- Bethelkerk onder leiding van de heer H.G.Manfarges waren volgens de heer H.G.Manfarges 167 goede volmachten afgegeven. Na hertelling door 200 Ambtenaren onder de controle van de Rekenkamer Rotterdam zijn er van de 167 goede (schrik niet) 154 afgekeurd! 13 goedgekeurd!
Dat was tevens de hoogste score van foute volmachten op één stembureau. Nergens in heel Rotterdam is er zo’n absurd hoge score geweest van foute volmachten.
Dus wij hebben in Overschie na hertelling de hoogste score geconstateerde ongeregeldheden met volmachten in één stembureau. En dat is een Waarheid als een koe!
Er zijn in Overschie nog wat foutjes gemaakt die met de hertelling geconstateerd zijn. Dat waren geen grote. Maar als u weet dat het verschil tussen de PvdA en Leefbaar Rotterdam slechts 4 stemmen betrof kan de PvdA zich zeker niet uitroepen als de winnaar van de verkiezingen in Overschie. Dat zou vals zijn!!.

De uitslagen zijn ondanks een heleboel ongeregeldheden in Rotterdam met stembureau’s, erg snel goedgekeurd. Dat moet over vind ik en als de PvdA hier niet in mee gaat zouden ze der ogen uit de kop moeten schamen.
Dan blijft het een besmette verkiezing!

De heer Manfarges stelde dat hij de heer Baartman heeft zien staan met ongeveer 40 volmachten met kopij’s van identiteitsbewijzen. Dit zou op de Baanweg geconstateerd zijn met een getuige.
Dit is volgens de heer Baartman een pertinente leugen en ik geloof hem! Waarom1 Ik ga het u uitleggen.

Alle volmachten zijn er nog en daar staan de namen van de kiezer en de gevolmachtigden op.
Dat is te onderzoeken en wat er precies fout is gegaan met het stembureau Oranjestraat onder leiding van de heer H.G.Manfarges is ook te onderzoeken.
Het enige wat niet te onderzoeken is waar de afgekeurde gevolmachtigde op gestemd hebben.
Dus er moet dus, omdat er vele ongeregeldheden geconstateerd zijn in Overschie overgeteld worden. Daar gaan we als deelgemeente zelf over! De volmachten waren zowel voor de Gemeenteraadsverkiezingen dan wel ook voor de Deelgemeentelijke verkiezingen
De heer Baartman heeft ondertussen aangifte bij de Politie gedaan tegen de heer H.G.Manfarges.
Wij zijn wel blij dat zowel het bestuur als de fractie van Belangen Overschie (waar de heer H.G.Manfarges fractievoorzitter van is) afstand hebben genomen van de uitlatingen van de heer H.G.Manfarges betreffende de heer Baartman.

http://www.overschiesekrant.nl/modules/news/article.php?storyid=2847

Ik heb het hele rapport van de Rekenkamer Rotterdam gelezen. Maar er zij nog vele bijlagen, die zij geheim of vertrouwelijk maar niet voor een Raadslid van de Gemeente Rotterdam.
Dus ik ga die de komende weken uitgebreid lezen en dan trek ik mijn conclusies en daar maak ik u deelgenoot van. Misschien is er journalist die opstaat en de wet openbaar bestuur inzet om u goed te informeren. Word vervolgt
Gr. Dries Mosch




Door Dries op 2010 03 22

Even voor de goede orde.
De bijlagen zijn niet van de Rekenkamer.
maar van het onderzoek naar de ongeregeldheden van de verkiezingen 2010 door de kiesraad.


Door Pantera op 2010 03 22

hoe kan een fractievoorzitter van een partij voorzitter van een stemburo zijn?


Door Ivonne op 2010 03 22

Het is zo makkelijk om geruchten of leugens te verspreiden.
Een leugen is een leugen, waarbij al dan niet de waarheid is te achterhalen. De vraag is wát er het meest ‘bij het publiek’ blijft hangen. De leugen, welke met veel bombarie de wereld in geholpen wordt, of de waarheid, wat zoveel als mogelijk verzwegen wordt?

Dit weekend heb ik uit een zeer betrouwbare bron een gerucht vernomen. Ik ga mijn bron niet noemen, want ook al liggen we politiek niet geheel op één lijn, het is en blijft een dierbare vriend.
Wordt dit gerucht verspreid om Leefbaar in een bepaald daglicht te stellen? Of is het gerucht gebaseerd op waarheid? Ik weet het (nog) niet, en ook mijn bron weet dat niet. Mijn bron loopt dit gerucht niet als waarheid te verkondigen – dit uitdrukkelijk vooropgesteld – maar wist mij te vertellen dat partijen, zoals de PvdA, GroenLinks, D66 en het CDA, hun politieke standpunt jegens leefbaar en/of samenwerking met Leefbaar af laten hangen van de waarheid ervan.

Het gerucht gaat dat Leefbaar op al haar standpunten – op het niveau van de deelgemeenten – water bij de wijn doet, om maar verzekerd te zijn van bestuursfuncties. Het gerucht gaat dat andere partijen, op basis hiervan, de (plaatselijke) Leefbaren niet serieus nemen.

Het gerucht gaat dat enkele Leefbaren zich aan gaan sluiten bij de PVV.
[bold]Op zich – indien waar – zou dat betekenen dat zij zich niet kunnen verenigingen met het feit dat Leefbaar zich niet kan verenigingen met de (aangescherpte) standpunten van de PVV, zoals een totaal verbod op hoofddoekjes maar het wel toestaan van andere geloofsuitingen. [/bold]
Ik zou er geen moeite mee hebben, als – nogmaals: indien waar – zij om die reden ‘zouden overlopen’.

Indien er daardoor een absolute link met de PVV zou zijn, dan ben ik minder blij. Ik sta achter de (meeste en cruciale) standpunten van Leefbaar, maar de PVV gaat m.i. (inmiddels) te ver in haar standpunten ten aanzien van de huidige samenstelling van de maatschappij.

Indien Leefbaar het eens is met mijn stellingen, dan hoop ik dat zij hun standpunten in deze op een zeer sterke wijze duidelijk weten te maken naar de overige partijen, en moet het gerucht zo snel als mogelijk de wereld weer uitgeholpen worden.

Mijn standpunt hierover heeft niets te maken met een politieke correctheid mijnerzijds. Ik ben het dus écht niet eens met zijn visie ten aanzien van allochtonen. Daar waar vele partijen dit onderwerp teveel bagatelliseren, ben ik van menig dat de PVV juist teveel de andere kant op is geslagen.

Ik gooi het hier in de groep, zodat er van alle kanten ‘op geschoten’ kan worden. Ik hoop dat het e.e.a. weerlegd kan worden, zoals Dries de leugen over Baartman weet te weerleggen.

Last but not least: Ook al ben ik het niet geheel eens met de visie van de PVV, ik ben het ook niet eens met het boycotten van de PVV door andere partijen.


Door Pantera op 2010 03 22

"BAGDAD - De Iraakse premier Nuri al-Maliki heeft tegen de speciale gezant van de Verenigde Naties in Irak, de Nederlander Ad Melkert, gezegd dat er een hertelling van de bij de parlementsverkiezingen uitgebrachte stemmen moet komen.

Dat heeft een regeringswoordvoerder maandag laten weten. ‘’De stembiljetten moeten beslist opnieuw worden geteld en wel op een nieuwe manier’”

waarop melkert verbaast reageerde “maar de verkiezingen zijn pas op 9 juni”


Door Rob Veldman op 2010 03 22

Ik heb geen reden om te twijfelen aan hetgeen Dries hier naar voren brengt.
Ben benieuwd wat er na het lezen van de vele bijlages nog naar boven komt.


Door Ivonne op 2010 03 22

Even voor de duidelijkheid: Ik twijfel geen moment aan het verhaal van Dries! Ik doel meer op de mogelijke stemmingmakerij van andere partijen.

Vol interesse wacht ik de conclusies op de bijlagen af!


Door sojowo op 2010 03 22

Gezien het aantal afgekeurde volmachten lijkt het er op dat de stembureauleden zelf structureel vergeten zijn de gecontroleerde volmachten te paraferen. Bewuste fraude lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij de stembureauleden de volmachten (en andere kiespassen) bewust niet gecontroleerd hebben.In beide gevallen is de voorzitter, de heer H.G.Manfarges(?), in gebreke gebleven. In zijn situatie zou ik in ieder geval een toontje (enkele octaven?) lager zingen.


Door Hannes de Graaf JR op 2010 03 22

Dries,

Wat jij stelt is een waarheid als een koe. Ik sprak iemand in Overschie die moest, naar ik meen stemmen in de Rammelandstraat en die kreeg meerdere formulieren mee naar het stemhokje. Hij heeft ze netjes ingeleverd ( niet ingevuld). Maar dat er dikke fouten zijn gemaakt, staat als een paal boven water.


Door Pantera op 2010 03 24

Door Rob Veldman op 2010 03 24

Ja men is al gecapituleerd voor de islam ideologie Pantera. Engeland spant wat dat betreft wel de kroon....


Door Dries op 2010 03 24

De volmachten zijn weer terecht ze zaten onder in een stembus.
Ik werd vandaag gebeld. Wat er precies gebeurd is ga ik nog horen.
HET ZOU TOCH TE ERG ZIJN ALS HET MET DE HERTELLING TOCH FOUTEN ZIJN GE MAAKT.
Voor de duidelijkheid. Ik geloof niet in opzet.
Word vervolg.
Gr. Dries Mosch


Door Rob Veldman op 2010 03 24

Ik blijf benieuwd Dries.


Commentaar pagina 1 van 1 paginas

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.