vrijdag, maart 05, 2010


Meld misstanden stembureaus bij Leefbaar

Leefbaar Rotterdam roept de Rotterdamse burgers op met spoed geconstateerde misstanden in de verschillende stembureaus aan de fractie te melden. Bij een aantal bureaus, met name in de deelgemeenten Feijenoord en Delfshaven, heeft Leefbaar zelf misstanden in de proces verbalen op laten nemen. Voor het eerst in de geschiedenis is de hele bezetting van een stembureau vervangen. Marco Pastors heeft al een groot onderzoek naar de gang van zaken en een hertelling geëist.

Op sommige stembureaus werd gerommeld met stembiljetten. Medewerkers hebben geholpen met stemmen en het invullen van machtigingsformulieren. Ook werd niet ingegrepen wanneer meerdere mensen tegelijk in een stemhokje stonden. Bij het aangeven van diverse misstanden in een stembureau in Delfshaven bleek zowel de voorzitter, als de vice-voorzitter niet aanwezig. Het hele bezetting van dit kantoor is uiteindelijk vervangen. In Feijenoord moest een voorzitter het veld ruimen en werden ook partijposters in de lokalen gesignaleerd. Zelfs Stadstoezicht is ingezet om de orde in verschillende stembureaus te handhaven.

Leefbaar wil nu zo snel mogelijk alle misstanden op een rijtje hebben. Mocht u één of meerdere overtredingen van de kieswet hebben geconstateerd, mailt u dit dan naar het fractiekantoor van Leefbaar Rotterdam: . Geef hierbij uw naam op, om welk stembureau het gaat (adres / bureaunummer) en welke misstanden u geconstateerd heeft. Mocht u zelf al een proces verbaal hebben opgemaakt, meld dit dan ook!


Door Ivonne op 2010 03 04

Iedereen telt mee.....

Iedereen telt mee, behalve 28,6% van de Rotterdamse stemmers.
Rotterdammers, die het beste met de stad voorhebben.
Rotterdammers, die van hun stad houden.
Zij, die hier zijn opgegroeid.
Zij, die zien dat het anders moet.

Iedereen telt mee, behalve Nesselanders.
Nesselande, waar LR de grootste is.
Nesselande, waar geen misstanden zijn geweest.
De mooiste wijk van Rotterdam, met de vele werkende mensen.
De mooiste wijk van Rotterdam, met de minste criminaliteit.

Iedereen telt mee, behalve Ivonne.
Ivonne, altijd gewerkt en haar belastingen trouw betaald.
Ivonne, die met hart en ziel ook sociaal vrijwilligerswerk heeft gedaan.
Zij, die nooit met Justitie in aanraking is geweest.
Zij, die nooit een uitkering heeft ontvangen.

Tja….. en toch tellen zij geen van allen mee.


Door jandeman op 2010 03 04

Delfshaven, Feijenoord en Noord. Daar zijn vooral veel misstanden geweest.


Door carla op 2010 03 04

Ivonne, dat is nu juist het probleem, degenen die hard werken in Rotterdam, de belastingbetalers, de hogere inkomens, daar moet de stad het van hebben.

Veel van hen hebben L.R. gestemd en willen L.R. ook in het college, maar de P.V.D.A wil het niet, voor de P.V.D.A. tellen de echte, hardwerkende Rotterdammers niet mee, alleen zij die zielig zijn en eigenlijk niets toevoegen tellen mee voor de P.V.D.A.

Dat begon al met Den Uijl, die hier de gastarbeiders vertelde dat zij hun gezinnen hierheen konden halen, de veelal kinderrijke gezinnen kregen van Ome Joop allemaal kinderbijslag,daar werd dan een 2e hands auto voor gekocht

Daar is het pamperen begonnen, de kabinetten daarna hebben dat nooit willen terugdraaien omdat ze bang waren , bang om te discrmineren.

Het gaat gewoon van kwaad tot erger, lees dit maar eens

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Unie/259765/EU-Kansarme-importbruid-weren-mag-zo-maar-niet.htm.

Deze meisjes zijn veelal anafabeet, spreken alleen maar arabisch, zij zullen kinderen krijgen die ook kansarm worden met alle rottigheid van dien, dus alle ellende begint weer, het wordt steeds erger.


Door Ivonne op 2010 03 04

Hallo Carla,

Mijn bericht is een sneer naar de houding (en verkiezingsleus) van de PvdA, en eigenlijk had ik het op de site van de PvdA moeten plaatsen;-)

Ik zal het artikel uit de Elsevier lezen..... na het eten, ter bescherming van mijn eetlust!

Lieve groet,
Ivonne


Door tonst star op 2010 03 04

Hi
ik was op het stemburau in wijkcentrum spiekman in spangen en daar gaf de man achter de tafel gewoon aan op wie men moest stemmen. Wie men in het hokje rood moest maken. de eertse lijst nummer een. Simpel en vervolgens gewoon met twee dames met hoofdoek gaam stemmen hokje in. Niemand die er wat van zei!!
De man die de orde moest bewaken, stond gewoon in de eigen taal met de mensen die wilden gaan stemmen en zijn taal spaken te praten. Het zal wel over het weer gegaan zijn.  Maar met dat wat achter de tafel zat, geeft het een ander beeld.
ik was er zelf rond 16.00 uur. Had er een vervelend gevoel bij. Had een kater bij de uitlag.


Door Borknager op 2010 03 04

Carla:’Deze meisjes zijn veelal anafabeet, spreken alleen maar arabisch, zij zullen kinderen krijgen die ook kansarm worden met alle rottigheid van dien, dus alle ellende begint weer, het wordt steeds erger.’

mischien verplicht steriliseren die hap?


Door Borknager op 2010 03 04

@Ivonne:nesselnade de mooiste wijk van Rotterdam?

da’s toch dat onpersoonlijke niewbouw ghetto ?

je kunt leuk dichten , maar waarom heb je het gevoel dat juist jij , die gelukzalig woont in haar eigen woning op Nesselande , de mooiste wijk van Rotterdam , omgeven door hardwerkende medelanders die nog noooooit een uitkering hebben ontvangen , het gevoel dat je minder meeteld dan de allochtoon in het oude westen…
(ken je dat?)...?

waar komt die ontevredenheid toch vandaan?


Door Gromit010 op 2010 03 04

Woensdag 3 maart 2010,

16:15 verschijnt een bericht op t regionale nieuws dat de gemeente Rotterdam het personeel van een stembureau compleet heeft vervangen en op diverse stembureaus stadstoezicht is ingezet om de orde te bewaken. Verontruste wenkbrauwen doen mij fronsen.

We lezen het bericht grondig verder en hieruit blijkt dat het personeel van dat stembureau is vervangen omdat men het meerdere malen toestaat dat er 2 mensen in 1 stemhokje staan, en warempel ook zelf meegaan in het stemhokje. Ook zijn medewerkers er niet van weerhouden om machtigingen zelf ter plekke in te vullen en kopieën te maken van legitimatie bewijzen.

Stadstoezicht is ingezet omdat &#xu2;01Ckiezers&#xu2;01D (uit de beelden die later op tv verschenen voornamelijk allochtonen kiezers) agressief werden en onbegrip toonde over het feit dat men niet met de partner mee mocht in het stemhokje om deze zogenaamd &#xu2;01Cte helpen&#xu2;01D. Of dat werkelijk zo is zijn de meningen nadrukkelijk verschillend. De een beweerd omdat dat komt omdat men slecht Nederlands kan lezen etc en weer andere beweren dat dit komt omdat met name in de moslim gemeenschap vrouwen vrijwel niets te zeggen hebben en dat deze gecontroleerd dient te worden en dat natuurlijk onmogelijk is als zij alleen in een hokje mag stemmen wat in dit Nederland een grondrecht is.

Al met al zijn al deze verhalen zeer verontrustend en schreeuwt dit om een diepgaand grondig onderzoek. Leefbaar Rotterdam raadslid Ronald Buit claimt over beelden te beschikken die dit alles nog een nadrukkelijk verduidelijken. Deze beelden dienen op zijn minst grodig te worden onderzocht.

We leven in een democratie, er zijn kies wetten. Als op wat voor manier dan ook deze wetten nadrukkelijk zijn overtreden heet dit in elk beschaaft westerse democratie, fraude, en dient de hoogste juridische macht hierover een oordeel te vellen en recht te spreken.


Door Henk Rotterdam op 2010 03 04

Wat een verhalen allemaal maar waar zijn de bewijzen ?
Als je het allemaal gisteren constateerde dan blijft mijn vraag:
Waarom deed je dan niets ?
Waarom na 24 uur als de stembureaus gesloten zijn ?
Als een goed partijman had je toch minimaal het nummer van de fractiekamer bij je moeten hebben om deze misstanden GELIJK te melden!!!
Waarom NU pas ?
Ik zie vele hier vertellen dat ze niets anders hadden verwacht.
Waarom dan niet ???????


Door aad dulfer op 2010 03 04

Ze sturen in Hillegersberg niet alleen twee stempassen per persoon, maar nu zijn ze aan het hobbiën met een aantal stembussen. Van twee stembussen is de inhoud verdwenen en van andere bussen lukt het niet de inhoud geteld te krijgen.
Intussen zijn er dus vele stemmen zoek!


Door Henk Rotterdam op 2010 03 04

Het wordt steeds leuker.
Straks heeft de helft in de achterstandwijken niet niet gestemd en hebben de wijkzopzichters de biljetten in de bussen gedaan.
Heeft er misschien nog iemand ook stembussen in de moskee zien staan ?


Door jessica op 2010 03 04

Yvonne,

‘Iedereen telt mee’. Behalve als je een blanke alleenstaande heteroseksuele vrouw bent, dan heb je in Nederland minder status dan een hond. Rotterdam is het voorbeeld voor de toekomst van de rest van Nederland als daar inmiddels ook meer dan de helft buitenlander is: gegijzeld in eigen land door de partij van de allochtonen en gefraudeer met de verkiezingsuitslag. Iedereen weet nu wat de toekomst brengt.


Door H.Mosch/hrm-klus op 2010 03 04

Door H.Mosch/hrm-klus op 2010 03 03 03-03-2010
Ga ik stemmen op de rotaristraat 31.Pr alexander.
Straat afgeloten en ligt ook nog open ook geen bord tezien stemlokaal. leuk voor de oude mensen met een rolator is weer goed geregeld door de gemeente en als je er binnen wat van zegt staan ze je raar aan te kijken,Pvda zeker?? ook nog even een oud vrouwtje naar binnen geholpen die wou perse stemmen.andere gingen weer naar huis zonde hoor.
maar ja weer een goede daat gedaan TOCH.


Door Ivonne op 2010 03 04

Beste Borknager,

Wellicht dat hetgeen ik schrijf niet goed overgekomen is.

Als je via een verkiezingsleus zegt ‘Iedereen telt mee’, maar vervolgens samenwerking met een partij uitsluit, dan tellen 28,6% van de kiezers niet mee.
In Nesselande wonen relatief veel mensen die op Leefbaar hebben gestemd, dus telt deze wij ‘relatief veel’ niet mee.

Ik heb zeker geen ontevreden gevoel – integendeel – en over de woonomgeving….. daar kunnen de meningen over verschillen.

Lieve groet,
Ivonne


Door carla op 2010 03 04

Bork, Niet steriliseren, heb ik dat gezegd?

Wel grens sluiten voor deze meisjes, er zijn genoeg meiden voor die jongens in Nederland hoor.


Door Waarnemer op 2010 03 04

Borknager, ik vind je nick nog steeds leuk hoor, maar is het niet een idee om weer terug te kruipen onder je vochtige steen?

Je speelt meer en meer op de persoon, onder ontkenning van FEITEN.
Typisch een Pvda -en in ieder geval een mij bekende links-onintelligente- manier van doen.
Leefbaar Rotterdam lijkt mij geen behoefte te hebben aan jouw soort reacties. Net zomin als die van je verwante Pvd-Anderen figuur daar in Almere, die vandaag zei: ‘De PVV moet EINDELIJK eens bestuursverantwoordelijkheid nemen’.

EINDELIJK? Dat veronderstelt een langdurige niet benutte mogelijkheid. Gek hè, die ‘niet benutte’ mogelijk hád een partij die voor de eerste keer meedoet toch niet? Da’s ‘een beetje heel er dom’ van je collega-links. Net zoals dat wat jij hier tegenwoordig aan het uitbraken bent.

Wakker worden, Bor! Schakel je intellect in s.v.p.


Door H.Mosch/hrm-klus op 2010 03 04

Hopa
Die ligt weer onder z’n vochtige STEEN.


Door Wilfried op 2010 03 04

Lijkt me een beetje het motto van de leefbaren: Zoek de schuld (slechte ideeen, slechte campagne, ...) van je eigen falen vooral niet bij jezelf, maar geef de rest van de wereld de schuld. Erg sterk!


Door LRstemmer op 2010 03 04

Eigenlijk zou er voor Rotterdam een nieuwe verkiezing moeten komen als er gefraudeerd is want ik voel me behoorlijk in de maling genomen.


Door ethan op 2010 03 05

Inhoud van twee Rotterdamse stembussen zoekgeraakt

http://home.kpn.nl/c.brendel/Stembussen.htm


Door tonst star op 2010 03 05

Waarom er niks van gezegd. Dat heb ik gedaan. Probleem was dat het als onzin weggewuifd werd. Vervolgens ging men weer braaf verder met de gespekken in de eigen taal.


Door Pantera op 2010 03 05

"Carla:’Deze meisjes zijn veelal anafabeet, spreken alleen maar arabisch, zij zullen kinderen krijgen die ook kansarm worden met alle rottigheid van dien, dus alle ellende begint weer, het wordt steeds erger.’

mischien verplicht steriliseren die hap?”
of we leren ze nederlands en onder het juk van uit te komen?

kijk bor dat jij denkt dat alles wat niet in jouw straatje past de volgende nazies zijn, dat moet je zelf weten maar blijf dan lekker in je straatje als je niets beters hebt


Door Pantera op 2010 03 05

"Wat een verhalen allemaal maar waar zijn de bewijzen ?"henk, zelfs de verslaggever van de nos noemde het stuitend, een documentaire maker heeft in 1 buro gefilmd ongetwijfeld zal het als een incident worden afgedaan.


Door Borknager op 2010 03 05

Yvonne:"Als je via een verkiezingsleus zegt ‘Iedereen telt mee’, maar vervolgens samenwerking met een partij uitsluit, “

DAT is nou precies wat Leefbaaar na de vorige verkiezingen fout heeft gedaan.men heeft de PvdA uitgesloten , en dat heeft niet geresulteerd in winst , na 4 jaar oppositie.trouwens , toen men in 2006 4 jaar geplucheerd had , heeft men zelfs 3,meen ik, zetels verloren.waaruit volgens mij blijkt dat de mythe van een breed gewaardeerd-regererend LR ook niet overeind blijft.maar maakt niet uit , de huidige situatie in de stad zou
samenwerking weleens noodzakelijk
kunnen maken.als 2 ‘ aardsvijanden ‘ , van elkaars- en de eigen fouten kunnen leren , DAN kom je ergens in de wereld.
dus ik hoop dat de PvdA niet de starheid blijft betrachten die LR 3 jaar geleden de das om heeft gedaan.
maw , dat Schrijer open staat om zijn LR-uitsluitingsvoornemen , te heroverwegen.

lijkt me nml in het belang van de stad.

@waarnemer:"Typisch een Pvda -en in ieder geval een mij bekende links-onintelligente- manier “

Dat mijn simpele brein nou eenmaal niet kan tippen aan jouw hyper-inteligentie is erg flauw om dat mij in de schoenen te schuiven.ik heb mezelf nou eenmaal niet gemaakt.
Maar dat ik ideologisch het linkse gedachtengoed aanhang...dat klopt.
maar PvdA ? , da’s geen linkse partij.

groetjes van Borknager


Door Borknager op 2010 03 05

@ vrouwtjespanter

ik denk niet dat LR de nieuwe nazies zijn.

maar ik vindt wel dat iedereen zijn hoofddoek op mag houden als-ie dat wil.
whatever de reden.


Door jandeman op 2010 03 05

@Borknager.

Hoofddoek wordt niet verboden, is nooit door LR gemeld, maar door de PVV in Almere. Maar op school bijvoorbeeld mag het af. Dat deden ze namelijk vroeger bij mij op school wel. Pet, hoofddoek af en ook bij gym. Als school of achter een loket zitten klaar is, dan kan de pet en hoofddoek weer op.
Dat is voor mij altijd de reden geweest. Vrouwenonderdrukking zie ik er niet in. Wel die vrouwen die met een burka rond moeten lopen op de markt in Afrikaanderwijk.


Door Carel op 2010 03 05

Dit AD/RD-bericht van een jaar geleden laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Aboutaleb meldt dat hulp aan analfabeten in het stemhokje nadrukkelijk zal worden verboden.
http://www.hetverraadvanlinks.nl/Stembussen2.htm


Door Ivonne op 2010 03 05

Hallo Borknager,

Nergens in mijn verhaal refereer ik aan de vorige (of landelijke) verkiezingen. Dat doe ik bewust niet, want met ‘oude koeien uit de sloot halen’ bereiken *we* helemaal niets.

Wat betreft de kiezers:
Het e.e.a. evalueren om tot iets te komen, is een ander verhaal dan verwijtend bezig zijn, maar dat is wat ik helaas nu niet om mij heen zie gebeuren. De gemoederen lopen zo hoog op bij de diverse fora, dat er van een ratio al geen sprake meer is. Ongenuanceerde en ongegronde verwijten – over en weer – bij de kiezers en het op de persoon spelen, maakt de tweedeling alleen maar groter. Inmiddels zijn er geen gezonde discussies meer, maar zijn het conflicten. Ik constateer tevens dat er onder schuilnamen met opzet opmerkingen worden geplaatst, puur voor de fun en om de gemoederen nog hoger op te laten lopen.

De partijen:
We leven nu en we zitten nu in ‘een situatie’. De PvdA 14 zetels en Leefbaar 14 zetels. Het blijven ontkennen van feiten – ongeacht welke partij – brengt ons nergens en elkaar uitsluiten brengt ons ook nergens. Als ik de partijpogramma’s naast elkaar leg, dan zijn de verschillen tussen de doelen relatief klein. De verschillen tussen de wijze waarop het doel bereikt moet en kan worden zijn daarentegen groot te noemen. In dit geval is het – ter evaluatie – goed om te kijken welke aanpakken in het verleden juist wel en juist niet succesvol waren. Je merkt terecht op dat men van elkaars fouten kan leren, maar dat geldt voor alle partijen.

Stel:
Partij ABC sluit partij XYZ op voorhand uit, terwijl ik op partij 123 zou stemmen, dan had ik inhoudelijk hetzelfde ‘gedicht’ geschreven. Het enige verschil is dat ik dan mijn naam niet zou hebben genoemd; ik had immers op 123 gestemd.
Datzelfde geldt voor het verzoek tot hertelling. Ik sta niet achter het verzoek omdat ik op Leefbaar heb gestemd, maar ik sta achter het verzoek omdat ik van mening ben dat integriteit en het opvolgen van reglementen hoog in het vaandel dienen te staan. Dit is geen ‘beschuldiging’ aan het adres van de PvdA, want ik weet niet welke medewerkers van het stembureau zich schuldig hebben gemaakt aan het creëren van deze misstanden…… maar misstanden waren er wel.

Tot slot:
Of de PvdA en Leefbaar in de toekomst samen kunnen werken, zullen we nog even af moeten wachten. Aan de ene kant ben ik van mening dat – gezien de zetelverdeling – het kiesgedrag van de stemmende Rotterdammers gerespecteerd dient te worden. Uitsluiten betekent een hele grote groep uitsluiten, wat weinig democratisch is……….. de strekking van mijn ‘gedicht’.
Aan de andere kant zitten *we* ook niet te wachten op een college wat elkaar vaker in de haren vliegt, dan dat er gewerkt wordt aan een helder en functionerend beleid.

Rest mij nog te zeggen dat ik een goede samenwerking, het verkrijgen van een goede balans, niet mogelijk is als doelen en levensvisies mijlen ver uit elkaar liggen. Tja, dan betrap ik mij er op dat ik mogelijke samenwerking tussen bepaalde partijen helaas uit moet sluiten…….. hoewel? Misschien krijgen we dan juist wel een goede balans…….. we gaan het pas weten als we het weten…….

Lieve groet,
Ivonne


Door Ivonne op 2010 03 05

Typefout:
“Rest mij nog te zeggen dat ik een goede samenwerking, het verkrijgen van een goede balans, niet mogelijk is als doelen en levensvisies mijlen ver uit elkaar liggen.”

Moet natuurlijk zijn:
“Rest mij nog te zeggen dat ik een goede samenwerking, het verkrijgen van een goede balans, niet mogelijk ACHT als doelen en levensvisies mijlen ver uit elkaar liggen.”


Door Hans_Dalhuisen op 2010 03 05

Wel even wat respect door het moddergooien naar de PVDA toont leefbaar Rotterdam weinig of geen respect voor de gewone man die nog steeds PVDA stemt. het zijn nog altijd een heleboel rotterdammers en inwoners van Rotterdam. Ik heb mijn hele leven vanaf mijn 17e jaar gewerkt toen ik door en hersentumor geveld driegde te worden heb ik tot op de laatste dag voor de opname in het ziekenhuis nog zo goed en kwaad als het kon doorgewerkt. de dagen dat ik me moest ziek melden zijn behalve de opname in het ziekenhuis op 2 handen te tellen. dus ben beslist geen profiteur. Mensen die een beetje sociale inslag hebben worden door leefbaar gelijk als profiteur afgeschilderd. ik vind leefbaar een slechte verliezer ja de PVDA had minime procenten meer stemmers maar leefbaar toon je groot en erken dit en ga niet als een dramende kleuter hertelling eisen. zoek liever samenwerking op kijk niet naar de verschillen maar naar de overeenkomsten die het beste voor deze stad en stop met moddergooien naar politiek anders denkenden. Ik krijg over 3 maanden mijn AOW en een klein pensioen beslist geen vetpot ik ban bang dat ik als leefbaar aan de macht komt het wel een stuk slechter zal krijgen want een sociaal gezicht hebben ze niet. Ik wil niet dat mijn goedkope huurhuis bijvoorbeeld afgebroken word om er dure appartementen voor de rijken neer te zetten. iets wat leefbaar in crooswijk ook wilde nu is er een lege vlakte waar nog jaren niks mee gedaan word jammer. en als leefbaar aan de macht komt zal mijn gratis openbaar vervoer ook wel als eerste wegbezuinigd worden. en word je te oud misschien dat leefbaar als enige subsidie aan euthernasie voor overtollige oudjes wil geven die kosten de samenleving een smak geld dus opruimen maar. Vooral de ouwetjes met een klein pensioen die zijn helemaal overbodig. (mijn spookbeeld)


Door johanne op 2010 03 05

Zojuist de einduitslag gehoord. Hoop dat Leefbaar het er niet bij laat zitten.

Hertellen heeft geen zin, omdat die ongeldige stemmen nou eenmaal zijn uitgebracht. Opnieuw stemmen ook niet, omdat dezelfde stem zal worden uitgebracht.

Vraag me af of het mogelijk is te eisen dat alle stemmen op plaatsen waar ongeldige stemmen zijn uitgebracht, nietig verklaard worden.


Door carla op 2010 03 05

pantera, nogmaals, wie heeft het hier over steriliseren? JIJ dus.

De realiteit is voor sommige moeilijk te aanvaarden, hoe denk je dat zwarte scholen ontstaan, kinderen komen op 4jarige leeftijd binnen en spreken geen woord nederlands, omdat vader niet goed vind dat moeder nederlands leert (ja dat weet ik toevallig)
De school moet het dan maar oplossen, die ouders verdommen het om ook maar enige moeite te doen om hun kind ook maar de basis van te taal te leren, daar is de school voor vinden ze.

Een vriendin van mij (Surinaamse) geeft les op zo’n school, als er een ouderavond wordt georganiseerd voor ouders van 30 kinderen dan komen er 3 of 4 ouders opdagen.
Ze kan smeken en bellen maar ze komen gewoon niet, ze willen ook niet horen hoe het hun kind vergaat, dat is de zaak van de school vinden ze.
En dan gek vinden dat ze op het VMBO terechtkomen, wat dan weer ook voor 90% zwatre school is.

Kijk nu eens naar de foto hierboven, wie staat er in het hokje? een analfabete importbruid? of een oude moeder die de taal na 40 jaar nog niet spreekt?
Maar ze stemmen wel wat meneer ze zegt hoor, gaat daar maar van uit.


Door Borknager op 2010 03 05

Ik ben benieuwd wie het nieuwe gezicht van leefbaar wordt....


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

Borknager
Geheel mee eens, als je het hier op de site je ongenoenegn uit dan ben je gelijk een linkse PVDA-er.
Ik wordt daar zelf ook regelmatig op getrakteerd.
Maar men schijnt niet te willen bergijpen dan LINKS en de PVDA twee hele verschillende begrippen zijn.
Ik ben links,maar geen PVDAer of SPer en nog minder Groen Links.
Gewoon een ouderwetse ?????????


Door Rob Veldman op 2010 03 05

Om maar ven terug te gaan naar het onderwerp: Ik lees net op Internet dat de pvda als winnaar is uitgeroepen. Ik hoop dat dit een foutje is want eeerst moet de onderste steen boven komen wat betreft die onregelmatigheden.
Ook vreemdelingen dienen zich namelijk aan de Nederlandse kieswet te houden want die geld voor iedereen.


Door jandeman op 2010 03 05

Er zijn stembussen meegenomen. Dat betekent ook dat men LR-stemmen eruit heeft gehaald en vervangen heeft met PvdA-stemmen.

Nogmaals, het verschil van stemmen is enorm klein en het maakt dus wel degelijk uit om het goed na te kijken.


Door carla op 2010 03 05

Bork, Ik begrijp dat je problemen hebt met het aantal zetels voor Leefbaar 14, reken er maar op dat we toch nog met dit aantal iets kunnen.

Leefbaar is duidelijk geen eendagsvlieg.


Door WouterJ op 2010 03 05

Beste Marco Pastors,
Ik zou als ik jou was eieren voor je geld kiezen en lekker je oude baan oppakken.
Na zoveel jaren politiek ben je er steeds gefrustreerder en minder blij uit gaan zien.
Het maakt toch niets uit, wie er zit… denk eerst aan jezelf. Rotterdam blijft altijd bestaan!
Gegroet
WJ


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

Stembussen meegenomen ?
Stembiljetten verwisseld ?
Welk stembureau ?
Nog even,en er is helemaal geen stemming geweest.


Door theodorush op 2010 03 05

In Hillegersberg/Schiebroek waar relatief weing Pvda stemmers wonen,zijn twee stembussen verdwenen. (De ontbrekende 4%?)
Neem daarbij de ongeldige stemmen in sommige stemburo’s ,dat kan de uitslag nog behoorlijk beinvloeden.Als een echte Democraat vind het niet erg om te verliezen maar er moet wel eerlijk gespeeld worden. Ik kijg hier een onbehagelijk gevoel bij.Zijn we op weg om een bananenrepubliek te worden?


Door willem1940 op 2010 03 05

Door johanne op 2010 03 05

Zojuist de einduitslag gehoord. Hoop dat Leefbaar het er niet bij laat zitten.

Hertellen heeft geen zin, omdat die ongeldige stemmen nou eenmaal zijn uitgebracht. Opnieuw stemmen ook niet, omdat dezelfde stem zal worden uitgebracht.

Vraag me af of het mogelijk is te eisen dat alle stemmen op plaatsen waar ongeldige stemmen zijn uitgebracht, nietig verklaard worden.

Opnieuw STEMMEN heeft wel degelijk (en als enige) “zin” mits onder streng toezicht. “Handhaven” dus.


Door theodorush op 2010 03 05

Wat heb je aan een kieswet als bij overtredingen de stem gewoon wordt meegeteld?


Door Gromit010 op 2010 03 05

OPROEP

Medestanders gezocht voor een te organiseren demonstratie tegen de aangetoonde verkiezingsfraude in Rotterdam.

Bij voorbaat zaterdag a.s. tezamen met de demonstratie tegen het verbieden van de dance parade

Reacties svp naar


Door Gromit010 op 2010 03 05

http://nos.nl/l/tcm:5-669899/

Hoe duidelijker kan je zijn…


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

Voor aanscherping van de kieswet moet men in Den Haag zijn!!!


Door Carel op 2010 03 05

De kieswet is al aangescherpt. Aboutaleb kondigde in februari 2009 aan dat hij hulp in het stemhokje aan analfabeten of anderstaligen niet zou toestaan. Hij schreef aan de gemeenteraad dat de leden van de stembureaus schriftelijk en mondeling explicitie instructies zouden krijgen. De vraag is wat daarvan is terechtgekomen.
http://www.hetverraadvanlinks.nl/Stembussen2.htm


Door PJ vdr Weel op 2010 03 05

http://nos.nl/video/141685-verslaggever-henrikwillem-hofs-over-uitslag-rotterdam.html

Jammer als Marco zijn besluit gaat doorzetten om de politiek vaarwel te zeggen als hij tot de oppositie gedwongen wordt. Kan hij zich gaan focussen op zijn 2e kamerzetel voor de PVV, om daarna weer in de politieke arena te verschijnen. Zijn er binnen LR dan toch nog mensen die het pluche boven alles ambieeren?


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

Carel, de kieswet aanscherpen of wijzigen is voorbehouden aan het parlement.

Wat de BGM deed was een strenger toezicht aanzeggen op de naleving van bestaande regels van het stembureaus.
Maar er moet ook echt gekeken worden naar de bezetting van het stembureau.
Want ongeacht in welk wijk dat is soms bedroefend.
Maar men is blij als men personeel kan krijgen voor deze klus.
Gewoon weer net als toen.
Werven onder de ambtenaren,schoolpersoneel etcf en gewoon weer 1 dag buitengewoonverlof toekennen en dan krijgt men weer kwaliteit op het bureau.
Ik ben er ten zelf ook mee opgehouden om deze reden.
Ik ga geen vrije dag inleveren voor 75 gulden!!!


Door willem1940 op 2010 03 05

Ik denk dat kieswet en -regels best op orde zijn maar dat er iets zou kunnen haperen aan naleving/handhaving ....

Gelegenheid maakt de dief; de kat op het spek binden; etc., etc..

Erg naïef om uit te gaan van “vertrouwen”; belachelijk om te denken dat er zonder effectief toezicht niet gefraudeerd zal worden.

Het plaatsen van bordjes “verboden hier te stelen” heeft al eeuwen gefaald.


Door Frans Grijs op 2010 03 05

Nederland staat voor gek. Altiijd met de dikke wijsvinger wijzen naar andere landen dat daar de democratie niet deugd en dat er mistoestanden groot zijn bij verkiezingen. Ja ook de PvdA loopt daarin voorop. We moeten ons rotschamen, dat gemaakte afspraken en aanscherpingen tot niets hebben geleid. De mensen op de stembureau’s mogen wel eens een week op de hei gaan zitten om bijgeschoold te worden. Het is geen leuke bijkomstigheid om op een stembureau te zitten maar een zeer serieuse zaak. Daarnaast mag de overheid wel eens gaan optreden mbt de Arbowet, die verbiedt zonder toestemming langer dan 10 uur per dag te werken. Het wordt de politie opgelegd maar het stembuspersoneel maakt eff dagen van 14 uur of meer. Het zou ook beter zijn dat stembussen na sluiting worden opgehaald en naar een centrale goed bewaakte plaats over te brengen. Op de stembureau’s voeren beedigde toezighouders toezicht uit op de wet en regelgeving mbt het stemmen. Het is een Bloody Shame.
Het verbaas me ook dat de PvdA achterover gaat leunen en doorgaat met het verschil met LR en niet de moed heeft om de overeenkomsten met LR te bezien. Daar was Fortuyn en kei in. Als je alleen maar kijkt naar datgene dat je niet deelt, dan ben je zelf ook bezig met tweedeling. Dat kan iedereen je uitleggen, maar het haantjes gedrag in de PvdA gaat voor de bevolking. Je moet toch van de pot gepleurd zijn om de verliezen te vieren als een winst. Daar zijn gesloten inrichtingen voor.


Door Rob Veldman op 2010 03 05

SOSIALISTE IN NEDERLAND WEN, INTIMIDASIE EN KORRUPSIE WORD ONDERSOEK
Written by Mnr RJ Veldman - Nederland
Friday, 05 March 2010 15:08
Daar is nou bevestig dat die sosialistiese Party vir die Arbeid (PvdA) in Rotterdam die tussenverkiesings gewen het. Volgens burgemeester Abouteleb van die PvdA het hulle 28,9 persent van die stemme gekry teenoor LEEFBAAR ROTTERDAM se 28,6 persent.
Albei partye het nou 14 setels in die Rotterdamse Raad.
Mnr Marco Pastors van LEEFBAAR ROTTERDAM het egter protes teen die uitslae aangeteken as gevolg van die ongekende onregmatighede wat in ongeveer 38 stemlokale plaasgevind het.
Getuies beweer dat Moslems op een stadium sommer ‘n klomp gelyk in stemhokkies gestaan het. Daarby het van die stembusse met stembriefies in verdwyn wat vermoedelik weer vervang is met ander stembusse met die motief om stemme vir LEEFBAAR ROTTERDAM daaruit te verwyder en te vervang met stemme vir die PvdA.
Daar is ook klagtes van intimidasie toe Nie-Nederlanders ander Nie-Nederlanders beinvloed het om vir die PvdA te stem.

(Dit herinner sterk aan Regter Kriegler se woorde tydens die 1994-verkiesing in Suid-Afrika na die onmeetbare korrupsie van die ANC dat wanneer mens in jou in ‘n bordeel inlaat jy nie kan verwag om kuis te bly nie… RED)
Last Updated on Friday, 05 March 2010 15:11


Door Rob Veldman op 2010 03 05

Er is ‘n foutje in de kop geslopen. Dit moet zijn: SOSIALISTE IN ROTTERDAM WEN,INTIMIDASIE EN KORRUPSIE WORD ONDERSOEK(Socialisten in Rotterdam winnen,intimidatie en corruptie word onderzocht)


Door willem1940 op 2010 03 05

Moed houden; mede met de beloofde Klimaatopwarming wordt de kans steeds groter dat Nederland ooit een eigen binnenvaderlandse Bananenteelt kan opzetten.

Reken je rijk.


Door Icon010 op 2010 03 05

Iedereen telt mee, behalve LR en de LR Kiezers, aangezien deze per direct worden uitgesloten door de arrogante kwal van een Dominic Schrijer.

Intimidatie bij stembureaus, meerdere mensen in een stemhokje, twee stembussen met inhoud verdwenen, mensen die de NL taal niet machtig zijn maar wel stemmen etc etc etc. Resultaat, PvdA heeft de meeste stemmen...De Nederlandse Democratie is een UTOPIE!! Dit is toch werkelijk te schandalig voor woorden. En dan moet juist een PvdA burgermeester gaan bepalen of er een hertelling/ verkiezing gaat komen? Hoezo partijdigheid?

Volgens mij kan de demonstratie van a.s. zaterdag m.b.t. het verbod op de Dance Parade direct aangewend worden voor een demonstratie tegen dit hele ondemocratische gebeuren! Ik voel me in alle opzichten in de steek gelaten door het bestuur in eigen land en me eigen stad!

Ik zou zeggen LR...Presenteer de bewijzen in een duidelijk rapport en eis een herstemming onder streng toezicht bij elke stembus!


Door Esther Jelinek op 2010 03 05

Dus zelfs met vals spel lukt het de pvda niet om meer zetels dan LR te krijgen. Wat zullen er een hoop van onze linkse vrinden in hun kussen bijten van frustratie.

Dat vinden wij allen zo prettig ja, ja en daarom zingen wij blij.


Door Borknager op 2010 03 05

@Icon010:"Iedereen telt mee, behalve LR en de LR Kiezers, aangezien deze per direct worden uitgesloten door de arrogante kwal van een Dominic Schrijer.”

vreemde en niet al te sportieve reaktie.
4 jaar geleden deed LR precies hetzelfde tov de PvdA.

al dat zuur…
past wel in de lijn aangaande hoe de Leefbaar aanhang altijd reageert.
Altijd wordt hem immers iets aangedaan...nooooit ligt de taktische fout bij de LR beweging.
gvdomme lui , Ad Melkert kan nog wat van jullie leren !

Als jullie nou es gezorgd hadden voor die beloofde prognose , die historische overwinning die jullie opns voorhielden?
dan was dit gemierenneuk niet nodig geweest...tssss

eerst regeren , dan gelijk 3 zetels verliezen...dan niet met de PvdA in zee willen en dan na 4 jaar oppositie weer geen winst .......

mischien hebben jullie het wel niet goed genoeg voor mekaar? zou dat niet kunnen?


Door theodorush op 2010 03 05

Bij deelgemeente Hillegersberg/Schiebroek wordt ontkent dat er stembussen zijn leggehaald,maar dat er fouten zijn gemaakt bij de registratie van de bussen.Inmiddels zijn alle stembussen weer in de deelgemeente er word alles opnieuw geteld.


Door Ronald Buijt op 2010 03 05

Eerste veronrustende berichten uit Hillegesrberg/Schiebroek : in 1 stembus die is overgeteld bleek dat leefbaar Rotterdam 100 (HONDERT !) stemmen MEER heeft behaald dan na de eerste telling !!In de eerste 6 bussen die overgeteld zijn bleek Leefbaar Rotterdam 48 stemmen meer te hebben dan aanvankelijk werd verwacht.

DUS : ALLEEN AL IN DE DG HIL/S’BROEK HEEFT LEEFBAAR ROTTERDAM BIJ 5 STEMBURO’S LIEFST 148 STEMMEN MEER BEHAALD DAN MEN AANVANKELIJK DACHT. ZE ZIJN NOG NIET KLAAR MET DE HERTELLING OVERIGENS


Door Charles op 2010 03 05

Wat een schande zeg. Verkiezingsfraude in NL. Niet in Zimbabwe, nee in NL! Ik had veel geloofd, maar dit toch echt niet.

Evident stemadviezen geven in het stemhokje, verkiezingsposters ophangen, mensen langs de deur die stemkaarten komen ‘ophalen’, andere mensen bedreigen, enz. En de medewerkers (wat zijn dit allemaal voor types trouwens? In ieder geval geen ambtenaren zoals dat vroeger ging) staan erbij en kijken er naar.

Dit is echt ongelooflijk. Niet te bevatten. Mensen worden niet alleen belazerd maar nu ook bestolen. Van hun stemrecht om een verschil te maken. Ten kosten van een stelletje aso’s die de democratie proberen de nek om te draaien.

En wat doet de burgermeester? Niks zoals gewoonlijk. Die vindt alles wel best. Het beetje aanzien die die man nog had is nu wel foetsie. 

Tja, als we de spelregels zo over de schutting gaan gooien, dan kunnen we wel inpakken met z’n allen. Dan gaat er nooit wat veranderen. Wat een eeuwige schande.

Het schaamteloze van de Pvda blijkt nu wel dat ze doodleuk van deze buitenkans zullen profiteren. Ze zijn al bezig met D66, GL en VVD te polsen voor een nieuw college. Nou, met die rubbere rakkers van de VVD kan je alle kanten op tenslotte, dus die schuiven wel aan.

Weer 4 jaren door het toilet. Wat een drama. Wat een armoede. Wat een schande.


Door p3rt# op 2010 03 05

Brekend: Inhoud van twee Rotterdamse stembussen verdwenen

http://hoeiboei.blogspot.com/2010/03/brekend-inhoud-van-twee-rotterdamse.html


Door Borknager op 2010 03 05

@Ronald Buijt:"DUS : ALLEEN AL IN DE DG HIL/S’BROEK HEEFT LEEFBAAR ROTTERDAM BIJ 5 STEMBURO’S LIEFST 148 STEMMEN MEER BEHAALD DAN MEN AANVANKELIJK DACHT. ZE ZIJN NOG NIET KLAAR MET DE HERTELLING OVERIGENS “

als dit echt waar is , dan moeten jullie inderdaad een hertelling eisen...want dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.
verkiezingen dienen eerlijk en opjectief te verlopen want anders hebben ze geen nut !


Door theodorush op 2010 03 05

Beste Mensen
Ik ben hier helemaal kapot van.
Wat worden we bedonderd.


Door therese op 2010 03 05

ik probeer strijdbaar te blijven,
maar ik heb het zo gehad met al die dubieuse dingen die gebeuren.
als nou bij de wet verboden is om met meer dan 1 in een stemhokje te gaan,en het word vastgelegt op film,waarom laten ze niet over stemmen in die wijken onder streng toezicht dan wel.
blijk nodig te zijn in dit land.


Door jessica op 2010 03 05

Het gaat hier vooral om de processen-verbaal van de stemlokalen. Indien hierin is vermeld dat de gehele bezetting van een stembureau is vervangen, wat is dan de aanleiding daartoe geweest?. Ook dat moet in dat proces-verbaal zijn vermeld.
Bij ernstige onregelmatigheden tijdens het stemmen, kan tot of herstemming of hertelling worden besloten door het hoofdstembureau waar nu bezwaar is ingesteld. Er is een verzoek ingediend namens Leefbaar om hertelling. Alleen die hertelling kan bewijzen dat er meer stemmen,(meestal volmachten), zijn uitgebracht dan dat er op de uittreksels van de bureaus als stemgerechtigden zijn vermeld, of dat er meer stemmen zijn uitgebracht door 1 stemgerechtigde die niet-gevolmachtigd is.


Door jessica op 2010 03 05

Fraude is heel makkelijk te controlleren via hertelling. Men hoeft alleen het uitgebrachte aantal geldige stembiljetten op te tellen en te vergelijken met het aantal dat op het uittreksel staat van de registers van de verschillende stembureaus. Ga desnoods in beroep bij de Afdeling Rechtspraak van de Raad van State tegen het bezwaarsbesluit. Ik heb altijd meegeteld en uitgedeeld bij verkiezingen van de LPF, dus ik kan het weten.


Door Hans_Dalhuisen op 2010 03 05

wat een ophef allemaal leefbaar kan het minieme verlies weer eens niet verkroppen niks is feilloos er gebeurt overal wel iets. maar leefbaar heeft zeker te veel naar oostbloklanden gekeken daar willen ze ook hun verlies niet erkennen. die paar kleine incidentjes leveren echt niet zo veel stemmen op. stelletje drammende kleuters die hun zin niet krijgen. word hier kotsmisselijk van. wat een ophef zoek liever samenwerking en doe wat voor de stad in plaats van de sfeer zo te verpesten leefbaar toont weinig respect voor de kiezers ze roepen nu mensen op om indianenverhalen verhalen over stembusfraude in de wereld te halen. erken je verlies en wees een waardig verliezer


Door Jos op 2010 03 05

Dus dit zou betekenen dat leefbaar alleen al door hertelling in HB/Schiebroek minimaal 148 stemmen gaat inlopen op PvdA… Zodra de hertelling in die deelgemeente afgerond is moet dit zo snel mogelijk de landelijke media halen! Zo kan het balletje misschien gaan rollen om meer hertellingen te doen, en eigenlijk herstemming. Als het LR dit jaar niet lukt om in B&W;te komen dan wordt het heel lastig over 4 jaar… gezien de overbekende demografische verschuivingen.
Beste Ronald Buijt e.a., heel veel succes met deze strijd!


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

De hertelling in HB/schiebroek betrof de zetelverdeling deelgemeente inzake de restzetel!!!!


Door Gromit010 op 2010 03 05

Rotterdam 5 maart 2010

Betreft: oproep waarnemers Rotterdam verkiezingen 9 juni 2010

Geachte Rijksoverheid te Den haag

Zoals U wellicht heeft kunnen vernemen in diverse media of partijen in Rotterdam, zijn er op grote schaal meerdere malen kieswetten overtreden. Het gaat hier met namen over het feit dat via video en foto materiaal vast is te komen te staan dat:

Medewerkers van stembureaus met name in Rotterdam Delfshaven, Feijenoord en Charlois zelf ter plaatse machtigingen hebben ingevuld dan wel kopieën gemaakt voor de bijbehorende stem machtiging.

Deze medewerkers meerdere malen hebben toegelaten dat twee volwassen kiesgerechtigde mensen zich samen een stemhok bevonden zonder dat er sprake was van enige vorm van slechtziendheid, blindheid of invaliditeit.

Er in verschillende stembureaus met name in achterstand wijken met veel allochtone stemgerechtigden partij materiaal aanwezig was hetzij pamfletten, buttons etc wat kan lijden tot keuze beïnvloeding van een stemgerechtigd persoon.

Ook doen er verontrustende geruchten de ronde dat er mensen in de omgeving van bepaalde stembureaus op enig dringende wijze andere mensen van meestal dezelfde bevolkingsgroep hebben gevraagd op een bepaalde partij te stemmen en veelal een bepaald persoon.
Dit verklaard wellicht berichten in de lokale media dat met name bij de Partij van de Arbeid in Rotterdam mensen met een buitenlandse komaf op de kieslijst meer voorkeurs stemmen hebben mogen ontvangen dan autochtonen personen op de kieslijst evenals de lijsttrekker Dhr D. Schrijer.

Geachte Rijksoverheid, over de feiten evenals de geruchten die de ronde doen maak ik en vele met mij zich zeer zeer veel zorgen. In 2006 is bij de gemeenteraadsverkiezingen soortgelijke probleempjes vast komen te staan alleen niet deze hevigheid en grote schaal als recentelijk.

Hierbij het verzoek en de oproep voor nationale dan wel internationale waarnemers op woensdag 9 juni 2010 in Rotterdam, om te voorkomen dat we opnieuw deze zorgelijke toestanden mogen ervaren.


Door Rob Veldman op 2010 03 05

Zoiets verwacht je hooguit in een of ander Afrikaans of Zuid Amerikaans land.
Nederland glijdt gewoon af(als ze nog niet is afgegleden)

@Therese je weet toch dat de lievelingetjes en knuffels van de pvda méér rechten hebben dan Nederlanders. Daarom doen ze dingen die eigenlijk voor de ‘normale’burger verboden zijn.

Kijk ook maar naar de ziekenhuizen die op stelten worden gezet(pas nog in Schiedam) waar ze ook met grote aantallen eisen stellen.

Dit hebben we zonder uitzondering allemaal aan de Partij van en voor de Allochtonen te danken. Voor de tegenstanders van LR: Zo denken die pvda ‘ers in Enschede,Helmond enz er langzamerhand ook over.


Door Gromit010 op 2010 03 05

OPROEP Medestanders gezocht voor een te organiseren ..vreedzame.. demonstratie tegen de aangetoonde verkiezingsfraude in Rotterdam op DONDERDAG 16 MAART wanneer de huidige gemeenteraad hierover vergaderd. 

WETTEN ZIJN WETTEN
FRAUDE IS FRAUDE

IEDEREEN heeft recht op eerlijke verkiezingen

We zijn nog op zoek naar mensen die samen in een team willen helpen om deze oproep verder te verspreiden via internet en dergelijke.

Laat jou protest samen horen en voorkom dat deze fraude in de doofpot verdwijnt door mensen die daar zelf voordeel bij hebben!
Reacties: svp naar


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

gromit010,
Op 9 juni heb je deze toestanden niet omdat er dan verkiezingen voor de 2e kamer zijn.
Dat betekent dat er dus veel minder mensen komen omdat je in afwijking van de verkiezingen voor de gemeenteraad de Nederlandse nationaliteit moet hebben. Bij deze afgelopen verkiezingen mochten alle ingezeten van de gemeente stemmen.

Daarnaast roep je op om te demonsteren tegen de aangetoonde stemfraude.
Voor alle duidelijkheid er is nog steeds niets aangetoond er bestaan aanwijzingen dat er zaken zijn gepasseerd die niet volgens de kieswet zijn.
Dat moet onderzocht worden,zonder meer en indien nodig moeten er maatregelen volgen.
Maar oproepen tot demonsteren is heel gevaarlijk want dat kan ook gigantisch uit de klauwen lopen.
Voor hetzelfde geld zijn er een paar idioten die denken we gaan morgen rellen en dan krijgt die of die de schuld
En wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Heb je ook vergunning aangevraagd of met LR overlegt hierover?
Of denk je dat er niet met alle sites wordt meegelezen door bureauro stiekum?
Kijk je moet het zelf weten, het zal mij een rotzorg zijn,ik blijf morgen wel weg uit de stad voor alle zekerheid,maar speel je niet met vuur en welke dienst bewijs je lR hiermede?


Door bibi op 2010 03 05

woensdag, stemdag. Mijn familie moest in het deelgemeentekantoor Delfshaven aan het Looijershof stemmen.
Bij binnenkomst stonden er in stemhokje nr. 1 twee personen.
In het stemhokje van mijn oom lag een folder van de PvdA, met foto’s.
Bij vertrek stonden er in stemhokje nr. 4 ook 2 personen.
En de mensen achter de tafel, die suften door


Door willem1940 op 2010 03 05

Ha, op 9 juni zal het minstens zo erg worden (en niet alleen in Rotterdam) uit on- en antinederlandse angst voor PVV.


Door Hans_Dalhuisen op 2010 03 05

wat maakt 2 mensen in een stemhokje nu uit. het gaat om het aantal uitgebrachte stemmen. en dat toont het verlies aan van leefbaar. Marco trek een groen uniform aantrekken met bijbehorende pet en naar onze oosterburen vertrekken. we hebben nog wel een paar 65 jaar oude uniformen. fraude wat een onzin die man is echt staatsgevaarlijk.  ga maar vast oefenen met je rechterarm Marco


Door Borknager op 2010 03 05

nou...inderdaad , wat maakt ‘t nou uit of ze een analfabetisch familielid aanwijzen wat-ie aan moet kruisen.....
of ze ‘m dat nou thuis op ‘t hart drukken of in’t hokkie....

wel wel noodzakelijk is , is dat de stemmen goed geteld worden....

LR heeft gewoon niet zo goed geboerd als dat ze zouden hebben willen boeren...en dat is een harde dobber voor ze…
schijnbaar....

vorige maal hebben ze’t ook al verziekt..

ik kan me best voorstellen dat ze’t even zuur hebben....’t zijn ook maar mensen.

nou ja , over 4 jaar nog een kans....


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

De volksvertegenwoordiging heeft een paar jaar terug de kieswet op een aantal punten aangescherpt o.a inzake de hertellingen.
Zo dient er onder meer sprake te zijn van aantoonbare fraude.
Onregelmatigheden wil niet zeggen dat er gefraudeerd is, engeven geen aanleiding tot hertelling of ongeldig verkaring
Tot nu toe heeft men (LR) geen bewijs van fraude geleverd alleen vermoedens uitgeroepen.
Ik ben allen verbaasd dat hoe langer hoe meer mensen van alles hebben ondervonden en dat er geen enkel bewijs is van fraude.


Door Henk Rotterdam op 2010 03 05

Medewerkers van stembureaus met name in Rotterdam Delfshaven, Feijenoord en Charlois zelf ter plaatse machtigingen hebben ingevuld dan wel kopieën gemaakt voor de bijbehorende stem machtiging.
Leg dat eens uit welk copie, voor welke machtiging ?
Hoe zit dit in elkaar ?
Graag een reactie ?


Door Waarnemer op 2010 03 05

Ik kwam nog es eventjes kijken en ja hoor! Ze zíjn er weer. De inhoudlozen die verwijzen naar WO-II.


Door theodorush op 2010 03 05

Henk,
Als na het hertellen van 1/3 van de stembussen je al 148 deelgemeentestemmen bent benadeeld,is het niet vreemd dat ook de stemmen voor de gemeenteraad opnieuw geteld moeten worden.En al helemaal als dat werk door dezelfde ploeg is verricht.Dit is logisch en eerlijk,daar zijn we allemaal toch voor?


Door willem1940 op 2010 03 05

Hè? De “ploeg” zelf opnieuw de eigen foutenfraude laten tellen, slager die zijn eigen vlees keurt?


Door willem1940 op 2010 03 05

* correctie: fouten/fraude


Door indapinda op 2010 03 05

nou ik snap er dus echt niks meer van het is toch duidelijk dat er van alles mis is gegaan bij de stemlokalen je zou toch denken dat de PVDA daar ook van achter zijn oren zou krabben maar ze zijn zo stil dat je ga denken dat het voor op gezet spel is geweest.
en dan zeggen wij gaan niet met LEEFBAAR samen omdat die een bevolkings groep discrimineren maar de PVDA doet dit landelijk omdat ze ons als kiezers uit sluiten dit mag geen democratie meer heten
PASTORS moet gewoon blijven anders is het eind zoek laten we anders een demonstratie organiseren of mag dat ook weer niet van (onze) burgervader mensen kom in actie en laat dit niet gebeuren


Door Rob Veldman op 2010 03 05

Willem wat die slager betreft je bent me net voor.

Die stemmen behoren zonder een schijntje partijdigheid geteld te worden.


Door Pantera op 2010 03 05

"pantera, nogmaals, wie heeft het hier over steriliseren? JIJ dus.

De realiteit is voor sommige moeilijk te aanvaarden, hoe denk je dat zwarte scholen ontstaan, kinderen komen op 4jarige leeftijd binnen en spreken geen woord nederlands, omdat vader niet goed vind dat moeder nederlands leert (ja dat weet ik toevallig)
De school moet het dan maar oplossen, die ouders verdommen het om ook maar enige moeite te doen om hun kind ook maar de basis van te taal te leren, daar is de school voor vinden ze. “”
ik quote een eerder bericht, ik wil even duidelijk maken dat steriliseren niet mijn idee is nederlands leren wel


Door Richard van den Bovenkamp op 2010 03 05

In mijn deelgemeente Delfshaven heeft een Turkse coupe plaatsgevonden en daar schaam ik mij kapot voor. Hoe moet ik dit verklaren naar buitenstaanders? Turkije-reizen naar Delfshaven aanbieden? Nogmaals: Delfshaven staat gewoon voor lul, in heel Nederland. Verkiezingsposters in het Turks, verschillende malen stembusfraude en op de verkiezingsavond op het kantoor van de deelgemeente werd voornamelijk Turks en Marokkaans gesproken. PvdA’ers schermen met het gevaar van Wilders en ik scherm niet, maar geef de feiten weer en geef aan dat de autochtonen in Delfshaven nu definitief in de minderheid zijn gedrukt. Bedankt, PvdA, GroenLinks en CDA. Ik voel me als een toerist in mijn eigen deelgemeente Delfshaven. Ik zal echter nooit wijken. Nooit.


Door Dick op 2010 03 05

Rotterdam staat voor lul tegenover de rest van Nederland. Wat er ook heeft plaatsgevonden, het is ronduit schande.

In 2006 waren het nog slechts vermoedens, die niet bewezen konden worden of bewezen mochten worden.

Als je op deze wijze de grootste partij moet worden, dan ben je Rotterdam niet waard.

Het zou de PvdA sieren als JUIST NU, nu er blijkt dat er gerede vermoedens zijn, dat er gefraudeerd is, om samen met Leefbaar een college te vormen, om te bewijzen dat men SAMEN KAN REGEREN.

Dus hierbij een oproep aan de PvdA, stap over die arrogantie heen en ga WEL praten met Leefbaar en pak samen de problemen aan van deze stad.

groet,


Door Richard van den Bovenkamp op 2010 03 05

En dan durft Groen Links ook nog te beweren dat het lijkt alsof Leefbaar een wig probeert te drijven tussen ‘wit’ en ‘zwart’. Laat ze lekker ongegeneerd de tyfus krijgen.


Door hanscg op 2010 03 05

Jullie burgemeester mocht wel zo’n grote broek aan hebben een jaar geleden.
http://www.hetverraadvanlinks.nl/Stembussen2.htm Als het een goed bestuurder is, maakt hij zijn woorden waar en gelast een groot onderzoek of hertelling. Het zal wel niet gebeuren, PvdA is zijn broodheer.


Door Marcel 1971 op 2010 03 05

@Dick

Wat er voor en tijdens de verkiezingen zijn gebeurt; de Pvda zwijgt in alle talen.. De PvdA is blijkbaar gebaat bij fraude/corruptie.


Door Richard van den Bovenkamp op 2010 03 05

Kunnen we niet een Rotterdamse Dag van Schaamte instellen?

Drie maart, de dag dat Rotterdam definitief in vreemde handen viel.

Gecondoleerd.


Door hanscg op 2010 03 05

5 maart 2010, dag van rouw voor Rotterdam.
RIP


Door Robbie op 2010 03 05

We weten allemaal dat als leefbaar aan de macht komt er een motie wordt ingesteld tegen onze slappe burgemeester. Met zijn (zeer overwogen)beslissing heeft hij dit eigenhandig weten te voorkomen. Waarom slapende honden wakker maken in de toekomstige moslim stad Rotterdam. Ben geboren in DenHaag, woon al 38 jaar in Rotterdam, altijd met veel plezier maar ik denk dat het tijd wordt om .........


Door Richard van den Bovenkamp op 2010 03 06

Wordt over vier jaar nog Nederlands op de verkiezingsavonden gesproken?

Ik ben van Nederlandse afkomst en ik woon in Delfshaven, dus ik ben in de minderheid.

Maak ik nu kans op een mooie subsidie?


Door Hans_Dalhuisen op 2010 03 06

wat lult leefbaar toch ze hebben maar 20% van de stemmen dat betekent dat 80% niet op leefbaar heeft gestemd dus 80% van rotterdam leefbaar helemaal niet ziet zitten


Door Richard van den Bovenkamp op 2010 03 06

Hoi Hans, jij hebt in ieder geval amper 1% van alle beschikbare leestekens gebruikt.


Door willem1940 op 2010 03 06

Door Hans_Dalhuisen op 2010 03 06

wat lult leefbaar toch ze hebben maar 20% van de stemmen dat betekent dat 80% niet op leefbaar heeft gestemd dus 80% van rotterdam leefbaar helemaal niet ziet zitten

Yep, maar dat geldt ook voor pevedea waarvan vermoed kan worden, ondanks de verscheidene procenten die ze vermoedelijk hebben gestolen.


Door Rob Veldman op 2010 03 06

Nee Richard helaas maak je geen kans op subsidie. Zulke weelde is alleen wegelegd voor de pvda troetels…
Bovendien zie je er veel te Nederlands uit. Mischien dat een krulletjespruikje wat helpt maar ik betwijfel het. Je kunt natuurlijk ook in elke zin die je gebruikt ‘zeg maar’gebruiken mischien dat dat je wat helpt. en als dat niet gaat kan je wellicht opperen: “Wat kijk jij”.


Door willem1940 op 2010 03 06

* Zin liep fout: herschikking, “Yep, maar dat geldt evenzeer voor pevedea, ondanks de verscheidene procenten die ze vermoedelijk hebben gestolen.


Door willem1940 op 2010 03 06

Door Razor1971 op 2010 03 05

@Dick

Wat er voor en tijdens de verkiezingen zijn gebeurt; de Pvda zwijgt in alle talen.. De PvdA is blijkbaar gebaat bij fraude/corruptie.

Heet zoiets niet “voordeelregel”?


Commentaar pagina 1 van 2 paginas  1 2 >

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.