woensdag, april 12, 2006


Govt Advisors: Embrace Islam, Tackle Allies

THE HAGUE, 12/04/06 - An unjustified fear of and aversion to Islam exists in the Netherlands. Instead of continuing to drag the name of that faith through the mud, there should be far more criticism of friendly countries such as the US, Israel and Russia, the Scientific Council for Government Policy (WRR) concludes.

WRR researcher Jan Schoonenboom is worried about “Islam-bashing” in the debate in the Netherlands. The frequently heard statement that Islam in principle conflicts with democracy and human rights is wrong, he declares. “If you, as a Muslim in the Netherlands, keep hearing only that Islam is the equivalent of violence and that you belong to a fifth column, then you feel alien. In the debate, many big words are used without being based on facts.”

“Look, for example, at the warnings of the Christian democrats (CDA) parliamentary leader Verhagen about the introduction of the Sharia. As if we in the Netherlands would then get corporal punishment! I do not know whether it is ignorance or design on the part of Verhagen, but it does not make sense and is irresponsible.” Schoonenboom was commenting yesterday on ‘Dynamics in Islamic activism’, a report by the WRR to be presented to Foreign Minister Bot today.

According to Schoonenboom “we should not be so spastic about the Sharia.” It may be that the system leads to corporal punishment in countries like Saudi Arabia and Sudan, “but under the Sharia in Morocco, family law has been reformed, very much to the advantage of women’s rights.” The Sharia for Muslims is comparable to the Ten Commandments for Christians, in the researcher’s view. “It is God’s plan for human nature.”

The WRR researcher wipes the floor with Islam critics such as MPs Hirsi Ali, Wilders and Verhagen, law philosopher Afshin Ellian and Rotterdam politician Marco Pastors. “They often play on gut feelings in the debate. On fear of Islam and of Muslims. You also see that in the debate on the accession of Turkey to the EU, this country is made out to be much more Islamic than it is, and Europe much more Christian that it really is.”

Schoonenboom advises “an adventurous foreign policy” for the Dutch government. “We must support the moderate Islamic powers much more, such as the Muslim Brotherhood in Egypt and Hezbollah in Lebanon, instead of secular movements without prospects in Muslim countries. We must talk to the Palestinian regime of Hamas. They are democratically elected. It is a terrorist movement, but so was Arafat’s PLO. And the IRA in Ireland.”

“On the other hand, we must be much more critical regarding our friendly countries. We must address Russia more forcefully on human rights violations in Chechnya, Israel for its decades of ignoring UN resolutions and the US regarding Guantanamo Bay. In the Netherlands, there has practically never been a debate on the reasons for the invasion of Iraq and the Dutch support for this.” (...) “We must also get rid of hypocrisy. We protest if one Christian is sentenced to death in Afghanistan, but what do we do if it is a Muslim?”

Schoonenboom denies that the WRR report is naive. It is a reaction of “a real fear of dangerous developments. Do we want to go on living in a land that is plagued by fear of attacks? A cultural change is needed here. The Netherlands cannot save the world, but we can try to influence EU policy. The battle against terrorism has got out of hand, is getting the characteristics of a clash of civilisations. (...) Bush is said to be considering attacking Iran or Syria. What in God’s name are we doing?”




Door Dekker op 2006 04 12

Je zal toch het lef maar hebben de sjaria te vergelijken met de christelijke tien geboden. En dan ook nog zeggen dat het WWR rapport niet naief is.

Er moet hier een cultuuromslag komen.
Nederlandse rechtsstaat met een vleugje sjaria of andersom.

Shame on you Schoonenboom. Take a plain to Turkye and don’t come back please/


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

De linkse abjectie zit werkelijk overal in verweven. Shame on you mr. Schoonenboom. It’s a bloody shame and don’t think you’ll get away with it.


Door Maya op 2006 04 12

Laten we prof. dr. Hans Jansen dat varkentje Schoonenboom maar laten wassen.
Als leek zie je zo al dat Schoonenboom niet weet waar hij over spreekt/schrijft.


Door dercks op 2006 04 12

wellicht kan schooneboom eens een weekje op vakantie naar Iran:

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=657&titel;=Iran_een_verassende_vakantiebestemming


Door Michiel de Ruyter op 2006 04 12

WRR--privatiseren, en wel morgen. Moeten ze hun waanzinnige plannen proberen te laten financieren door de private sector, in plaats van op kosten van de belastingbetaler.


Door ron2005 op 2006 04 12

Persoonlijk denk ik dat xenofobisch rechts zijn langste tijd weer eens heeft gehad in de politiek ...

Langzaam komen we er met zijn allen tot de conclusie dat 4 jaar Fortuynistische flinkheid bitter weinig heeft opgeleverd, en des te meer schade heeft opgeleverd.

Groet,
Ron.


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

Vergeet niet Ron dat links in de grote steden heeft kunnen scoren dankzij de geimporteerde achterban die op slinkse wijze werd gemobiliseerd. Zelfs met tegenwind van de media zijn de Fortuynisten niet klein te krijgen.

Schade? Niet zaken omkeren he Ronald!!!!


Door dercks op 2006 04 12

Ja Ron, schuif de feiten maar weer aan de kant en drijf verder op je rooie wolk.. Welterusten.

Tussendoor stak een Antiliaan een bejaarde dood....

Tja ik met een buitenlandse vrouw en buitenlandse vrienden ben xenofoob… pfff tuurlijk ron, roep maar wat, maakt verder niet uit…

Alles wat je wilt is dat we vooral niet mer zeggen waar het probleem zit. Gewoon weer in die diepe rooie la met alle problemen…

Help liever je partijgenoten in de raad met een cursus Nederlands dan kunnen ze Van H. ook verstaan


Door ron2005 op 2006 04 12

@rew

Leefbaar Rotterdam heeft haar verkiezingsnederlaag helemaal aan zichzelf te wijten. Dat weet je best.

@dercks

Inderdaad, een bejaarde man is op het Prinsenplein (bij mij in de buurt) doodgestoken.

Van Leefbaar Rotterdam had ik begrepen dat de stad stukken “veiliger” was geworden na 4 jaar Fortuynistisch bestuur.

En, ja, een Antilliaan. Had Marco Pastors daar niets over geroepen? Iets over dat Antillianen te prefereren waren boven moslims?

Ik ben blij dat we in ieder geval niet meer dat soort quasi-diepzinnigheden hoeven aan te horen ...

Groet,
Ron.


Door dercks op 2006 04 12

Het is ook aantoonbaar veiliger geworden. Dat soort feiten zijn maar moeilijk te accepteren voor linkserts Ron. Heb jij iemand horen zeggen dat het nu veilig genoeg was???? Zo veilig dat zelfs links weer in het college kon komen??? Heb ik niet gehoord. En voor mij is er een groot verschil tussen crimi’s die mekaar omknallen en een BEJAARDE doodsteken. Hoorde ik daar iemand schande roepen op het voorstel van Verdonk om dat soort tuig terug te sturen??? Ja natuurlijk de Wouter B’s van deze wereld laten leiver bejaarden overhoop steken dan dat ze boos worden op criminelen.

Truste Ron


Door Dick op 2006 04 12

Dit rapport kan rechtstreeks de vuilnisbak in. Wat een onzin.

groet,


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

Mijns inziens is van een verkiezingsnederlaag geen sprake.
Een kroonprins met Pim potentie die 14 zetels binnensleept in een stad waar vroeger de mouwen nog werden opgestroopt is een wereldprestatie. Ik denk dat Marco zonder de scherpe kantjes niet eens de tien had gehaald.
Om Marco tot slot te citeren: “Voor het eerst in 40 jaar viel er weer wat te kiezen”. Angsthaas van Heemst heeft blijkbaar moeite met de uitslag. De ultieme lafaard.


Door ron2005 op 2006 04 12

@dercks

Links komt in het college omdat Leefbaar het mandaat wat ze in 2002 kregen vna Pim Fortuyn, heeft weggepolariseerd.

Met de hulp van die allochtonen die traditioneel op CDA en VVD stemden (bv de ondernemers, waaronder turken, marokkanen, surinamers, etc ) had het vorige college het kunnen redden.

Maar Leefbaar heeft 4 jaar lang tegen ze aangeschopt, en op 7 maart, hebben ze LR simpelweg teruggeschopt ... In de oppositie.

Dat is de verklaring. Maar dat wist je al lang, heh?

Groet,
Ron.


Door Dekker op 2006 04 12

Bos heeft zijn taktiek niet alleen in Rotterdam toe laten passen Ron. Ook in gemeenten waar geen Leefbaar in het college zat.

Dus je gaat mank met je verhaal.


Door ron2005 op 2006 04 12

@dekker

Beter lezen.

Ik had het niet over andere gemeenten, alleen over Rotterdam.

Groet,
Ron.


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

De allochtone ondernemers hebben het verschil niet gemaakt Ron. Daar zijn ze in getal te klein voor. Het verschil is gemaakt door manipulatie van de allochtone massa.


Door Dekker op 2006 04 12

Ron het gaat om de gebruikte taktiek van stemmen verzamelen. Ook in Rotterdam.

Ik proef dat pvda zoveel mogelijk macht wil verkrijgen in den lande, om in 2007 de grote slag te kunnen slaan.

In DIT geval vind ik macht een negatief woord.


Door Dekker op 2006 04 12

In Rotterdam pas de pvda al langer de Bos taktiek toe. Wazig ballonnetje oplaten in de media, kijken hoe er in den lande en in de politiek op gereageerd wordt, en het datal of niet groots brengen of doodzwijgen..

Kijk toch wat Van Heemst in Rotterdam doet Ron. Rekken, terwijl iedereen allang weet wie met wie wil en wie niet. Het college had al lang en breed gevormd kunnen zijn.

Kijk er niet van op als hij het alsnog uit handen geeft.

Wat dat betreft ben ik het met RotterdamEchWell eens. Van Heemst is een ultime lafaard.


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

We leven in een schijndemocratie. De kaasstolp moet geslecht worden en de subsidiediarree moet gestopt worden. Fortuynisten zijn de enigen die het willen proberen.


Door ron2005 op 2006 04 12

@rew

De “allochtone massa” is inderdaad gemanipuleerd. Door Leefbaar Rotterdam. Mijn dank hiervoor.

@dekker

Rechts in het algemeen, en Leefbaar in het bijzonder, is gewoon een zure verliezer, dat blijkt.

Als je politiek niet aanslaat, moet je niet verbaast zijn (of blijven klagen) dat je wordt weggestemd.

Dat is democratie.

Groet,
Ron.


Door Dekker op 2006 04 12

Dat de Leefbaar politiek niet is aangeslagen geloof ik niet.

Het was not-done op Leefbaar te stemmen, dat telde beslist ook mee.


Door ron2005 op 2006 04 12

Ik kan Van Heemst’ gedachten niet lezen. Ik begrijp wel dat hij voor een fikse uitdaging staat.

Ik ben in ieder geval blij dat het oude college weg is.

Ik zie ook dat de komende 4 jaar een kans is voor Leefbaar om als partij te groeien, en echt wortel te schieten in het Rotterdamse.

Ik hoop zelf natuurlijk dat dat niet gebeurd, en dat Leefbaar (Sorensen voorop) blijft steken in het rancuneuze gevit van de laaste weken.

Groet,
Ron.


Door Dekker op 2006 04 12

Ik hoop dat Leefbaar die kans met twee handen aangrijpt.

Dat jij dat liever niet wilt is je goed recht.

En ach, Sorensen is Sorensen. N.m.m. zal hij daar zelf het meest last van hebben.

Zoals ik eerder schreef in “schrikken”.
Haat maakt meer kapot dan je lief is.


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

Leefbaar Rotterdam doet wat ze voor de verkiezingsdatum hebben beloofd. Groot respect.
Van Heemst doet aan kiezersbedrog.


Door Dekker op 2006 04 12

Dat maakt Leefbaar nog sterker RotterdamEchWell. Ik vertrouw erop dat zij dit volhouden. Met Pastors. Hij zou nog minstens vier jaar in Rotterdam moeten blijven.


Door Dekker op 2006 04 12

Sorry: Zoals ik al eerder schreef in Groen Links.............


Door JeanT op 2006 04 12

Salonsocialisten/-liberalen die van theedrinken houden zouden misschien ook maar eens een speciaal inburgeringsexamen moeten maken. Bij falen uitzetten naar geliefde Islamitische Heilstaat van keuze.

Oh ja, niet te vergeten: salongristenen die van theedrinken houden. En eigenlijk al die gesubsidieerde ‘onafhankelijke’ clubjes. Of misschien thee verbieden; het lijkt tot hersenschade te leiden.


Door RotturdamEchWell op 2006 04 12

Over salonsocialisten gesproken:

De voormalige bondskanselier van Duitsland, Gerhard Schröder, is in Moskou benoemd tot president-commissaris van een consortium dat een gaspijpleiding onder de Oostzee gaat aanleggen. Hij gaat jaarlijks een kwart miljoen euro verdienen.

In Duitsland is vooral veel kritiek geuit op de rol van de 61-jarige Schröder. Sommige Duitse politici vinden dat hij zijn positie als bondskanselier heeft gebruikt voor persoonlijk gewin. Schröder werd door Gazprom voor de baan gekozen, slechts een maand na zijn aftreden in november. Critici denken dat zijn warme relatie met de Russische president Poetin achter de benoeming steekt.

De ware aard van het hypocriet links geboefte komt weer eens boven drijven.


Door ellen op 2006 04 12

http://www.gregoriusnekschot.nl/cartoons.html

Ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,!


Door frans01 op 2006 04 13

en dan weer effe terug naar de topic???

steun aan hamas, hezbollah ed?
politiek aanspreken van israel, amerika en de russen?

sharia invoeren?

is die man imam of zo???


Door Dekker op 2006 04 13

Ja Ellen, en nog steest geen enkel bericht in de media over het vermeende concentratiekamp in China.

Wouter Bos zal er binnenkort wel mee komen. Als “eerste”. Maar goed, als het maar onderzocht wordt.

Ach Frans, Schoonenboom wordt ook maar gestuurd. En de pocketwasser laat zich schijnbaar maar wat graag sturen.


Door tiemen op 2006 04 13

Wetenschappelijk ? Lariekoek. lees de laatste zin van dat ‘rapport’: “What in God’s name are we doing?”

Welke God zou die nep-wetenschappelijke Schoonenboom eigenlijk bedoelen ?

Heeft hij het over:

God 1 ?
of
God 2 ?
of
God 3 ?
of
God 4 ?
of
...... ?

Toch niet slecht voor een puur linkse cultuur-relativist die blijkbaar zo wanhopig is geworden van zijn eigen vastgelopen intellectualisme en cultuur-relativisme dat hij als mislukt pseudo-wetenschapper zich is bezig gaan houden met de grote “gods-vraag”.

Ephimenco in trouw vandaag:
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article281365.ece/Ephimenco+/+Het+militante+islam-rapport


Door tiemen op 2006 04 13

Yesss, let’s embrace Islam Mr. Schoonenboom.

Ik was in Aswan Egypte toen de gekaapte vliegtuigen zich in de wtc towers boorden, nou, party time hoor ! het was een spontaan en onvergetelijk vreugdevol straat-feest daar in Aswan, het werd nog laat.

(Allah is the greatest. Allah is the greatest.)

----

Text of Flight 93 Recording
Wednesday, April 12, 2006

The following is a transcript of the cockpit voice recorder aboard United Airlines Flight 93. All times are in EDT on Sept. 11, 2001. Text in parentheses was translated from Arabic. “Unintelligible” indicates that the tape couldn’t be transcribed.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,191520,00.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4904402.stm


Door Geert Geel op 2006 04 17

Beste Marco, het loont de moeite om eens contact op te nemen met de secularistische Alevieten. Als er ergens licht gloort aan het eind van de islamitische tunnel, dan zul je het daar vinden.

Is de PvdA het gratis openbaar vervoer voor de koranvrezende moslims, laat LR dan een kaartje ritselen voor de enige moslims die de kwalificatie ‘democratisch’ verdienen.


Door Maya op 2006 04 17

Hartelijke felicitatie voor Sorensen voor het behalen van de eervolle 2e plaats in de Nederlandse Geschiedenis Kwis.


Door Abdul op 2006 04 17

Marco,

Ik vind het jammer, dat je dit zonder eigen commentaar plaatst.

Leon de Winter heb ik zeer hoog zitten, Heeft durf en intellect om gewoon voor de gerechtvaardigde joodse zaak te vechten!

Is heel wat anders dan een Max van Weezel van VN, Harry de Winter of Ed van Thijn. Vlak voor hun dood zullen zij inzien, dat zij Israel verraden hebben.

Dat zeg ik als niet Joodse jongen. Heb me enigszins in de zaak verdiept. Had jarenlang een Joodse vriendin. Heb gewerkt voor prof Heertje, moeilijke man maar voor wie ik nog veel respect heb. Net zoals een prof Uri Rosendal.

Toch zag ik in de reacties een die mij wel aansprak. Namelijk: is de door hem beschreven Islam, wel de Islam die wij hier aantreffen?

Welnu, ik ben wat minder pessimistisch dan bijvoorbeeld een Geert. Zeker de Turkse Moslims en hun imans zijn niet extreem. Marokkanen blijft een moeilijke zaak. Verdonk moet er een aantal Imans morgen nog uitdonderen! Opschieten graag,mevrouw Verdonk!

Het gevaar is, dat wij een soort zich zelfvervullende voorspelling gaan creeren. Zo van : o’ u bent Moslim u zult wel een Bin Laden in vermomming zijn.

Zou een slechte zaak zijn. Vergeet niet, dat tot voor 20 laar terug in dit land nog iedereen netjes bij zijn eigen geloof bleef.

Ikzelf ben nog voor afvallig katholiek uitgemaakt door een (op zich sympatieke)
pater toen ik twijfelde aan de maagdelijkheid van Maria.

Kom ik op Marco en de politiek. Je wilt je kruit drooghouden. Toch denk ik, dat je bij de VVD het beste voelt en daar jouw talenten kunt manifesteren. Dat bedoel ik niet gemeen ofzo.

Ik blijf wel achter en zoek naar een sociaal alternatief voor de PvdA en het CDA. Wel keihard en echt keihard op veiligheid en integratie. Met mij velen denk ik.

Met Ronald voel ik mij wat dit betreft meer vertrouwd, hoewel hij het gezien zijn gezondheid niet meer kan trekken.

Wat wordt het Marco?


Door ohthedrama! op 2006 04 17

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard!” (de heere Jezus himself in Mattheus 10:34)

“Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.” (aldus het vredesprinsje in Lucas 19:27)

“De straf op homosexuele omgang is de dood voor beide partijen. Zij hebben het oordeel zelf over zich gebracht.” (sharia, o nee, Leviticus 20:13)

“Hij spreekt het vonnis over de ongelovigen uit en de lijken stapelen zich op. Hij vernietigt hen, waar zij ook zijn.” (zo hoort het dus, volgens Psalmen 110:6)


Door marjan op 2006 04 17

Ohthedrama;leuk die bijbelcitaten.
1.Lucas 19:27:dit is een gelijkenis, een verhaal dus, over een rijk man, met 10 dienstknechten.Het is geen bevel of leefregel van Jezus.
Iedereen die een gelijkenis letterlijk neemt, moet zich na laten kijken.
2.Leviticus is uit het oude testament, niet iets van Jezus dus.
3.Psalmen:idem dito.

Matheus 10:34:dit in samenhang met 10:35 ,10:36, 10:37 en 10:38.
Het gaat hier om het navolgen van Jezus:dit gaat zelfs boven het volgen van vader, moeder, zoon of dochter.
Zelfs gaat het boven het eigen leven:En die zijn kruis niet op zich neemt en mij navolgt ,is mij niet waardig.

Leuk geprobeerd ohthedrama:bedoeld om te laten zien dat het christendom in de kern even gewelddadig is als de Islam?


Door Geert Geel op 2006 04 17

ohthedrama:

TEL AVIV - Een jonge Palestijn heeft maandag de eerste zelfmoordaanslag gepleegd sinds de radicale groepering Hamas de Palestijnse gebieden bestuurt. De dader, verbonden aan de Islamitische Jihad, sleurde negen mensen in zijn dood mee. Tientallen mensen raakten gewond.”

----

Was het wandelende strijkertje van 16 een christen? Een vroom misdienaartje dat meende een cadeautje af te leveren namens de Paashaas? Nee. Het was de zoveelste soldaat van Allah. Zoals altijd....

Overigens is het duidelijk dat jij niets van de islam weet, want de moslims beweren namelijk dat zowat alles wat er in de bijbel staat, gelogen is. Bij elkaar verzonnen en/of manipulatieve vervalsingen van het woord van god.

Dat zal dan ook wel gelden voor de door jou aangehaalde overleveringen, denk je niet?


Door mozabel op 2006 04 18

Wat er in de Bijbel of Koran of weet ik veel wat voor geschriften je nog meer heb waar je iemand mee om de oren kan slaan doet voor mij niet terzake voor de samenleving als geheel, het gaat om: accepteer je de samenleving en cultuur van het land waar je leeft; of niet.Zo niet........briefje tekenen dat je deze samenleving niet wenst en..............
zoek dan je heil in je thuisland.
En er ik geen verdrag ter wereld die je uitzetting als illegaal beschouwen zal.


Door Maya op 2006 04 18

Jullie vergeten allemaal dat Sorensen vanavond op Nederland 3 op de 2de plaats is geeindigd voor de Nationale Geschiedenis Kwis.
Een bijzondere prestatie als je beseft dat de presentator en de jury heel erg tegen hem waren.


Door Dekker op 2006 04 18

Othedrama:

Bijbelteksten misbruiken om anderen te kwetsen. Hoe diep kun je zinken. Hoe diep ben jij gezonken. Zijn je argumenten op?


Door Cernunnos op 2006 04 18

@ Othedrama
Pulp Fiction fan?


Door Geert Geel op 2006 04 18

"Aboutaleb: boerka uit en solliciteren.”

Typisch Aboutaleb. Het zoveelste schot voor open doel. Maar wat kan je dan ook verwachten van iemand die zijn ideologie beschrijft als:

“De islam is niets meer of minder dan een afsluiting van wat eerder met het jodendom en het christendom is begonnen.”.

http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/1840

Zegt genoeg lijkt mij. Iedereen weet wat met ‘niets meer of minder’ wordt bedoeld. Iedereen weet wat het woord afsluiting betekent en iedereen weet wat er met het jodendom en het christendom is begonnen: de Westerse normen en waarden.

Volgens Aboutaleb is de islam dus de onbetwistbare uitkomst van de spirituele evolutie.

What’s new!.

Maar in iedere geval weten we nu ook waar een zogenaamde ‘gematigde’ moslim voor staat. Voor precies hetzelfde als waar Mohammed B. ‘het’ allemaal voor doet: de islamisering van het Westen. Alleen de door hem geadopteerde methode is anders.

Mohammed B., gebruikte net als zijn voorbeeld en naamgever het zwaard als instrument, Aboutaleb ziet de voorovergebukte PvdA als het gratis openbaar vervoer richting het Binnenhof.

Dit Boerka-verhaaltje is dus het zoveelste rad dat ons voor ogen wordt gedraaid. Moet de volgende reactie opwekken:

“Ooooh, zie je wel, die moslims zijn zooooo gematigd, die zijn helemaal niet zo gevaarlijk als de racist Wilders ons wil doen geloven. Islam staat voor vrede. Echt waar!”


Door Dekker op 2006 04 18

Maar het (gepikte) idee van Aboutaleb wordt straks wel als zijn idee ingebracht en uitgevoerd. Het komt immers van de “juiste” kant.


Door Geert Geel op 2006 04 18

Zal best Dekker. Dat zijn misschien tien uitkeringen minder. Maar de propagandamachine heeft weer goed gescoord.

Laat Aboutaleb het dragen van de boerka nou eens luid en duidelijk veroordelen. In het openbaar. Dat zou tenminste een stap in de goede richting zijn.


Door frans01 op 2006 04 18

uhm, een vrouw die een burka draagt, zou die uberhaupt van haar man mogen werken?? zou die uberhaupt zonder haar man naar buiten mogen enandere mannen ontmoeten??

of hebben we hier te maken met een rechtvaardiging van lekker thuis blijven en claimen?


Door Dekker op 2006 04 18

Geert, eerst zijn het misschien tien uitkeringen minder, maar het wordt wel een halt toegeroepen. Alleen gaat weer de verkeerde met de eer strijken. Aboutaleb is net als Bos. Uiteindelijk nemen zij geen stelling. Kan ook moeilijk als je geen visie hebt. Maar wat erger is, zij zijn daardoor niet verantwoordelijk te stellen. Uiteindelijk vangt de verkeerde de klappen weer op.


Door Geert Geel op 2006 04 18

Je hebt volkomen gelijk frans. Werken mag ze natuurlijk niet. Een uitkering halen wel overigens. Geloof dat maar.

Aboutaleb is en blijft vooralsnog een islamitisch vat vol holle retoriek....


Door ohthedrama! op 2006 04 19

TEL AVIV - Een jonge Palestijn heeft maandag de eerste zelfmoordaanslag gepleegd sinds de radicale groepering Hamas de Palestijnse gebieden bestuurt. De dader, verbonden aan de Islamitische Jihad, sleurde negen mensen in zijn dood mee. Tientallen mensen raakten gewond.”
-----------------------

Wat heeft Israël gedaan in de 2,5 week sinds de vorige aanslag?

26 Palestijnen gedood, waaronder 5 kinderen.
161 Palestijnen, mannen, vrouwen en kinderen, verwondt.
369 razzia’s uitgevoerd, voornamelijk op de Westelijke Jordaanoever.
Gaza is aanhoudelijk gebombardeerd, en afgesloten zodat er voedselproblemen zijn.
Volgens de VN heft Israël tussen 30 maart en 12 april op Gaza gedumpt:
- 2300 artillerie en tankgranaten
- 34 raketten

Maar wat maakt het uit hè het zijn toch maar kankermoslims nietwaar…


Door Dekker op 2006 04 19

Doe normaal drama en stop dat misselijke getrap. Elk slachtoffer is er een teveel!!!!!

Zou prettig zijn als de media alle nieuws uit die streek objectief zou weergeven. Maar dat is ijdele hoop.


Door ohthedrama! op 2006 04 19

Die hoop is net zo ijdel als u het wil hebben. Nieuws wordt gemaakt, niet geboren. Eenzijdige verslaggeving en omissie is ook een vorm van liegen.


Door Geert Geel op 2006 04 19

ohthedrama, als er al kankermoslims zijn, dan zijn het de soldaten van allah die willens en wetens hun raketten afvuren vanuit drukke woonwijken, in de hoop dat de terugvurende Israëliërs zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken. Betere propaganda bestaat er niet.

Als jij je echt zoveel zorgen maakt om de Palestijnen, waarom ga je dan niet eerst die paar honderd miljoen euro van die arme mensen ophalen die nu volkomen illegaal op de Parijse bankrekening van mevrouw Arafat staan?


Door ohthedrama! op 2006 04 20

Bent u wel goed bij uw hoofd? Palestijnen willen juist vermoord worden? Ik maak het raar mee hier, maar dit spant de kroon. Bent u soms ook van LR?
En ik heb inderdaad laatst nog een email gekregen van mevrouw Arafat over dat geld.


Door Auteur op 2006 04 20

Otherdrama… mensen die zichzelf opblazen hebben kennelijk geen probleem met de dood.

Ik weet niet of jullie de foto van de (jonge) terrorist gezien hebben die zich deze week in tel Aviv opblies ... Een jongen nog om te zien… En er worden aan de lopende band “kinderen” of in elk geval jonge mensen gebrainwashed om zelfmoordaanslagen te plegen. Ik zie het de top-hamas leden niet doen. (zou wel lekker opruimen).

Palestijnen laten hun kinderen met stenen naar soldaten gooien…

Ik zal niet zeggen dat Israel en haar leger alleen uit engelen bestaat, want ook daar gaat men wel over de schreef. Maar ik denk dat er over de grote lijn wel een flink verschil is tussen het beleid van Israel dat probeert gericht militanten uit te schakelen, waar het bij de Palestijnen juist beleid is om gericht zo veel mogelijk burgerslachtoffers proberen te maken.

Je kan de palestijnen, en dan nu vooral Hamas van alles verwijten, maar niet dat ze intelligente politiek voeren of briljante militair strategen zijn. 

Israel is militair gezien veel sterker, en die aanslagen doen behalve flinke emotionele en financiele schade het land Israel echt niet veel. Ze zijn er in al die jaren geen fluit mee opgeschoten, en hun situatie verslechterd eerder dan hij verbeterd. Het enige dat ze ermee bereiken is een groeiende populariteit van hardliners in de politiek zoals Netanyahu en Liebermann, terwijl israel juist een wat gematigder koers ging varen met Kadima. Terugtrekking uit de Gaza etc. Alle maatregelen die Israel neemt tegen de palestijnen, worden door Israel verantwoord uit het oogpunt van veiligheid en terrorisme. Palestijnen gooien dus steeds hun eigen glazen in.

Het is een cirkel van geweld… Als ik in zo’n cirkel zat, en was de zwakkere zou ik de eerste zijn die de cirkel doorbrak, niet degene die hem aanwakkerde.

Als de palestijnen nu dus gewoon eens stoppen met die op alle fronten zinloze en verwerpelijke aanslagen op burgers, dan heeft Israel dus ook ineens geen inhoudelijke argumenten voor roadblocks, muren en artillerie. Dan krijgen de Palestijnen de internationale gemeenschap mee, ipv tegen.

Geweldloos verzet onder het oog van de internationale pers is 1000 x krachtiger dan wat ze nu doen. Misschien moet de film “Ghandi” maar eens uitgezonden worden op de Palestijnse TV.


Door Geert Geel op 2006 04 20

Ohthedrama, ik heb echt geen zin om dit allemaal uit te leggen. Ga terug naar school zou ik zeggen, of lees tenminste eens een boek over deze smerige oorlog. De geschiedenis van Hamas. De propaganda.

En grap maar een flink end weg over de door de familie Arafat gestolen honderden miljoenen euro. Lachen joh! Kinderen die vuilnis eten omdat de ongetwijfeld in de hel verkerende SP-er Arafat het door het Westen gedoneerde ontwikkelingsgeld uit de zakken van zijn inmiddels totaal verpauperde volk heeft geroofd.

Nee ohthedrama, het lot van de Palestijnen interesseert jou duidelijk geen ene moer. Anders had je niet zo ontzettend lelijk gereageerd.

Jou interesseert alleen het gestook tegen Israël. Lekker links hakken op de joden. Samen met de sektarische Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg.

Of ben jij misschien maar een van de vele doorgeefluikjes van de holle linkse retoriek? Ik hoop het voor je, dan heb je tenminste nog een kans om jezelf te verbeteren.


Door ohthedrama! op 2006 04 20

Wanneer mijn kind door een Israëlier in zijn oog geschoten wordt tijdens het buitenspelen kan de dood een verlossing zijn ja. Maar als ook jij denkt dat Palestijnen graag dood willen begin ik zo onderhand te denken dat ik hier te maken heb met een club randdebielen.

Op Lebensraum na heeft Israël heeft nooit inhoudelijke argumenten gehad om de Palestijnen uit te gaan roeien.

Laten we het gewoon zo doen dan: degene die is begonnen moet het eerst stoppen. Eerlijk is eerljk is eerlijk. Ook vergeet je wie de onderdrukker is en wie de onderdrukten zijn.

Misschien moet de film “Ghandi” maar eens uitgezonden worden op de Israelische TV. En met eenzijdig denken los je een probleem alleen met bloedig geweld op.


Door Auteur op 2006 04 20

Othedrama!

Wie er begonnen is? Zoek het nog maar even na. Israel heeft de onafhankelijkheid uitgeroepen in 1948 maar wel op basis van een VN resolutie. Daarna is het direct door Egypte, Syrie, Jordanie en Irak de oorlog verklaard. En zo zijn er nog drie oorlogen geweest. Wie is er begonnen?

Dat Israel zich nu eindelijk eens terug moet trekken van de Gaza en west bank staat voor mij ook vast. Het palestijnse geweld geeft Israel echter een prachtig argument naar de internationale gemeenschap om de bezetting te laten voortduren, muren te bouwen etc. Jij verdenkt ze van een ander motief, prima maar zolang de palestijnen aanslagen plegen wordt dat dan nooit duidelijk, en hoeven ze vanuit Israel op weinig sympathie te rekenen. Israelis zien de triestheid van de situatie van de Palestijnen wel in maar als ze moeten kiezen tussen dode Joden, of arme Palestijnen in een rij bij de roadblock is de keuze snel gemaakt.

Het Palestijnse geweld heeft ze nooit een steek geholpen. Internationale druk is het enige dat ze kan helpen, en die brokkelt bij elke aanslag weer af. Dat was mijn punt, ze spelen het gewoon niet slim.

Ik denk zeker niet dat de meeste Palestijnen dood willen, maar enkelen hebben er geen probleem mee zich op te blazen. Dat is een feit, zie afgelopen maandag. Gebrainwashed door de propoganda die er daar van kind af aan wordt ingehamerd. Elk kind (beter… elk mens) dat slachtoffer is van elke vorm van geweld waar ook ter wereld is er een teveel.

Als Israel de Palestijnen uit had willen roeien was het al gebeurd. Er komen er demografisch gezien alleen maar meer, en niet minder. De Israelische staat wil nu een twee staten oplossing. Heeft zich al terug getrokken uit de Gaza, en partij Kadima wil de grenzen nu samen met de Palestijnen vaststellen. Zal geen makkelijke discussie worden, maar de wil is er bij een groot deel van de bevolking. Er zijn echter inderdaad ook een aantal extreme Joden die menen dat al het land hun bijbels recht is. Er zal ook Israel intern voorzichtig politiek gemanoeuvreerd moeten worden om de twee staten oplossing te krijgen.

Overigens was men met de Oslo akkoorden begin jaren 90 erg ver, als Arafat daar niet de stekker had uitgetrokken. Ze vragen altijd meer en meer en meer, in plaats van met stapjes in de goede richting tevreden te zijn. 

Er leven in Israel bijna 1 miljoen Arabieren met een Israelisch paspoort. Ze hebben er banen, huizen, kunnen naar school etc, en ze mogen er al jaren stemmen, ook vrouwen. Iets waar de meeste Arabische landen een voorbeel aan kunnen nemen. Joden kunnen in de Palestijnse gebieden niet rondlopen zonder levensgevaar.

De Hamas heeft in zijn oprichtingsmanifest staan dat het doel de vernietiging van de staat Israel moet zijn. Wie is er hier nu uit op uitroeien?  Ik vraag me af hoe braaf de palestijnen waren geweest tegen de joden als de militaire machtsverhouding omgekeerd was geweest. (Palestijnen onderling staan elkaar ook naar het level als ze het niet eens zijn).

Overigens hebben de omringende Arabische landen de afgelopen 50 jaar geen vinger uitgestoken om de Palestijnse vluchtelingen te helpen, in humanitaire zin. Ze wilden ze niet opvangen in hun land. Kwam ze politiek bij de VN goed uit, die slechte situatie van de Palestijnen.

Mijn punt is dat het niet slim is een geweldspiraal gaande te houden, als je vele malen zwakker bent. Ghandi snapte dat en het was bij hem uberhaupt een principe. Arafat zei dat hij het snapte maar deed vervolgens niets om de Al Aqsa brigades van zijn eigen Fatah partij te weerhouden van geweld. Mahmoed Abbas snapt het denk ik wel. De Hamas en een groot deel van de Palestijnen snapt het niet.


Door ohthedrama! op 2006 04 21

Grappig verhaal. Geeft niet hoor, er zijn heel veel gelovigen in de wereld, dus je hoeft je niet te schamen.


Door Abdul op 2006 04 21

Orthodrama, wat is hier grappig aan? En waarom geef je me elders niet de paginanummers waarop je jouw beschuldigingen richting Pim baseert.

Doe je niet! Je zit wat rond te toeteren. Je bent zeker een lollebroekstudentje ofzo/ Ik neem in ieder geval niet meer de moeite om nog op jou te reageren.

Leuter maar lekker door!


Door Geert Geel op 2006 04 22

Drie websites die goed weergeven waar deze wereld heen stuitert:

1) Het ware gezicht van Turkije

http://www.washingtontimes.com/world/20060419-093430-6919r.htm

2) De grootste politieke partij van Nederland kiest een religueze koers

http://www.nrc.nl/binnenland/article290802.ece

3) Hoe deze nieuwe koers de PvdA doet schudden op haar ooit socialistische grondvesten. Lees de reacties!

http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/3198

---------

Als ik een script voor ogen had waarin apocalyptische gebeurtenissen de geschiedenis van de mensheid dramatisch zouden veranderen, dan vormen de huidige krantenberichten een zelfs bijna overdadige prelude.


Door Auteur op 2006 04 24

Othedrama

Tja, ik vraag me af waar jij al je wijsheid vandaan haalt over de Israelische-Palestijnse kwestie.

Ben je er geweest?


Door ohthedrama! op 2006 04 24

Abdul vraag je eens af wat groter is: je weerzin om iets van Pim Fortuyn te lezen, of je geloof in zijn heiligheid? http://www.google.nl

Ach Auteur, begin eens ergens met een geschiedenisboek - als je weet wat dat is.


Door Auteur op 2006 04 25

Othedrama

Ik heb me goed in de kwestie verdiept. Lezen uit meerdere bronnen, zowel ‘objectieve’ geschiedenis boeken als Pro-joods en Pro arabische schrijvers. Ik denk dat ik een redelijk “neutraal” standpunt heb in zoverre dat het mij duidelijk is dat beide partijen zullen moeten ‘inleveren’ om een leefbaar compromis te bereiken. Ik vind ook dat dit aan de onderhandelingstafel geregeld moet worden, en niet met geweld.

Ik zie weinig inhoudelijke reacties maar vooral emotioneel geblaat van je.

Laat ik je dan maar gewoon twee simpele ja/nee vragen stellen om je een beetje op weg te helpen:

1. Vind je het plegen van bomaanslagen tegen burgers een acceptabel middel?

2. Vind je dat de situatie van de Palestijnen zelf duidelijk is verbeterd door de bomaanslagen in de tweede intifada?

Ben benieuwd of je het kan opbrengen daadwerkelijk antwoord te geven of dat er weer een krampachtig en inhoudsloos statement komt…


Door ohthedrama! op 2006 04 25

Natuurlijk moeten beide partijen inleveren. Klinkt al heel wat beter dan te stellen dat Palestijnen graag vermoord willen worden.
1. Nee.
2. De Israëlische of Palestijnse bomaanslagen?
Relaxed genoeg voor je, Auteur?


Door Auteur op 2006 04 27

Othedrama

En ik heb eerder gezegd wat ik vind dat de Israeli’s zouden moeten inleveren. Je hebt mij niet horen roepen dat Palestijnen in het algemeen graag vermoord worden. Anders zouden de kopstukken van Jihad, Al Aqsa etc zich niet zo verstoppen. Er zijn echter nogal wat “zelfmoordaanslagen”.

Als ik niet wil dat me iets overkomt, zou ik niet met stenen naar soldaten gaan gooien. Of om een chinees spreekwoord te gebruiken “De slimme mus loopt niet daar waar de tijger heerst”

Wat betreft je antwoorden.
1. Dan zijn we het daar over eens
2. De palestijnse bomaanslagen uiteraard. Een cirkel van geweld gaande houden als je zwakker bent vind ik niet bepaald handig, zie bovenstaand spreekwoord.

Zeker relaxter je reactie.


Commentaar pagina 1 van 1 paginas