Weblog van Ronald Sørensen

Ronald was fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam van 2002-2009 en raadslid van 2009-2011. Ronald is nu senator voor de PVV in de eerste kamer. Klik hier om meer over Ronalds Noorse achtergrond te lezen.

zaterdag, september 25, 2010


Ga maar rustig slapen!

Deze uitspraak is van dr.H.Colijn die het Nederlandse volk geruststelde toen Duitse troepen het Rijnland binnen trokken.
Een paar jaar later bagatelliseerde hij de annexatie van Tsjechië door de nazi's met ongeveer dezelfde bewoordingen.

Regenten veranderen niet want hun lakeien bij de Linkse pers hebben een onderzoek onder moslims van de U v A juichend binnengehaald en dat onderzoek moet bovenstaande uitspraak eigenlijk als titel voeren, want volgens de “wetenschappers” is er niets te vrezen. Nederland kent slechts ongeveer 60.000 Salafisten en die zijn niet gewelddadig, want dat zeggen ze zelf!

Ze geloven wel dat de Koran het absolute woord Gods is en dat ze daar naar moeten leven.
Ze zullen ons natuurlijk niet gewelddadig benaderen, maar ons slechts behandelen zoals dat in het moederland van de Salafisten Saoudië Arabië gebeurt. Dus geen kerken, absolute scheiding van mannen en vrouwen, invoering van de Shania, torenwerpen van homo’s, handhaven ridicule en hypocriete regels over seksualiteit en natuurlijk discriminatie van alle ongelovigen zoals het gros van de Nederlanders. Het valt dus wel mee, net als in Iran (geen Salafisten maar strenge Sjiieten) dat veel progressiever is omdat vrouwen daar wel mogen autorijden en niet helemaal gesluierd over straat moeten.
Kortom ze willen alleen maar leven volgens de regels van de Koran en wat is daar nou mis mee?

Ik heb daarom mijn exemplaar van de Koran maar weer even uit de kast gehaald, samen met het boekje “Islam voor varkens” van prof Hans Jansen.
Wat staat er over ons ongelovigen?
We zijn in verregaande dwaling, de slechtste der schepselen, onze harten zijn verroest en er ligt een sluier over (vandaar sociale zaken natuurlijk) Soera 4:167, 6:25, 83:14 en 98:6.
Wat zegt de Koran over geweld? We vermoeden het reeds: Strijden (niet geweldloos) tegen ongelovigen (8:15, 9:5, 48:16) en heidenen moeten zelfs worden gedood (2:191, 4:89 en 4:91)

Toekomstige dhimmies van de Linkse Kerk zullen nu aanvoeren dat papier geduldig is en moslims heus niet alles letterlijk zullen nemen, maar het verbod op het gebruik van alcohol staat slechts één keer in de Koran vermeld op 5:90-91 en wordt algemeen doorgevoerd. Waarom die andere veelvuldig vermelde en aanbevolen handelingen dan niet?
Zou het slechts een kwestie van afwachten kunnen zijn?

Waarom zouden die onderzoekers van de UvA er dan naast zitten. Ze hebben toch een gedegen onderzoek gedaan en 1100 moslims ondervraagt. Het antwoord daarop kunnen we ook in de Koran vinden, want liegen is toegestaan in tijd van oorlog (dat is het voor orthodoxe moslims) en liegen is ook toegestaan als je zoiets voor geloofszaken nodig vindt lees: 16:106.
Daarnaast kan worden gesteld dat de Koran nog mild is vergeleken met de Hadith (leven en gedachten van Mohammed) die ook als maatstafgevend wordt beschouwd.

Het valt dus wel mee volgens de UvA want slechts 8% (60.000) van de moslims in Nederlanders is streng islamitisch en maar 54 % vindt ook dat de Koran Gods woord is.

Met alle macht die overgebleven 38% steunen, zou ook een conclusie kunnen zijn i.p.v. : ga maar rustig slapen




Door Ronald Sorensen op 2010 09 25

Lees ook bij http://www.Kennislink.nl het hoofdstuk Salafisten, waar een andere wetenschapper veel minder geruststellende zaken schrijft. ook dat voor sommigen de islam een politieke theorie is . Maar dat wisten we natuurlijk al.


Door Esther Jelinek op 2010 09 25

Leuke link in dit verband:

http://bit.ly/dpO6O2


Door Freddy in t Veld op 2010 09 25

Populistische partijen veranderen niet want hun lakeien halen steevast altijd weer een boek van Hans Jansen uit de kast.

Grappig trouwens dat ik behoorlijk wat moslims ken die gewoon af en toe een wijntje drinken. Dat gaat Ronalds betoog.....


Door Freddy in t Veld op 2010 09 25

Die laatste zin in vorige reaktie moest natuurlijk zijn:
Daar gaat Ronalds betoog.....

Overigens blijkt wederom de eenzijdigheod van de LR.

Over de gereformeerden en de SGP maakt men (rechts) zich in Nederland blijkbaar geen zorgen. En dat terwijl de SGP het toekomstige kabinet (informeel) gaat gedogen. Daar kun je ook wel kritisch over zijn.


Door Hans Rotterdam op 2010 09 25

Wil je ook eens inhoudelijk reageren Freddy, in plaats van het steevast lukraak ontkrachten van de argumenten van LR-zijde?


Door willem1940 op 2010 09 25

Niet alle gekken zijn gevaarlijk; ik vernam nog niet over een gegriffekeerde die een (anders)denkende om zijn opvattingen naar het leven stond.


Door Freddy in t Veld op 2010 09 25

Hans,

Hoeveel inhoudelijker moet ik worden?

Ik kijk naar de moslims die ik ken en kijk dan hoe zij met de koran omgaan. Als de koran uberhaupt nog een voorname rol speelt.

Ronald Sorensen pakt een boek van Hans Jansen en gaat dan lezen hoe moslims in het ergste geval met de koran om zouden kunnen gaan.

Welke methode is beter, denk je?

“Ga maar ONRUSTIG slapen!”
Deze uitspraak is van diverse populistische politici, die het volk bang maakte.....


Door Freddy in t Veld op 2010 09 25

Overigens vind ik iedere othodox gelovige er één te veel.

Maar bang?
Nee!


Door Esther Jelinek op 2010 09 25

Wie de haatzaaiende passages in de koran en in de hadith zou doorhalen, houdt een geschift geschrift over zo groot als de Donald Duck.

CITAAT van Ronald Sørensen over de haatzaaierij in de koran:
‘’We zijn in verregaande dwaling, de slechtste der schepselen, over onze harten zijn verroest en er ligt een sluier over.  ..... Soera 4:167, 6:25, 83:14 en 98:6.
Wat zegt de Koran over geweld? We vermoeden het reeds: Strijden (niet geweldloos) tegen ongelovigen! 8:15, 9:5, 48:16’’.

Welke bron gebruikte Ronald Sørensen?
De arabist prof. dr. Hans Jansen.


Door carla op 2010 09 25

Freddy, je begint me te vervelen, iedere keer hetzelfde deuntje, we kennen je standpunt nu wel, ga even spelen ofzo.


Door Rob Veldman op 2010 09 25

Ronald ik ben inderdaad bang dat als we de islamisering die maar doordenderd niet tot staan brengen we écht over een tig aantal jaren(laten we dat tig vervangen door een concreet getal bijv.5-10 jaar) de islamideologie al overal maar dan ook letterlijk OVERAL is doorgedrongen.

Ook het toenemend aantal moslems wat de weg naar supermarkten als Hoogvliet begint te ontdekken baart mij grote zorgen. Winkels als Lidl en Action bestaan in sommige wijken al voor 98-99 % uit islamitische vreemdelingen. Voor Hoogvliet en C 1000 is dat nu nog maar ‘n procent of 2-3.


Door Rob Veldman op 2010 09 25

De Lidl en AH en ook andere winkels in Hoek van Holland vormen nog een gunstige uitzondering. Daar is maar ‘n paar procent van de clientele vreemdeling.


Door willem1940 op 2010 09 26

Nouja, Rob, alle mensen moeten toch ook eten en zo voordelig mogelijk inkopen; iemand die zich in de supermarkt niet onvriendelijk gedraagt mag van mij best buitenlander zijn.


Door Freddy in t Veld op 2010 09 26

Carla,

Je gaat liever alleen in discussie met mensen die het met je eens zijn?

Rob,

Je begint al wat beter te onderbouwen dan in de discussie over ‘broeder’ Bilal Taner. Over je feiten m.b.t. genoemde supermarkten had ik nog nooit nagedacht. Interessante zienswijze.


Door Ronald Sorensen op 2010 09 26

"For evil to flourish, all that is
needed is for good people to do nothing.” Edmund Burke

Nooit gedacht dat ik de Linkse kerk nog eens “good people” zou vinden. Vind ik ook niet want ze doen niet niets, ze helpen de islamissionarissen.


Door Henk Rotterdam op 2010 09 26

Door Rob Veldman op 2010 09 25 Ronald ik ben inderdaad bang dat als we de islamisering die maar doordenderd niet tot staan brengen we écht over een tig aantal jaren(laten we dat tig vervangen door een concreet getal bijv.5-10 jaar) de islamideologie al overal maar dan ook letterlijk OVERAL is doorgedrongen.

Ook het toenemend aantal moslems wat de weg naar supermarkten als Hoogvliet begint te ontdekken baart mij grote zorgen. Winkels als Lidl en Action bestaan in sommige wijken al voor 98-99 % uit islamitische vreemdelingen. Voor Hoogvliet en C 1000 is dat nu nog maar ‘n procent of 2-3.

Door Rob Veldman op 2010 09 25 De Lidl en AH en ook andere winkels in Hoek van Holland vormen nog een gunstige uitzondering. Daar is maar ‘n paar procent van de clientele vreemdeling.

???????????????????????????????????


Door Freddy in t Veld op 2010 09 26

Misschien moeten Rob en Ronald eens met elkaar gaan praten.

Met al die goedzakken als filiaalleiders zal ongetwijfeld de islamisering van de supermarkten doorzetten. Het ‘evil’ zal floreren.

Zolang LR geen oplossing heeft ga ik m’n boodschappen maar doen op Zuidland of zo.

O, wat ben ik bang.


Door Hans Rotterdam op 2010 09 26

het zal mij aan mn reet roesten wat de afkomst of religie van iemand is. maar zoals in delfshaven, waar de moslims en allochtonen de enorme meerderheid vormen, zijn de verhoudingen gewoonweg zoek. das net zoals de mentale gezondheid van freddy niet best.


Door Freddy in t Veld op 2010 09 26

Hans,

Ik kan me voorstellen dat die verhouding in die wijken niet lekker aanvoelt. Het is natuurlijk wel de realiteit en daar moeten dus oplossingen voor komen. LR is te vaak gericht op de schuldvraag.

Het blijft daarnaast natuurlijk jammer dat LR er zo’n eenzijdige (anti-islam en angst voor islam) politiek op na houdt en iedere mening die van hen afwijkt maar snel het stempel “Linkse kerk” opplakt.

Zelf ben ik ook niet echt links. Daar ben ik op vele punten te conservatief voor en ik ben ook niet zo van de “laat maar waaien"-politiek.

Maar zoals LR zich op stelt is niet constructief. Da’s alleen maar jammer voor de mensen die op hen gestemd hebben.

Groet,

Een leefbaar linkserige.


Door Hans Rotterdam op 2010 09 26

ik geef je op dat vlak gelijk, freddy. je zet t alleen op een weinig tactvolle wijze op de site en daaraan herken ik je lr-achtergrond wink


Door Rob Veldman op 2010 09 26

Ja Hans ook in Delfshaven zijn de verhoudingen behoorlijk zoek. Je zag het ook al aan de uitslagen van de verkiezingen.


Door Rob Veldman op 2010 09 26

Beste Willem ik zal het wat meer onderbouwen. In genoemde en andere supermarkten hoor je nog nauwelijks Nederlands want er ZIJN haast geen Nederlanders meer. Deze zijn al lang geleden de wijk uitgevlucht en wonen nu ver buiten Rotterdam. Helaas voor hen die dachten daar rustig te kunnen wonen komen daar ook vreemdelingen. Dit komt zoals je weet door het befaamde ‘kom maar allemaal met je hele familie naar hier’ beleid van links. Zoals ik al schreef het centrum van ‘Den Hoek’ vormt nog een gunstige uitzondering.


Door willem1940 op 2010 09 26

Ja, ik vond een kaart die tamelijk veel aangeeft, alleen lijkt me de grijs-index fout te staan want die beweert witter is meer allochtoon maar in de kaart zelf is het volgens mij andersom:

http://gemeenterotterdam.nl.eu.org/

“Allochtoon” telt daarin slechts 1 generatie terug.


Door Rob Veldman op 2010 09 26

Ja je hebt gelijk het was net omgekeerd. Het kaartje komt aardig overeen met mijn beeld van de Rotterdamse wijken. Dat dit eigenlijk voor huizenkopers dient zegt toch wel wat.....


Door Rob Veldman op 2010 09 26

Door Rob Veldman op 2010 09 26

Nota Bene: In het artikel gaat het over de ontwikkeling in álle grote steden maar je kan ook met gemak de Rotterdamse situatie er in ontdekken.


Commentaar pagina 1 van 1 paginas

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.