donderdag, mei 27, 2010


Een beetje Leefbaar bestaat niet

Vandaag werd in de gemeenteraad het nieuwe coalitieakkoord 2010 – 2014 besproken. Tegelijkertijd werden ook de nieuwe wethouders geïnstalleerd. Leefbaar Rotterdam stemde tegen het coalitieakkoord. Los van het feit dat er inhoudelijk een en ander op te merken is aan het akkoord, is Leefbaar het ook niet eens met de manier waarop het nieuwe stadsbestuur tot stand is gekomen.

Olifant
Hoewel Leefbaar Rotterdam tijdens de afgelopen verkiezingen evenveel zetels (14) behaalde als de PvdA, werd Leefbaar Rotterdam toch uitgesloten van de coalitieonderhandelingen. Ook het feit dat Marco Pastors ruim twee keer zoveel stemmen (51.000) haalde dan zijn concurrent van de PvdA, Dominic Schrijer (24.000), mocht niet baten. Marco Pastors verwees in zijn toespraak daarom naar het Engels gezegde: ‘There’s an elephant in the room’, oftewel ‘Er is een olifant in de kamer’. Dit gezegde betekent dat er een probleem is waarvan iedereen weet dat het er is, maar niemand praat erover. Pastors zei hierover: “Leefbaar Rotterdam en alle pijnlijke onderwerpen die wij elke keer wel aan de orde stellen, is de olifant in deze kamer. De andere partijen hier hebben nog steeds het idee dat wij er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Dat we een verschijnsel zijn dat wel voorbij zal gaan en waarvan het ook helemaal niet erg is dat het niet mee mag doen aan gesprekken over wie er een coalitie mag vormen in onze stad.” En: “Wij moeten heel groot worden, anders worden we er buiten gehouden. Een beetje Leefbaar bestaat niet. Dat blijkt ook zo te zijn. Ik heb het altijd gevoeld, ik heb me er tot het laatst tegen verzet, ik wilde het niet geloven. Maar wij horen hier niet bij. Wij zijn anders dan jullie, wij durven meer, we willen meer. We zijn niet bang voor risico’s en deuken, en wij zijn daar de enige in. En daarmee horen wij er niet bij, kunnen wij genegeerd worden, en zijn wij de olifant in jullie kamer.” Als aandenken deelde Leefbaar pluche olifantjes uit aan de gemeenteraad en het stadsbestuur.

There’s an elephant in the room:

Leefbaar tegen coalitieakkoord
Over het coalitieakkoord is Pastors weinig enthousiast: “Het akkoord zelf gaat overal over, behalve over ouderen, maar dat is vast een vergissing van u. Alles wat verder te bedenken is, staat er in. Ruimte voor talent en ondernemen, wij zien het er niet in. Ondernemers worden vooral aangesproken op hun verantwoordelijkheid om iets aan het milieu te doen en iedere Rotterdammer moet van u een leven lang leren. Zorg er eerst maar eens voor dat ze dat voor hun twintigste doen, dan kijken we daarna wel verder.” Nadat de coalitiepartijen Leefbaar uitsloten, hebben ze het in hun akkoord vervolgens wel over ‘verbinding’. Pastors: “Daar doen wij dus niet aan mee. Eerst overal buiten gehouden worden en dan tekenen bij het stippellijntje. Wij stemmen dus ook tegen het coalitieakkoord.”

Klik hier om de hele toespraak van Marco Pastors te lezen (pdf)

Leefbaar stemt tegen benoeming wethouder Karakus
Ook de kandidaat-wethouders werden vandaag geïnstalleerd. Het nieuwe stadsbestuur heeft de volgende wethouders: Dominic Schrijer, Hamit Karakus en Jantine Kriens voor de PvdA, Jeanette Baljeu en Antoinette Laan voor de VVD, Korrie Louwes en Alexandra van Huffelen voor D66 en Hugo de Jonge voor het CDA. De wethouders van D66 en VVD gaan parttime aan de slag.

Verder wilde Leefbaar dat wethouder Karakus zijn excuses maakte over zijn opmerking in een interview een paar maanden geleden, waarin hij zegt dat Leefbaar haat en verdeeldheid zaait. Omdat Karakus tijdens de raadsvergadering weigerde zijn excuses te maken, stemde Leefbaar Rotterdam tegen zijn benoeming.




Door jessica op 2010 05 27

Mooie toespraak, jammer van de afloop.
De volgende olifant in de politiek-korrekte porseleinkast wordt de PVV.
Op 9 mei hebben wij het eindelijk voor het zeggen:

STEMT ALLEN LIJST 5, NR. 11, voor meer democratie en meer PVV!!!!!!!


Door Maya op 2010 05 27

Die Karakus (pvda) vernietigt woningen van nog geen 30 jaar oud om zo zijn oude bedrijf Atta-makelaardij, de verkoop van nieuwbouwwoningen te gunnen. Tegen zoveel Turkse corruptie is Rotterdam niet opgewassen.


Door Rob Veldman op 2010 05 27

Inderdaad een lekker zooitje die PvdA ‘ers


Door Rob Veldman op 2010 05 27

ALLE NEDERLANDSE BURGERS SAL BAAT MET PVV AAN STUUR Mnr RJ Veldman - Nederland 138

PVV ONTBLOOT GELDELIKE VERMORSING OP MIGRANTE IN NEDERLAND Mnr RJ Veldman - Nederland 187

(Lees voor verder berichte over de PVV http://www.afrikanervolksparty.org)

@Jessica De PVV is inderdaad de enige partij die ons land kan redden van de ondergang


Door Rob Veldman op 2010 05 27

vertaling: ALLE NEDERLANDSE BURGERS ZULLEN BAAT HEBBEN MET PVV AAN HET ROER en
PVV OPENBAART VERSPILLING VAN GELD WAT VOOR IMMIGRATIEDOELEINDEN GEBRUIKT WORD


Door Gromit010 op 2010 05 27

Ik geef dit college nog geen jaar.. dan is er alweer gerommel..


Door Rob Veldman op 2010 05 27

Gromit010 Ja en weet je hoe dat komt: Om LEEFBAAR nu buiten spel te zetten is er een breed college samengesteld waarvan de PvdA niet eens deel van zou mogen uitmaken. Deze partij immers zit daar enkel en alleen door de ‘gratie’van hun vreemde’kiezers want anders hadden ze echt geen 14 zetels behaald.
Ik geef dat college nog korter…


Door jessica op 2010 05 28

Rotterdammers verenigt U en stem 9 juni op Hero Brinkman, nr. 11 van lijst 5.
We hebben nu de kans om wat te doen aan de bovenstaande achterkamertjespolitiek
en cordon sanitairs waarvan Leefbaar Rotterdam het slachtoffer is geworden en de PVV evengoed bedreigt.

Geachte Rotterdammers,

DE BURGER IS OP 9 JUNI AANSTAANDE EINDELIJK AAN HET WOORD. DOE NU WAT AAN DE UITSLUITINGSPOLITIEK IN NEDERLAND EN STEM PVV, NR. 11!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Door Maya op 2010 05 28

Ik stem gewoon op de nummer 1 van lijst 5.


Door Victor Reijkersz op 2010 05 28

Ik ben nog even wezen kijken bij de discussie over het college-akkoord. maar hemels! er zat echt geen enkele inspiratie in deze coalitie.

Als je zo al begint, hoe eindig je dan? Om met Dries Mosch te spreken: “ze deden een plas en lieten het zoals het was”

Goeie vragen van Leo de Kleijn over 1000 ambtenaren minder. Nieuwe coalitie had er geen antwoord op. Treurig als je na weken praten nog niet weet of je nou gaat bezuinigen of niet… en waarop?

grtjes,
vic


Door jessica op 2010 05 28

Vic,

Achtte de Raad het college-akkoord niet vatbaar voor een referendum?. Jammer want onderzoek wees uit dat veruit de meeste Rotterdammers voor deelname van Leefb.R. aan het bestuur waren.


Door jessica op 2010 05 28

Maya,

Dat mag Karakus niet. Indien er huurders of kopers tegen de sloop zijn en niet willen verhuizen, kan Karakus eenvoudigweg die huizen niet slopen!.
Bovendien moet sloop geindiceerd zijn en instemming hebben van de huurders en/of kopers. Je kunt dus zo naar de rechter om de sloop te verbieden.


Door Waarnemer op 2010 05 28

Ik zie hier stemadviezen voor 9 juni....
Lijst 5, PVV. Natuurlijk, die partij is de enige duidelijke, en in menig opzicht ook voorzien van verstandige voorstellen en voornemens.

Maar ik lees hier ook over Zéro Brinkman. Dat je díe zou moeten kiezen...tsja, dat lijkt me nu niet een écht goed advies!

Waarom niet?
Wel, de man heeft zich gediskwalificeerd, dát is wel duidelijk!

Want óf hij mist politiek-psychologisch inzicht, óf hij is een soort mol, zoals Herben bij de LPF -in mijn ogen- was.

Want wie zet zich nu, zo vlak voor de verkiezingen, áf tegen de tot dan toe gehanteerde partijlijn?

Het is overigens, net als bij de LPF, een bijzonder groot gevaar als je ‘leden’, al of niet jeugdig, gaat krijgen. Een coup ligt dan voor de hand.
Want de linksdragende, zelfbenoemde ‘elite’ staat voor níets als het gaat om hun blauwpluchen rustplaats.


Door jessica op 2010 05 28

Beste Waarnemer,

Geert is een supervent, maar het is tegelijkertijd goed voor de partij als mensen iets meer invloed kunnen uitoefenen. Als je relevante wetenschappelijke info. naar de PVV stuurt, krijg je niet eens een ontvangstbevestiging. Dat is niet handig voor de partij. Bovendien wie zegt mij dat Hero de mol is; Lilian Helder komt uit de linkse juridische wereld en zou dus eerder een mol kunnen zijn, (ik weet het haast wel zeker, want ik ken de rechtswereld toevallig op mijn duimpje).


Door Rob Veldman op 2010 05 28

Waarnemer Bedoel jij dat links als/zo gauw er een jongerenafdeling is zij gaan stoken om zo de PVV te treffen?


Door willem1940 op 2010 05 28

Welke “soort democratie” zou in een Beweging zoals die van Wilders passen; toch niet één naar vaderlandsch model? Minstens het einde dan van iedere reactiesnelheid.

Misschien heeft het voorbeeld van SP eerder vergelijkingswaarde.


Door Pietrdam op 2010 05 28

Een terechte tegenstem van Leefbaar tegen Karakus , is hij het niet die plots de bouw van die verschrikelijke Moskeen liet afbouwen(door een voor hem bevriende aannemer)waar het bestur van Rotterdam maanden om moest knokken om de bouw weer te doen starten.kijk de belangen van zijn makellaars bedrijf (Atta makelaars kan hier wel een rol in gespeeld hebben?)
Menesen stem vooral niet op de Partij van de Armoede(allochtone)
we hebben er al te veel!!!!!
stem op Wilders das altijd beter dan de Lijst van Cohen en zijn consorten


Door Waarnemer op 2010 05 28

Ik zie hier een paar reacties die, helaas, óók al niet getuigen van politiek-psychologisch inzicht, omdat men onderschat dat veel mensen zich iets gelegen laten liggen aan diverse manipulaties.

Jessica is kennelijk vooral in haar persoon aangetast omdat zij geen reactie krijgt. Zonder te beseffen dat het nogal moeilijk is om iedereen te beantwoorden, hoewel dat wél zou moeten.
Ook mij is het overkomen, maar ik heb er begrip voor.

Het gaat in mijn verhaal om andere zaken. En het: ‘wie zegt dat Zéro Brinkman de mol is’ getuigt van te weinig nadenken over mijn tamelijk legitieme veronderstelling.
Of er daarnaast ook nog ándere ‘mollen’ zijn is daarbij een ándere zaak. Mogelijk, inderdaad. Links staat voor niets. Maar het gaat mij om Brinkman, zoals ik schreef.

Een jongerenafdeling is prima, en dan heb ik het nu tegen Rob Veldman. Maar de achterliggende gedachten en motieven van Brinkman zijn mij te verdacht om dit van HEM serieus te nemen. En nogmaals, léden zijn ook hier niet gewenst in een partij die als ‘gevaar’ wordt gezien door de corrupte ‘oude’ politieke kliek. Het vráágt gewoon om infiltratie.

Willem vraagt naar iets waarop ik zou willen antwoorden dat ‘democratie’ een schijnvertoning is in het huidige Nederlandse politieke bestel. Het gaat dan om invloed van ‘de kiezer’, maar partijleden kunnen daarin een bijzonder kwalijke rol spelen.
Dat zien we al bij niet-lid Brinkman, want die kan nog niet eens lid zijn omdat lidmaatschap niet bestaat bij de PVV. Dat laatste: TERECHT! Het gevaar dat ‘lidmaatschap’ kan opleveren is ontzagwekkend groot. Zie toch die rampzalige ontwikkeling die bij de LPF heeft plaatsgevonden!

Met de SP, en nu Willem, heb ik in een aantal zaken best affiniteit, maar uiteindelijk is het mij toch een partij gebleken die het helaas ontbreekt aan een aantal visies op de maatschappij zoals die zich hedentendage voordoet.
Idealisme zonder realistische backing is een niet te verwezenlijken utopie.
Dát is mijn bezwaar tegen de SP.

Kortmom: Ik vertrouw die Brinkman niet.
En gezien mijn ervaringen op dit gebied is dat volkomen terecht.


Door Pietrdam op 2010 05 28

wat is jou keus dan Waarnemer?


Door Waarnemer op 2010 05 28

Correctie: Kortmom=kortom, typefoutje, dat ten eerste.

En mijn keus, Pietrdam?
Brinkman lozen!


Door willem1940 op 2010 05 28

Mollen in PVV ... nog niet over nagedacht; feit is wel dat ik zomin Brinkman als Graus doorzie of zou kunnen “plaatsen” maar (nog) geen echt alarm-gevoel zoals ik had/heb tegen Herben ... misschien omdat ik nog onvoldoende mensen ontmoet heb aan wie B en G mij doen denken.

Nee, SP stem ik niet. Ik bedoelde alleen als vergelijking dat hun structuur mij niet democratisch voorkomt en zij desondanks bij de “gevestigden” tamelijk geaccepteerd lijken.


Door Rob Veldman op 2010 05 28

Je hebt gelijk Willem de SP heeft nog nooit opelijk afstand gedaan van hun Maoistische gedachtegoed. Ze lijkt tamelijk geaccepteerd door dat ze een masker opzetten en door de joviale manier waarop Jan Marijnisssen zich presenteert


Door Maya op 2010 05 29

@Jessica,

Lieve Jessica je schreef: “Dat mag Karakus niet. Indien er huurders of kopers tegen de sloop zijn en niet willen verhuizen, kan Karakus eenvoudigweg die huizen niet slopen!.
Bovendien moet sloop geindiceerd zijn en instemming hebben van de huurders en/of kopers. Je kunt dus zo naar de rechter om de sloop te verbieden.”

Jessica, kun je voor mijn neef de relevante wetgeving opsnorren? En hier openbaren? Bij voorbaat hartelijke dank.


Door Henk Rotterdam op 2010 05 29

Oud militair gezegde:

“wat je niet kan bestrijden moet je infiltreren,en van binnenuit vernietigen”


Door Gromit010 op 2010 05 29

@Rob Veldman op 2010 05 27:
Dat bedoel ik… Ik geef ze een jaar dan is er alweer gerommel.. VVD met een gewetenskwestie.... of die pvd,Arrogantie die hun zin niet krijgt..
Ik gooi als eerste de knuppel wel in het hok!


Door Rob Veldman op 2010 05 29

@Gromit010:

En dan ook nig te bedenken dat de Rotterdamse Kiezer zo’n college helemaal niet heeft gewild....


Door Henk Rotterdam op 2010 05 31

Het is wel goed dat jullie toe geven dat de PVV een “beweging” is en geen partij!!!!


Door jessica op 2010 05 31

Zo is het Henk Rotterdam; tegen het paard van Troje kan geen partijdiscipline op.
Bovendien, men doet wel of de LPF door de leden tengronde is gericht, maar niets is natuurlijk minder waar. Het was het bestuur en bepaalde leden die zich door schatrijke vastgoedhandelaren lieten gebruiken. Het waren juist al die stromannen en strovrouwen die de LPF totaal kapot hebben gemaakt.
Als men het kaf niet van het koren kan onderscheiden helpt ook een partijdiscipline niet. De mollen rollen dan gewoon via de sollicitatieprocedures binnen, (vooral zo kom je niets van kandidaten te weten).


Door jessica op 2010 05 31

Maya,

Het is van belang dat evt. huurders een schriftelijke huurovereenkomst voor onbepaalde tijd hebben. Een schriftelijke huurovereenkomst voor onbepaalde tijd, is elke schriftelijke huurovereenkomst waarin schriftelijk geen datum wordt vermeld m.b.t. de huur. De meeste huurkontrakten zijn schriftelijke kontrakten voor onbepaalde tijd. Verder is het van groot belang dat de huurders geen uitzettingsovereenkomsten of andere overeenkomsten i.v.m. de huur tekenen.
Ik zal verder de betr. regelingen over sloop opzoeken en hier poneren.


Door jessica op 2010 05 31

Maya,

Belangrijk is wat uit het schriftelijke koopovereenkomst blijkt. Wie is de verhuurder tentijde van het aangaan van de huurovereenkomst en staat daar in of de woningen voor sloop bestemd zijn, (art. 232 lid 4 boek 7 Burgerlijk Wetboek). Gaat het om sociale woningbouw?. Gaat het hier niet om een wijziging van een bestemmingsplan dat de verhuurder tracht te bewerkstelligen, (art. 274 lid 1 sub e boek 7 Burgerlijk Wetboek). In het ongunstigste geval gaat het om art. 274 lid 1 onder sub e, (gewijzigd best.plan), maar dan kun je zeker terugvallen op art. 275 lid 1 boek 7 Burgerlijk Wetboek, met een minimumbedrag van art. 275 lid 4 boek 7 Burgerlijk Wetboek.


Door Maya op 2010 05 31

Hallo Jessica,

Hartelijk bedankt voor je antwoorden. Ik heb het gelijk naar mijn neef doorgestuurd, en die zegt datie er wel weer verder mee kan. Fantastisch dat jij dit allemaal hebt kunnen vinden.
Groet en veel dank,

Maya


Door jessica op 2010 06 01

Maya,

In het ongunstigste geval krijgt Karakus het bestemmingsplan gewijzigd via de gemeenteraad. Dan gaat het hem of de bevriende woningbouwvereniging in elk geval heel veel geld kosten, (zie art. 274 lid 1 sub e en aansluitend art. 278 lid 2 van boek 7 Burgerlijk Wetboek). Indien het niet gaat om een gewijzigd bestemmingsplan zal de betr. verhuurder ook nog voor passende woonruimte moeten zorgen, (art. 274 lid 1 sub c boek 7 Burgerlijk Wetboek). Die passende woonruimte breekt de meeste woningbouwverenigingen of verhuurders op, zeker als het sociale woningbouw betreft. Het gaat er kort gezegd dus om dat er een schriftelijk huurkontrakt voor onbepaalde tijd is dat tentijde van het afsluiten van het kontrakt niet bestemd is voor sloop en van de gemeente is. Dit contract moet je kunnen tonen en niet opzij laten zetten door andere overeenkomsten/kontrakten.
De verhuurder kan dan wel naar de rechter stappen voor ontbinding wegens dringend eigen gebruik, (art. 274 lid 1 sub c), maar moet dan indien het niet gaat om een gewijzigd best.plan, passende woonruimte aanwijzen + schadevergoeding, (in geval van soc.w.bouw is dat minstens zo’n 6000 euro, (zie Besluit Beheer Sociale Huurwoning, art. 11). Karakus heeft nog een lange weg te gaan en is nu niet blij denk ik.


Door jessica op 2010 06 01

Maya,

In geval van het verhuren van bedrijfsruimte, zie art. 290 en volgende van boek 7 Burg.Wetboek. Bovenstaande tekst: ‘Besluit Beheer Sociale Huurwoning’, moet ‘Besluit Beheer Sociale Huursector’ zijn, wat geldt in geval van sociale woningbouw.


Door jessica op 2010 06 03

Verhuurder Karakas of zijn woningbouwvereniging zal vroeg of laat de huurders een beeindigingsovereenkomst sturen, of iets dergelijks: NIET tekenen dus!.


Commentaar pagina 1 van 1 paginas

Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om commentaar te kunnen geven...
Rechts boven in de hoek kunt u dit doen.