Uit het onderzoek, gehouden onder een representatieve groep stemgerechtigde Rotterdammers, blijkt tevens dat onder geen enkele groep kiezers van andere partijen een meerderheid is voor het uitsluiten van Leefbaar Rotterdam. “Dit is voor ons een bevestiging dat er rare dingen gebeuren in de Rotterdamse politiek,” stelt Marco Pastors, die blij is met de resultaten uit het onderzoek. Onder D66 stemmers is 65% het niet met de uitsluiting eens, onder CDA stemmers 83% en onder VVD stemmers zelfs 88%.
De PvdA onderhandelt dit moment met de genoemde partijen over de vorming van een nieuw college. Onderzoeksbureau Labyrinth stelt dat het opmerkelijk is dat ook binnen de stemmers van de PvdA echte verdeeldheid heerst over de vraag of hun partij samen met Leefbaar zou moeten regeren. “32% van de PvdA’ers is het namelijk niet eens met de uitsluiting van LR in de coalitieonderhandelingen, terwijl 46% het hier wel mee eens is,” aldus Labyrinth.
Uit het onderzoek blijkt dat ook onder niet-westerse allochtonen draagvlak is voor een stadsbestuur met Leefbaar Rotterdam. 56% Is hier niet tegen. Ook is er onder deze groep geen meerderheid te vinden die het eens is met de opstelling van de PvdA om Leefbaar uit te sluiten van de coalitieonderhandelingen.
Al met al laat het onderzoek zien dat er in de stad een breed draagvlak is voor een stadsbestuur mét Leefbaar Rotterdam en dat er zowel onder de kiezers van de onderhandelende partijen als onder de groep niet-westerse allochtonen geen meerderheden zijn om Leefbaar uit te sluiten van mogelijke coalitiedeelname.
Leefbaar Rotterdam hoopt dat dit onderzoek voorstanders van een breed college mogelijkheden geeft om deze door Pieter Winsemius meest aanbevolen optie toch te gaan verkennen. Daarover zal Marco Pastors volgende week ook met Hans Smits spreken, de informateur die als opdracht heeft het advies van Winsemius uit te voeren. “Zolang er geen college is benoemd, is er nog van alles mogelijk.”
Zonder Referendum helpt dit bar weinig.
Zie de Referendumverordening Rotterdam 2007:
Het probleem met deze verordening is, dat de gemeenteraad zelf over het inleidende raadgevende verzoek om een referendum moet beslissen. Stel dat je 1000 handtekeningen bijelkaar hebt, denk je dat de gemeenteraad dan akkoord gaat met het houden van het raadgevende referendum over deelname van Leefbaar aan de caolitie?…
Zie de Referendumverordening Rotterdam 2007, artikel 2 h: benoemingen tot bestuur zijn uitgezonderd van het onderwerp waarover een referendum kan worden gehouden. Ben bang(ik weet het niet zeker), dat deze hele coalitievorming niet een besluit is waarover de gemeenteraad moet beslissen. Dan kan er ook geen referendum over het gewenste bestuur plaatsvinden.
Die uitslag zegt al genoeg over de arogantie van de PvdA om niet naar haar inwoners te luistern.
Niet iedereen telt dus mee in Rotterdam maar alleen maar hun allochtonen achterban.de beurt voor Leefbaar komt gegarandeerd in 2014 al denk ik eerder gezien hun opstelling naar andere partijen.
24 april 2010
De vier fracties die in Rotterdam vermoedelijk een college gaan vormen, zijn het in concept eens over de inhoudelijke keuzes en financiering van de gemeentelijke begroting.
Dat heeft de gemeente Rotterdam vrijdag laten weten. PvdA, D66, VVD en CDA leggen dit weekend de laatste hand aan het concepthoofdlijnenakkoord.
Ook de portefeuilleverdeling is ondertussen aan de orde geweest, al zijn hier nog geen definitieve besluiten over genomen. Dit zou in de loop van het weekeinde wel moeten gebeuren.
De collegeonderhandelingen vonden op 22 en 23 april in een constructieve sfeer plaats in Hotel Elzenduin in Ter Heijde.
Volgens informateur Hans Smits ,,hebben de partijen de uitdaging opgepakt en is er een basis van vertrouwen en een gedeelde visie op de toekomst’’.
Ook , maar dat is geen nieuws, de dhimmy’s van de VVD en het CDA, hebben geen belang bij een coalitie van rechts.
Geloof ik niet !
Waarom heeft dan geen 70% van de Rotterdammers op LR getemd?
dat betekend dan ook dat 20% van de 50% allochtone rotterdamse kiezers ook LR in de raad willen?
Lijkt me sterk !
maar afijn ...LR is nog immer aan’t likken zie ik....
Ik denk dat 70% “sympathie voor samenwerking” toch wat te optimistisch is met slechts ongeveer 50% autochtonen in huis ... waarvan een deel links stemt.
BNN zendt docu rond ‘moordcomplot’ Pim Fortuyn uit
HILVERSUM - BNN komt met een documentaire over het ‘moordcomplot rond Pim Fortuyn’. De jongerenzender gaat in de docu onder meer in op vragen als: Hebben politieke tegenstanders hier iets mee te maken? Handelde Volkert van der G. alleen? En had deze moord voorkomen kunnen worden? BNN laat alvast weten dat er nog ‘verdacht veel losse eindjes’ rond deze politieke moord zijn.
Op 6 mei 2002 werd politicus Pim Fortuyn voor de ogen van Ruud de Wild en andere aanwezigen op het Mediapark vermoord. Volkert van der G. bekent de moord en beroept zich verder op zijn recht om te zwijgen.
In het onderzoek naar de moord zijn veel vragen onbeantwoord gebleven. BNN zegt op zoek te zijn gegaan naar die antwoorden.
3Doc: Moordcomplot Pim Fortuyn wordt uitgezonden op woensdag 5 mei 2010 van 20.30 tot 21.20 uur bij BNN op 3.
3DOC: MOORDCOMPLOT PIM FORTUYN
DOCU BNN PLAATST VRAAGTEKENS BIJ MOORD FORTUYN
Het is 6 mei 2002: Pim Fortuyn wordt voor de ogen van Ruud de Wild en andere aanwezigen op het Mediapark vermoord. Nederland staat op z’n kop en de geruchtenstroom komt onmiddellijk op gang. Hebben politieke tegenstanders hier iets mee te maken? Handelde Volkert van der G. alleen? En had deze moord voorkomen kunnen worden? BNN herschikt bestaande feiten en werpt een geheel ander licht op de zaak. De ongemakkelijke conclusie: er zijn nog verdacht veel losse eindjes rond deze politieke moord. 3Doc: Moordcomplot Pim Fortuyn wordt uitgezonden op woensdag 5 mei van 20.30 tot 21.20 uur bij BNN op 3.
Lijst Pim Fortuyn staat in het voorjaar van 2002 op grote winst en Fortuyn is geliefd onder een grote groep kiezers. Met minder dan tien dagen te gaan voor de Tweede Kamer-verkiezingen voert Fortuyn volop campagne. Die bewuste middag is hij te gast bij BNN radio-dj Ruud de Wild. Op weg naar de uitgang stelt Filemon Wesselink, die op dat moment stage loopt bij BNN radio, hem nog enkele vragen. Fortuyn zegt moe te zijn, maar laat weten daar morgen wel weer overheen te zijn. Die morgen komt nooit meer. Enkele minuten later wordt hij neergeschoten voor de ingang van de radiostudio.
Volkert van der G. bekent de moord en beroept zich verder op zijn recht om te zwijgen. Er komt een onderzoek naar de beveiliging van Pim Fortuyn, maar de conclusies zijn omstreden. Hij had veel tegenstanders, was bedreigd, beledigd en besmeurd. En werd uiteindelijk vermoord. Waarom werd Fortuyn niet beveiligd na herhaalde verzoeken vanuit zijn partij? Wie was er gebaat bij zijn dood? Was het inderdaad een eenmansactie van een gestoorde links-radicale activist? Of is hier sprake van een zeer doordacht complot? BNN benadert de feiten vanuit een andere invalshoek en laat zien dat niet alles wat in de kranten gedrukt staat per definitie waar hoeft te zijn. Door kritisch te blijven en te durven twijfelen kan de waarheid er ineens heel anders uit zien.
3Doc: Moordcomplot Pim Fortuyn is een co-produktie van BNN en TVBV.
Ik heb al verscheidene complot-theorieën gelezen betreffende de moord op Fortuyn.
Het lijkt mij niet dat, zelfs als er meer achter zit, dit ooit te bewijzen zal zijn.
Onder meer dat de straf op lager dan levenslang is bepaald zal tamelijk veel mensen aan het denken houden.
en we peilen en we bloggen en we maken vakjes rood
en bezweren om het hardst wat anderen willen
en we geven wélbespraakt de eigen mening bloot
steeds meer lijkend op zo’n aap met roze billen…
want geen mens kan immers weten wat de andere straks stemt
men hoopt nu nog snel z’n visie op te leggen
maar de kiezer gaat vertellen wat hém dus ’t meeste klemt
dus naar dàt kalf hoeft men écht niet meer te dreggen…
want dàt is al lang verdronken in de politieke put
van gesjoemel en ‘t verkrachten van de rechten
dus peil maar raak en duim dat ons Volk nog altijd dut
maar dàt scheidt gewoon hààr goeden van hààr slechten....
Jasterke
Dit vond ik nog:
En kent iemand dit boek?
Donderdag 6 mei 2010 wordt voor de achtste keer de moord op Pim Fortuyn herdacht.
Kijk voor het programma voor die dag op
http://www.stichtingbeeldvanpim.nl
Vanuit Zuid Afrika is de site http://www.stichtingbeeldvanpim.nl al 94 keer bekeken.
@ Rob Veldman
Hoe kom jij nou aan die wijsheid?
Net zelf de statistieken van de website er nog op nagekeken en zie heel andere gegevens.
Door willem1940 op 2010 04 26
Ja, Willem ik heb dat boek gelezen en staat hier op de plank, tussen de andere boeken van en over Pim Fortuyn.
Moord namens de ‘Kroon’? Is toch wel een interessant boek om te lezen.
en/of gelezen te hebben.
Gerard op de site zelf kan je via
andere webskakels(andere websites) links onderaan het getal bekijken. Het kan natuurlijk zijn dat dat getal van 94 nu al de 100 naderd. Feit is dat men vanuit dat land er ook belangstelling voor heeft.
De site “sdnl” en fortuynforum-postings van sommige pioniers/beheerders daarvan ken ik enigszins; minstens een deel van de site-inhoud lijkt mij uit duimen gezogen, het lijkt mij dat rijp en groen daar wordt geplaatst zolang het maar enigszins sensationeel kan overkomen ..... hier 1 voorbeeldje uit 1 van hun pagina’s:
http://www.mstsnl.net/nulpunt/loek-gans-speurt-naar-vrije-energie.wmv
Werkelijk een (te?) bonte verzameling:
Gerard op de site zelf kan je via
andere webskakels(andere websites) links onderaan het getal bekijken. Het kan natuurlijk zijn dat dat getal van 94 nu al de 100 naderd. Feit is dat men vanuit dat land er ook belangstelling voor heeft.
Rob,
Het via via kijken op andere websites, geef altijd een vertekend beeld.
De enige juiste zijn de statistieken van de website zelf. En niet iedereen kan daarop zomaar inloggen.
De website van de Afrikaner Volksparty geeft ook precies aan hoeveel mensen op de site van http://www.stichtingbeeldvanpim.nl hebben gekeken.
Las vanochtend in de diverse dagbladen dat Marco aanblijft als raadslid voor Leefbaar.
Dank daarvoor. Met Pim als steun en inspiratiebron wordt de komende periode gegarandeerd weer een succes.
Daar ben ik ook blij om Johanne want anders zag ik van Heemst zich al weer verkneukelen.
Hij dénkt dat hij gewonnen heeft alleen is dat niet zo. Ik doel dan niet alleen op de voorkeursstemmen die Marco heeft gekregen maar ook op het feit dat de pvdA zonder hun steun uit ‘vreemde’hoek een heel klein en miniscuul pvda tje was
geweest die ternauwernood het hoofd boven water kon houden......
was het niet leefbaar rotterdam die beslist niet wilde samenwerken met de PVDA??????? ja helaas gaat nu partijbelang en eigenbelang boven het belang van de stad. Als leefbaar het belang van de sad wilde dienen dan hadden ze kenbeer moeten maken met iedere partij te willen samenwerken
@Rob Veldman:
‘steun uit ‘vreemde’hoek’
doeld Veldmans hier wellicht op wat hij al dan niet ziet als ‘Pure Nederlanders’?
Rotterdammers met een niet autochtone achtergrond?
Kent Veldmans soms niet het grondwettelijk recht van gelijkheid?
Deze Nihilist beweerd nog steeds het recht te bezitten om te bepalen wie er in zijn angstige ogen al dan niet het echte nederland vertegenwoordigd.
wordt is wakker man , en kijk eens om je heen.
we zijn onze Kolonieeen al heel wat jaren kwijt.
en die goeie ouwe tijd komt nooit meer terug voor dit kleine landje.
de kleingeestige mentaliteit van de leefbaren kent schijnbaar geen grenzen.
waarschijnlijk waren zij het ook helemaal eens met het lafhartige laag-bij-de-grondse optreden van de Rotterdamse politie vandaag?
gelukkig zijn er beelden landelijk beschikbaar die de waarheid niet verhullen.
Ben ik blij dat LR het niet voor het zeggen heeft…
al weer niet !!!
en terecht , want zij hebben de verkiezingen verloren.
Het meerendeel van de rotterdammers ziet hen niet zitten.
en daar hoor ik bij !
Borknager,
Het inzicht en het gedrag van Leefbaar zijn sinds Fortuyn geen steek veranderd. Van hem had jij volgens mij een redelijk hoge pet op.
Zo goed als jouw commentaar op deze site geaccepteerd wordt, wordt dat ook, tot op bepaalde hoogte, van anderen gedaan.
De individuele mening en houding is dus niet op het conto te schrijven van Leefbaar als partij.
Als 70 % dit heeft gewild waarom hebben ze dan niet op LR gestemd ???
En waarom praat men alijd over NIET- westerse alochtonen ?
Zijn dat andere allochtonen dan westerse ?
Wat is het verschil behalve het land van herkomst?
Waar en in welke wetgeving is dit onderscheid aan gegeven?
@Henk: de qur’an maakt zeer groot onderscheid tussen moslims en (anders)Denkenden; het zou onverstandig zijn om dit niet serieus te nemen.
@Johanne…
je hebt gelijk.
niet iedere LR-rer is een ‘Rob Veldman’…
ook al zijn ‘t er veel....
Borknager met ‘steun uit vreemde hoek’ bedoelde ik steun van onaangepaste vreemdelingen die met hun hele houding aangeven dat ze Nederland niet motten.
Degenen die ik volledig als Nederlander beschouw(van welke kleur of overtuiging dan ook) zijn voor mij geen vreemdeling.
willem ik bedoel wat is het verschil?
Uit het oostblok komen toch ook moslims vandaan!
Is een criminele moslims iets anders dan een crimineel uit het v.m. oostblok ?
@Henk: graag wel bij het onderwerp blijven; het ging in deze draad niet over criminelen.
OK Veldman , acceptabele uitleg…
was ff nodig…
Graag gedaan bork